Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Crezi ca trebuie sa umbli la preturi ca sa iti mearga afacerile mai bine?

de
1382 0 04 Mar. 2013
Editorial


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Crezi ca trebuie sa umbli la preturi ca sa iti mearga afacerile mai bine?

Preturile raman aspecte esentiale pentru orice afacerist, pentru orice marketer, pentru orice agent de vanzari samd. Discutam despre o suita intreaga de specialisti care stau cu ochii pe preturi. Le modificam si le tot modificam, incercand sa ne strecuram pe langa clientii nostri, stapanii care, pana la urma, se vor potrivi cu reducerile sau majorarile gandite de noi.

Cu toate acestea, chiar daca multi antreprenori si marketeri vor incerca sa umble la pret cand observa stagnari in nivelul de incasari, eu va propun sa nu ne atingem de preturi si sa muncim undeva in spate. Desigur, asta se poate intampla daca preturile existente acum au fost bine calibrate din punctul de vedere al raportului calitate - pret.

Asa ca lucram in spate, la produs. Vedem exact ce se intampla cu el, de ce nu "isi merita banii", cum il putem face sa atraga clienti gata sa il cumpere cu banii jos si fara sa stea prea mult timp pe ganduri. Si asta se intampla pentru ca de cate ori lasi la pret, clientii simt mirosul disperarii. Stiu ca acum o saptamana il vindeai cu 100 de ron si acum il dai cu 50 de ron. Ceva nu miroase a bine. Cum valora el 100 de ron si acum l-ai adus la jumatate din valoarea lui? Ce s-a intamplat intre timp?

Cam asa gandesc clientii care chiar conteaza pentru o afacere. Si ce parere isi fac despre un brand care permite fluctuatii mari in preturile sale? Ce parere isi fac acestia nu doar despre produsele oferite, ci despre intreaga companie?

Adevarul este ca acesta este cam sfarsitul distractiei, daca ai ajuns sa umbli la preturi. Cu alte cuvinte, produsele nu mai pot fi imbunatatite pentru a fi acceptate? Sau nu ti-ai targetat bine audienta de clienti? Sau nu ti-ai calibrat bine raportul calitate-pret?

Oricare ar fi motivul, o singura miscare poate fi cea mai potrivita. Iti ridici nivelul calitatii din simplul motiv ca imbunatatirea constanta reprezinta unul dintre principiile de baza care stau la baza afacerii tale. Si nu lasi la pret pentru ca produsul tau merita sa fie cumparat ca atare. Priviti aceasta strategie ca una care sa va returneze beneficii pe termen lung, ca o investitie inspirata.

Per total, descoperim ca orice afacere devine, in maturitatea si plenitudinea sa, un joc de sah. Fiecare gest, fiecare actiune, fiecare declaratie publica, fiecare comunicat de presa samd, toate spun cate ceva despre o afacere. Iar umblatul la preturi spune multe despre o afacere care recunoaste ca produsele nu fac cat s-a afirmat la bun inceput. Ce incredere sa mai aiba clientii pe viitor? Sau cumva vor astepta sa umbli la preturi la orice produs de aici incolo? Sau cumva asteapta sa mai umbli o data la preturi, daca tot ai facut-o odata?

Este doar o parere, sunt doar rationamente care se pot potrivi cu orice fel de afacere in care pretul este principalul instrument de marketing. Si este cunoscuta expresia "cei patru P". O cunostem cu totii, insa nu trebuie sa lasam unul dintre acesti "P" sa ii defineasca pe ceilalti, in mod preponderent pentru ca atunci distrugem un echilibru care sa ne aduca profituri constante.


Mult succes si afaceri prospere!

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii






sursa foto: www.sxc.hu



Tags: preturipreturi marketingcei patru p in marketingpreturi afaceriafaceriafacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Crezi ca trebuie sa umbli la preturi ca sa iti mearga afacerile mai bine?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei De Afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton