Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Este ideea ta destul de buna pentru piata?

de
1832 0 12 Nov. 2010
Editorial


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Evaluarea corespunzatoare iti poate economisi atat timp, cat si bani.

O idee foarte bine inradacinata pentru o afacere sau un produs este cheia succesului pentru multi antreprenori si inventatori. Vorbind in general, sunt un puternic sustinator al determinarii si al actiunii, iar presa este plina de povesti ale antreprenorilor de succes la care acestia refuza sa renunte. Oportunitatile mai putin promovate sunt cele la care antreprenorii renunta. Asadar, cum stii cand e timpul sa renunti la o idee sau la o inventie?

Sincer, cele mai multe inventii si cele mai noi idei de afaceri nu ar trebui sa intre pe piata – si nu din cauza ca acestea nu ar fi creative, inteligente sau inovatoare, ci pentru ca nu exista piata care sa le gazduiasca. Am intalnit multi inventatori care au obtinut un brevet si care au investit o multime de bani intr-o campanie de promovare doar ca sa se intrebe la final daca inventia a meritat banii si efortul.

Asadar, inventatorii si proaspetii antreprenori ar trebui sa se intrebe daca isi doresc sa isi schimbe opiniile sau sa se razgandeasca daca este necesar. Este important sa fii dornic sa te adaptezi din doua motive. Primul, in economia de astazi, oamenii care cauta un nou mod de a genera un venit nu isi permit sa piarda timp sau bani. Lansarea unei inventii poate costa mii de euro si ani intregi de efort. Daca ceva nu functioneaza, este cel mai bine sa descoperi inca de la inceputul procesului.

Al doilea motiv, cand incepi procesul cu acceptarea ca iti poti schimba parerea, odata ce ai ajuns la concluzia ca ideea merita cu adevarat sa fie pusa in aplicare, poti face asta cu si mai multa convingere.

Nu iti fie teama sa ajungi la concluzia ca ideea ta nu trebuie dusa la bun sfarsit. Inventatorii si antreprenorii sunt inovatori prin natura lor. Daca e nevoie sa renunti la o idee, probabil ca exista alta care asteapta o schimbare pentru a aparea in lumina reflectoarelor.

Probabil te intrebi cum poate cineva care realizeaza o inventie sa aiba convingerea ca o poate abandona oricand? Raspunsul consta in cercetare si planificare. 

Iti prezentam cateva sfaturi pe care le recomand oricarei inventie sau proaspata afacere:

1. Fii studentul industriei in care ai de gand sa intri. Viziteaza site-ul industriei respective, identifica principalele publicatii si vorbeste cu oamenii din acel domeniu. Afla ce produse sau companii se descurca cel mai bine si care nu. Intreaba despre produsele care sunt asemanatoare cu cele ale firmei tale si despre companiile care ar putea sa iti fie concurente si identifica potentialii parteneri. Este uimitor cat de repede poti invata atata informatie de profil, si cum poti afla printr-o simpla conversatie daca exista cerere pentru inventia la care ai muncit atat de mult.

2. Aduna cat mai multe informatii posibile despre produsul tau. Acest lucru include: ce produse similare exista, probleme legate de materialele folosite, elemente de siguranta relevante inventiei tale, precum costul pentru realizarea produsului, brevetul si documentele necesare.

3. Identifica-ti scopurile si limitele. Iti doresti sa dezvolti si sa iti produci singur produsul, sau ti-ai dori sa obtii o licenta (de exemplu: vinzi ideea unui producator)? Daca licenta nu este o optiune, esti pregatit sa il produci si sa il vinzi singur?

4. Scrie un plan de afaceri de o pagina. Este posibil sa scrii un plan dupa ce inventia a fost lansata. Oricum, oamenii cumpara produse, nu inventii, iar vinderea produselor este o afacere. Nu ar trebui sa fie surprinzator faptul ca cei mai de succes inventatori au scris planuri de afaceri. Au facut asta pentru ca si-au stabilit clar care sunt scopurile, clientii, strategiile si pasii de actiune.

Daca ai trecut prin toti acesti pasi si simti ca drumul nu este clar inca, atunci inseamna ca ar trebui sa te decizi sa treci la urmatoarea idee. Pe de alta parte, daca decizia pe care o iei este aceea de a continua, trebuie sa faci asta cu mare incredere.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii





 



Tags: editorialideepiata

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Este ideea ta destul de buna pentru piata?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

O idee de afacere senzationala - Scoala alternativa pentru copii cu minti deschise!

de Maria Nicutar
03 Iun 2013
Sa fii pusti in ziua de azi nu mai este ca pe vremuri. Nu mai joci aceleasi jocuri in spatele blocului cu cei de seama ta. Nu te mai imbraci la fel,...

Afaceri de vanzare - O idee geniala in Romania

de Maria Nicutar
19 Nov 2011
Afacerile de vanzare sunt unele dintre cele mai cautate “produse” de catre internaturii cu dorinta de a se afirma ca antreprenori de succes. Toti...

Cat de buna este ideea de intra in afaceri alaturi de partenerul de viata?

de Maria Nicutar
21 Iul 2011
Foarte multe afaceri sunt demarate in acest mod:doi parteneri de viata se aliaza si incep o afacere impreuna. Majoritatea considera ca daca se...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt n căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton