Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Fraza care irita clientii cel mai rau? Iata ce sa nu spui niciodata!

de
1256 0 24 Sep. 2013
Editorial


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Fraza care irita clientii cel mai rau? Iata ce sa nu spui niciodata!

"Aceasta nu este responsabilitatea mea.", noteaza Geoffrey James, pentru INC, ca fiind cele mai urate cuvinte de catre clientii nostri. Evident, am putea sa o traducem in fel si chip. Spre exemplu, multi angajati sunt obisnuiti sa spuna si "Eu nu va pot ajuta." Sunt tot 5 cuvinte si spun exact acelasi lucru.

Cu alte cuvinte, va spun ca ei au fost angajati pe alta pozitie si ca in fisa postului pe care au primit-o nu scrie nicaieri ca ei se ocupa de problema. Probabil ca nici nu stiu cum sa va ajute, insa nu asta conteaza cu adevarat.

Noi stim ca nu va pasa sub nicio forma cine a fost angajat in companie, pe ce pozitie si cand anume, cu ce experienta si care sunt hobby-urile lui. Stim ca atunci cand va prezentati cu o problema, cu o nelamurire, cu o plangere, vreti ca primul pas efectuat sa fie catre o solutie cat mai rapida. Si bineinteles ca vreti ca omul pe care il vedeti prima data sa se ocupe de treaba, fie ca se va ocupa in mod personal, fie ca se va asigura in mod personal ca plangerea este incheiata cu zambetul pe buze si lacrimi pe obraz.

Evident, oamenii din vanzari inteleg aceste aspecte mult mai bine si, odata cu ele, si impactul nefast pe care il au frazele precum cea de mai sus, noteaza INC. Insa nu toti angajatii nostri sunt oameni din departamentul de vanzari, oameni obisnuiti cu ideea ca orice client reprezinta o sursa imensa de profit pentru compania de care apartin.

Asa ca singura solutie sta in trainuirea si motivarea lor. Adevarul este ca doar un angajat slab va spune. "Nu stiu. Nu va pot ajuta. Sunati la alt telefon. Poate va ajuta colegii de la vanzari. Chiar nu stiu ce sa va spun. Va inteleg ca este o problema presanta dar eu chiar nu ma ocup cu aceste sarcini. O zi buna."

Numai buna nu va fi. Clientul se simte dat la o parte, mai putin important decat schema organizationala a companiei, prea putin important ca tu sa il pui pe hold si sa incepi sa suni la departamentul potrivit si sa smulgi o solutie convenabila pentru toata lumea.

Puteai, dar cui ii pasa? Nici ceilalti nu iti vor rezolva problemele, ci isi vor lasa clientii sa umble in cautarea de solutii pana cand problemele devin nerezolvabile. Clientii dispar si tu te poti alege oricand cu o plangere din partea lor. De cumparat sa fii sigur ca nu mai cumpara. Insa asa se cade, sa anunte superiorii ce fel de oameni au in departament.

La final, descoperim ca o mana o spala pe cealalta. Un coleg il trage in sus pe celalalt. Se ajuta fiindca stiu ca daca tuturor le merge bine, departamentului ii merge bine si atunci ei vor atinge acea stabilitate esentiala a locului de munca. Dar nu uitati ca noi facem intotdeauna primul pas. Nu uitati sa il faceti!

sursa foto: www.sxc.hu

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii







Tags: clienticustomer serviceafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Fraza care irita clientii cel mai rau? Iata ce sa nu spui niciodata!
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

In goana dupa clienti - idei ingenioase de impachetare a produselor

de Teo Manole
13 Iun 2016
Cum lumea continua sa evolueze, cresc si cerintele pentru portabilitatea produselor. Suntem o specie interesanta de consumatori. Vrem sa accesam...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei De Afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton