Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Gandeste limbic", noua reteta pentru succes in afaceri?

de Maria Nicutar 05 Mar. 2012 3661
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Toti consumatorii sunt bombardati cu mesaje care ii determina sa aleaga anumite marci de produse, anumite branduri si acest lucru se intampla in mod continuu, in fiecare zi. Nu suntem deloc frapati, nu ne mira, nici macar nu ne intriga intr-atat de mult pentru a cerceta mai indeaproape situatia.

"Marketing-ul influenteaza intotdeauna comportamentul intr-o anumita forma. Orice femeie care isi pune machiaj dimineata este manipulata", declara Hans-Georg Hausel, doctor specialist in neuromarketing. "Doar atunci cand un anumit tip de instrument este recunoscut ca fiind vatamator, practica devine una criticata, contestata."

Faptul ca suntem cercetati, evaluati, "estimati" si transformati in cifre si statistici in fiecare zi nu mai este un lucru care sa ne mire. Stim faptul ca exista studii, cercetari in neuromarketing si tactici clasice de marketing prin care se incearca sa se ajunga cat mai aproape de sistemul nostru navigational in ceea ce priveste comportamentul nostru de a achizitiona, de a folosi, de a respinge marci, culori, mirosuri samd.

Se spune ca o boare fina de lamaie poate creste semnificativ nivelul cumparaturilor intr-un magazin de orice fel.

Se mai spune ca aroma de vanilie determina un nivel ridicat de cumparaturi in magazinele de cosmetice sau ca o schimbare periodica a organizarii produselor pe rafturi ne impinge la cumparaturi mai multe.

"Exista numeroase cheite care pot fi intoarse", afrima Hausel. Fiecare ne aduce intr-un stadiu anume in care putem sa luam decizii referitoare la cumparaturile pe care le efectuam. Hausel mai afirma ca "oricine se foloseste de stiinta neuropsihologica vede rezultate - mai ales in ceea ce priveste nivelul cresterii in vanzari."

Hausel mai afirma ca emotiile sunt adevaratii factori de decizie ai mintii umane, ele determinand scopurile si spunandu-ne ce este sau ar trebui sa fie important pentru noi. De asemenea, cercetatorii care au realizat raportul Brand & Retail Experts afirma ca produsele care nu starnesc nicio emotie sunt produse fara valoare din punct de vedere psihologic. In functie de valoarea emtionala a produsului in cauza, se poate modifica si nivelul pretului.

Asa ca ajungem sa realizam ca nu mai luam decizii pe cont propriu. Suntem ingraditi de un zid inalt de care nu putem trece, un zid pazit de experti care ne cerceteaza in mod continuu. Unii se simt ca niste maimute la zoo, altii nici nu stiu ce se petrece de fapt cand isi doresc noul model de laptop. Si ce este mai grav este ca nu putem aduce nicio solutie pentru o situatie pe care inca nu am catalogat-o ca fiind problematica in vreun fel.


Tags: limbicafaceri emotiiafaceri neuromarketingneuromarketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]