Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Importanta culorilor in branding

de
3963 0 29 Apr. 2010
Editorial


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

2.5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Ati luat vreodata in considerare importanta culorilor in branding? Coca-Cola este rosu. UPS este maro. IBM este albastru. Aceste companii inteleg ca utilizarea adecvata a culorilor este vitala pentru crearea unei imagini pozitive in randul consumatorilor. Mai mult, culoarea joaca un rol imens in procesele de memorie. Culorile stimuleaza toate simturile, transmitand un mesaj instantaneu ca nici o alta metoda de comunicare.

Alegerea culorii potrivite pentru brand-ul dumneavoastra este cruciala. Aceasta culoare ar trebui sa apara pe toate materialele promotionale, inclusiv logo-ul si ambalajul produsului. Cat mai mult posibil, culoarea pe care o alegeti trebuie sa va diferentieze si sa fie in stransa legatura cu ceea ce brand-ul promite. Pentru aceasta, ar trebui sa tineti cont de psihologia culorilor, care este destul de complexa. Culorile pot insemna lucruri diferite in functie de cultura, situatia si industrie. Astfel, studiile sugereaza unele semnificatii universale ale culorilor:

Albastrul este perceput ca fiind de incredere, responsabil si sigur. Puternic asociat cu cerul si marea, albastru este sincer si placut. Albastrul este o culoare extrem de populara in randul institutiilor financiare si publice pentru ca mesajul sau inspira stabilitate.

Rosul activeaza glanda pituitara, crescand bataile inimii si provocand astfel o respiratie mai rapida. Rosul este agresiv, energic, provocator si captator de atentie. Contati pe rosu pentru a evoca un raspuns pasionat, desi nu intotdeauna va fi unul favorabil. De exemplu, rosu poate reprezenta un pericol sau indatorare.

Verdele in general tine de sanatate, de prospetime si de liniste. Cu toate acestea, sensul acestei culori variaza odata cu nuantele sale. Verdele inchis este asociat bogatiei sau prestigiulei, in timp ce verdele mai deschis are un efect calmant.

Galben. In fiecare societate, culoarea galbena este asociata cu soarele. Astfel, ea transmite optimism, lumina si caldura. Anumite nuante par sa motiveze si sa stimuleze gandirea creativa. Ochiul vede galbenul stralucitor inainte de orice alta culoare, ceea ce il face util in afisele la punctul de cumparare.

Violetul este o culoare preferata de oamenii creativi. Amestecul de albastru linisit si rosu pasionant, acesta evoca mister, rafinament si spiritualitate. Nuanta lavanda evoca nostalgie si sentimentalism.

Roz. Mesajul culorii roz variaza in functie de intensitate. Rozul cald transmite energie, tinerete, distractie si emotie si este recomandat pentru produsele mai scumpe sau trendy pentru femei sau fete. Rozul deschis este romantic.

Portocaliul vesel evoca exuberanta, distractie si vitalitate. Combinatia de rosu dramatic plus veselia galbenului, portocaliul este privit de multe ori ca o culoare copilareasca. Tonurile piersica sunt folosite adesea in sanatate, restaurante si saloanele de infrumusetare.

Maro. Aceasta culoare de pamant transmite simplitate, durabilitate si stabilitate. Acesta poate provoca, de asemenea, un raspuns negativ din partea consumatorilor, care o pot percepe ca pe ceva murdar. Dintr-o perspectiva functionala, maro tinde sa ascunda murdaria, ceea ce il face o alegere logica pentru unele camioane si intreprinderi industriale.

Negrul este grav, indraznet, puternic si clasic. Sugereaza drama si are conotatii sofisticate. Negrul functioneaza bine daca este folosit in cazul produselor scumpe, dar poate face, de asemenea, ca un produs sa para inaccesibil.

Albul indica simplitate, puritate si curatenie. Ochiul uman pecepe albul ca pe o culoare stralucitoare, asa ca este atras imediat in directia acesteia. Albul este adesea folosit in cazul produselor pentru copii sau a celor legate de sanatate.


Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii



Toate culorile de mai sus pot fi clasificate in doua categorii de baza: calde si reci. In general, culori calde, cum ar fi rosu si galben, trimit un mesaj impulsionant si energic, in timp ce culorile reci, cum ar fi albastru, induc o stare de calmitate si rezervare.



Tags: brandingculoriafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Importanta culorilor in branding
Rating:
Nota: 2.5 din 2 voturi

Articole conexe

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei De Afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Eroarea fatala care traseaza drumul afacerii spre lichidare

de Marinache Horia Cristian
25 Aug 2015
O greseala fundamentala, care traseaza drumul afacerii spre lichidare este aceea de a confunda doua elemente complet diferite: latura tehnica a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton