Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Secretul managerilor de top

de Silvia Bucsan 04 Oct. 2007 3142
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ce diferentiaza un manager obisnuit de unul de top? Sa fie o trasatura nativa, o chestiune de experienta sau ceva ce poate fi insusit printr-un curs de pregatire?



Un studiu recent realizat de Gallup in randul a 80.000 de manageri din intreaga lume a scos in evidenta niste concluzii interesante referitoare la acest subiect. Astfel, s-a descoperit ca toti managerii de top, indiferent din ce parte a lumii sunt, urmeaza un model comportamental care poate fi rezumat in trei puncte:

1) managerii de top nu ii forteaza pe subordonati sa fie ceea ce nu sunt. Ei, managerii, au capacitatea de a identifica talentele fiecarui individ in parte si stiu sa plaseze omul potrivit in locul potrivit, acolo unde respectivele talente se pot manifesta cel mai bine;

2) managerii de top definesc rezultatele care trebuie obtinute si apoi le lasa subordonatilor libertatea de a alege calea pentru a obtine acele rezultate;

3) managerii de top sunt preocupati sa evite plafonarea oamenilor lor. De aceea, la anumite intervale fac schimbari, oferind oamenilor posibilitatea asumarii de sarcini noi, care le pot stimula dezvoltarea profesionala.

Altfel spus, managerii de top cauta intotdeauna sa isi inteleaga oamenii. Si, atunci cand reusesc sa faca lucrul acesta, rezultatul este cel mult asteptat: oamenii infloresc pur si simplu si dau masura intregii lor capacitati.

Desigur, a intelege oamenii nu e o chestiune accesibila oricui (poate de aceea managerii de top nu se gasesc pe toate drumurile), dar urmatoarea clasificare a personalitatilor umane ii poate ajuta pe cei care incearca acest lucru:

Tipuri de angajati

1) Cel care are nevoie ca totul sa fie perfect: o persoana meticuloasa, exacta, careia ii place ca lucrurile sa fie facute ca la carte si care se enerveaza cand ceva nu merge bine.

2) Cel care are nevoie sa se simta util: o persoana saritoare, prietenoasa, la care stii ca gasesti intotdeauna o mana de ajutor.

3) Cel care are nevoie sa fie admirat de ceilalti: este starul colectivului, o persoana aratoasa, amuzanta, niciodata fara cativa colegi prin preajma.

4) Cel care are nevoie sa fie diferit de ceilalti: o persoana careia ii place sa faca lucrurile in stilul ei, chiar daca asta inseamna incalcarea catorva reguli, dar cu rezultate stralucite (in majoritatea cazurilor).

5) Cel care are nevoie sa inteleaga cum stau lucrurile: o persoana tacuta, chiar timida, care nu vrea deloc sa iasa in evidenta. Dar careia nu ii scapa nimic.

6) Cel care are nevoie de siguranta: e un tip de personalitate mai greu de identificat. Persoana din aceasta categorie are o abilitate dezvoltata de a simti orice amenintare/pericol si stie sa se adapteze din mers oricarei situatii.

7) Cel care are nevoie sa evite emotiile negative: este sursa de buna-dispozitie a grupului, o persoana vesela, amatoare de distractii, care se plictiseste usor si care cauta permanent lucruri noi.

8) Cel care are nevoie sa ii controleze pe ceilalti: o persoana puternica, pasionata, cu voce sonora si cu o inclinatie evidenta spre competitie (pe care, desigur, vrea sa o castige neaparat).

9) Cel care are nevoie de o atmosfera linistita: poate trece lesne drept o persoana lenesa, dar are abilitati dezvoltate de negociator si poate aduce armonie in sanul colectivului.

A intelege oamenii - acesta este secretul managerului de top. Cand intelegi oamenii poti sa iei mult mai usor deciziile potrivite, iar deciziile potrivite inseamna rezultate.

Desigur, managerul este si el om si poate avea propriile sale aspiratii sau convingeri ("Ma simt bine cand impun forta si respect!" sau "Eu stiu cel mai bine cum trebuie facut!"), dar a pune aceste aspiratii sau convingeri drept fundament pentru relatia cu angajatii este o greseala.



Tags: managerimanagermanagement

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Vrei o strategie de management imbatabila? Incearca o donatie!

de Maria Nicutar
20 Feb 2015
Vrem strategii de marketing imbatabile si strategii de management care sa mearga struna! Acesta este adevarul. Avem produse si servicii de calitate...

Top 5 sfaturi pentru managementul afacerii tale!

de Ilinca Dobrescu
25 Aug 2014
Afacerile nu se conduc simplu si nu se conduc de la sine. Nu se conduc nici de catre angajatii nostri, fara aport de valoare din partea noastra, fie...

Compasiunea - Arma secreta a celor mai buni leaderi si manageri

de Maria Nicutar
14 Apr 2014
Leaderi sau manageri, obiectivele sunt complementare. Cu totii lucram pentru a aduce afacerile pe care le reprezentam pe culmile succesului. Iar cand...

Top 5 defecte ale managerilor dificili!

de Ilinca Dobrescu
31 Mar 2014
Managerii sunt oamenii-cheie pe care mizam noi, antreprenorii, in dezvoltarea afacerilor noastre. Mizam in mod substantial pe angajatii nostri cheie,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]