Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Francize - 4 oportunitati cu distribuitoare automate

de Silvia Bucsan 12 Sep. 2007 7873
3.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

1. Distribuitoare automate de DVD-uri si casete video


Distribuitoare automate de DVD-uri si casete video - iata aparatele pe care vi le ofera firma Gamma pentru o afacere care poate fi inceputa cu o investitie initiala minima de cca 15.000 de euro. Gamma furnizeaza asistenta in ceea ce priveste planificarea afacerii precum si consiliere de marketing si de gestiune.

„Voiam doar sa am un al doilea serviciu, pentru ca simteam nevoia de mai multa siguranta financiara. Acum am ajuns sa ma gandesc serios sa renunt la activitatea de agent comercial pentru a ma dedica centrului de inchiriat casete video", spune Gianalberto Porzio, care in 1999 a investit cateva sute de milioane de lire intr-un distribuitor automat de casete video si DVD de la compania Gamma.

"Nu stiam nimic de Gamma. Imi amintesc ca unul dintre prietenii mei avea un astfel de distribuitor. El mi l-a aratat si mi-a expus afacerea, iar eu am decis sa risc. M-am bucurat de ajutorul prietenului meu, ajutor care a fost decisiv.

Pentru ca nu ajunge sa cumperi distribuitorul automat - trebuie sa stii sa propui cele mai bune titluri, sa intelegi care sunt gusturile oamenilor care locuiesc in apropierea automatului, pentru ca in anumite zone sunt preferate ultimele noutati cinematografice, pe cand in alte zone ale orasului sunt preferate peliculele vechi."

In fiecare luna, arhiva de casete trebuie imbogatita cu 50-60 de titluri noi, ceea ce inseamna o investitie notabila. O caseta destinata inchirierii costa in jur de 70 de euro, plus TVA. Teoretic, ea poate fi utilizata oricat, dar de multe ori aparatele clientilor zgarie sau taie banda magnetica. 

"Am petrecut multe zile alaturi de prietenul meu, la centrul sau de inchirieri, si asta m-a ajutat mult sa inteleg mecanismul acestui tip de activitate", continua Potzio. "Iar atunci cand mi-am deschis propria afacere, am propus acelasi pret ca si concurentii mei, dar am adaugat un plus de valoare reprezentat de un card de fidelitate.

Iar ceea ce a contat cel mai mult a fost punctul de vanzare adiacent distribuitorului automatizat, punct la care ofeream asistenta clientilor. Am inteles ca trebuie sa fii prezent la punctul de vanzare pentru a satisface pretentiile clientului. Acesta a fost unul din factorii cei mai importanti ai succesului meu. Pentru ca oamenii apreciaza foarte mult un dialog cu o persoana adevarata si sunt foarte incantati sa primeasca cardul de fidelitate de la un om in carne si oase si nu de la un aparat.

Inceputul afacerii nu a fost foarte dificil. Am folosit locatia pusa la dispozitie de Gamma si am distribuit fluturasi prin magazinele si cutiile postale din zona respectiva.

Pana acum, afacerea a mers foarte bine si curand voi instala al doilea distribuitor automat, in apropierea primului. Sa stiti ca aceasta afacere poate aduce castiguri substantiale: in mod normal se inchiriaza in jur de 100 de casete pe zi, dar cu putin efort se poate ajunge usor la 300 de abonati zilnic.

Intretinerea aparatului nu este o problema: un dispozitiv electronic ma avertizeaza atunci cand apare vreo problema, iar pentru reparatii pot conta intotdeauna pe oamenii de la Gamma, la orice ora din zi si din noapte.".

2. Distribuitoare automate de dulciuri
Compania Smile vinde distribuitoare mecanice automate de dulciuri (Chupa Chups), care pot distribui si gadgeturi ale unor multinationale cum ar fi Nintendo sau Disney.

Instalarea si exploatarea acestor automate poate constitui o a doua activitate, fara ca intreprinzatorul sa fie restrictionat de vreun contract de franciza sau de obligatia de a cumpara produsele alimentare respective doar de la Chupa Chups. Este nevoie doar de un spatiu de depozitare a dulciurilor/jucariilor cu care se incarca distribuitoarele.

Acestea pot fi dispuse in interiorul unor spatii comerciale (magazine, supermarketuri) sau chiar si pe trotuare. Smile furnizeaza chiar si servicii de sprijinire a intreprinzatorilor - instruire tehnica, consiliere marketing, tehnici de negociere cu proprietarii spatiilor comerciale in care se vor instala distribuitoarele.

"Pentru a intelege cum functioneaza afacerea, am spionat copiii care treceau pe strada prin fata distribuitoarelor automate de caramele. Iar satisfactia lor, dupa ce ajungeau in posesia caramelelor, m-a convins ca e o afacere buna", spune Ivano Greggio, in varsta de 38 de ani, un milanez care s-a mutat in Cagliari si care in 2000 a decis sa inceapa activitatea cu distribuitoare automate de la Chupa Chups, Tomy si Big Ball. Afacerea a functionat foarte bine, iar aria de distributie s-a extins foarte mult in doar 11 luni.

Greggio explica: "Ocupatia mea precedenta de agent comercial ma obosise foarte mult. Aveam nevoie de o schimbare. Atunci am auzit cativa amici vorbind de Smile. Ideea nu m-a convins, dar am decis sa sun la ei si sa le solicit mai multe informatii.

Dupa ce am examinat materialele lor informative, m-am intalnit cu un reprezentant al companiei, un profesionist care mi-a descris afacerea intr-un mod foarte realist. Am facut chiar si probe practice si astfel am decis sa ma apuc de aceasta activitate, la inceput cu o investitie minima - vroiam sa fac un test, riscand nu mai mult de 15 milioane de lire (in 2000, n.r.). Am si inceput intr-un moment foarte potrivit: iulie, atunci cand sunt o multime de turisti si o mare afluenta de oameni pe strazi si prin magazine.

Lucrurile au inceput sa mearga bine. Produsele pe care care le distribuiam erau ale unor marci cunoscute, astfel incat am convins foarte usor comerciantii sa gazduiasca distribuitoarele in magazinele lor. Raza mea de actiune nu depasea 40 de kilometri.

Am observat insa, ca timpul de gestionare a activitatii nu este foarte mare, asa ca in septembrie am achizitionat alte 10 distribuitoare. Noile distribuitoare au dat rezultate foarte bune - pot spune ca din iulie si pana in decembrie 2000 am realizat cca 50 de milioane profit. Si astfel, la inceputul lui decembrie, am decis sa achizitionez si aparate Tomy, care distribuiau jucarii.

Am considerat ca acest tip de produse este foarte potrivit pentru perioada care se apropia, cea a Craciunului. Acum, investitia mea se ridica la cca 75.000 de euro, in care sunt incluse aparatele, produsele de distribuit si un mic spatiu de depozitare. Si, desi la inceput eram sceptic, trebuie sa recunosc ca afacerea merge acum cum nu se poate mai bine".

3. Distribuitoare automate de produse de uz personal
Va aflati in holul unui hotel sau intr-un bar si va apuca, brusc, o durere de cap. Ce faceti, de unde luati o aspirina? Sau poate ca aveti un gust amar in gura si simtiti ca v-ar prinde bine o bomboana mentolata sau o guma de mestecat. Ce faceti, v-apucati sa intrebati in dreapta si-n stanga daca nu poate sa v-ajute cineva?

Cam la asemenea situatii s-au gandit cei de la firma PROTOCOL (U.S.A.) cand au pus la punct automatul cu produse de uz personal. Acesta este o cutie cu cinci-sapte compartimente, fiecare compartiment fiind alimentat cu un anumit gen de articole, dintr-o gama foarte diversa: aspirine, prezervative, servetele parfumate, tampoane igienice, vitamine, guma de mestecat, dopuri de vata pentru urechi, pansamente adezive, pliculete de sampon, mini-periute de dinti etc.

Automatul se poate amplasa in orice spatiu public - hoteluri, gari, restaurante, aeroporturi, diverse institutii si sedii de firme, intr-un loc vizibil si usor accesibil potentialului client. Acesta nu trebuie decat sa introduca o moneda in fanta din dreptul compartimentului dorit, ghidandu-se dupa etichetele aplicate pe aparat, si in secunda urmatoare in sertarul de la baza automatului cade produsul solicitat.

Automatul are un design care ii permite sa se incadreze perfect in orice decor si este special conceput pentru a rezista oricaror acte de vandalism. Posesorul unei retele de asemenea aparate nu are prea multe de facut. El trebuie doar sa aprovizioneze periodic compartimentele cu produse si... sa colecteze incasarile. Din aceste incasari, un anumit procent revine detinatorului spatiului unde este amplasat aparatul, conform unei intelegeri initiale.

Atentie, insa! Afacerea nu inregistreaza succesul scontat decat daca produsele oferite sunt de marca. Clientul trebuie sa cunoasca deja foarte bine ceea ce cumpara, pentru ca acum nu mai are cui sa ceara informatii suplimentare. Sentimentul de incredere este esential.

4. Distribuitoare automate de gume de mestecat
Oscar Wilds Ride este un automat-flipper pentru bomboane de guma de mestecat. Aparatul, inalt de 1,50 m, se poate instala fara probleme in orice loc unde exista o priza de curent electric.

 El este format dintr-o sfera de plexiglas cu o capacitate de 6.000 de bomboane, o caseta cu fanta pentru monede si o instalatie de conducte transparente, beculete, neoane si diverse alte accesorii. Aceasta instalatie joaca principalul rol in atragerea clientilor. Dupa ce clientul introduce o moneda (de 25 sau 50 de centi), incepe reprezentatia: guma se pune in miscare, insotita de sunete si lumini, accelereaza, se roteste si se izbeste de diferite obstacole, pentru ca in cele din urma sa aterizeze in palma clientului (de obicei, un copil). Parcurgerea intregului traseu dureaza 30 de secunde, iar spectacolul este atat de fascinant incat cumparatorul doreste sa mai vanda totul o data, introduce o noua metoda etc.

Oscar Wilds Ride poate fi amplasat aproape oriunde, in primul rand in magazine. Indiferent ca este vorba de supermarketuri sau de buticuri de 10 mp, aparatul constituie o atractie pentru oirice vizitator si aduce venituri consistente. Alte amplasamente potrivite sunt scolile, liceele, cinematografele, teatrele, discotecile, barurile, cofetariile, stadioanele, parcurile etc. El poate fi pus chiar si pe trotuar, intr-o zona intens circulata.

Pretul unui asemenea aparat variaza in functie de complexitatea instalatiei cu care este dotat. Un model simplu, ca cel din imagine, ajunge la cateva mii de euro, dar aceasta suma se poate recupera in cca patru luni.



Tags: marketingafacericasete videoafacere

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Cum procedez daca vreau sa-mi francizez afacerea?

de Idei de afaceri
06 Sep 2023
Daca vrei sa iti francizezi afacerea trebuie sa apelezi la o firma specializata. In acest fel, afacerea ta se va extinde, ajungand la cat mai multi...

Registru National de Franciza pentru monitorizarea afacerilor

de Florin Amariei
25 Oct 2018
Romania va implementa un Registru National de Franciza pentru monitorizarea afacerilor. Guvernul Romaniei a adoptat un proiect de lege prin care...

De ce sa optezi sau nu pentru o afacere in franciza?

de Idei de afaceri
14 Nov 2023
Daca vrei sa-ti incepi viata de antreprenor, insa nu esti familiarizat cu strategiile financiare, poti opta pentru achizitionarea unei francize. Este...

Afaceri in franciza - Armand, o cofetarie cu peste 1300 de produse savuroase

de Idei de afaceri
28 Apr 2016
Cofetaria Armand s-a lansat in urma cu sase ani, se bucura de un real succes si detine in prezent 3 locatii. In plus, vanzarea se face si cu ajutorul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]