Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Povestea FasTracKids - Interviu cu Alexei Acsinte, director executiv FasTracKids România

de Zenobia Badescu 05 Oct. 2011 14924
4 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Educaţia non-formală oferită de FasTracKids este rezultatul cercetărilor unei echipe de pedagogi şi psihologi din Statele Unite ale Americii. Ei au lucrat timp de 4 ani (între 1998 şi 2002) pentru definitivarea programei care a fost impărtăşită tuturor francizaţilor. Franciza este astăzi prezentă în 48 de ţări, însumând în total peste 200 de centre deschise.

În România, FasTracKids a intrat în 2007 ÅŸi până în luna mai 2011 numărul de centre educaÅ£ionale a ajuns la 14. „Având în vedere golul uriaÅŸ existent pe piaÅ£a românească, precum ÅŸi interesul crescând al tinerilor părinÅ£i pentru o educaÅ£ie de foarte bună calitate”, afirmă managerii pe site. „Estimăm ÅŸi ne propunem ca anual să deschidem câte 10 noi centre educaÅ£ionale pe teritoriul României”.

FasTracKids figurează, de asemenea, prima în topul celor mai buni furnizori de educaÅ£ie complementară, pentru segmentele de vârstă cuprinse între ÅŸase luni ÅŸi opt ani.

Programul specific pune accent deosebit pe dezvoltarea abilităţilor fundamentale de viaţă cum ar fi: gândirea creativă, comunicarea ÅŸi vorbirea, transferul cunoÅŸtinÅ£elor în practică, lucrul în echipă, luarea de decizii, rezolvarea de probleme, leadership, elemente fără de care copiii nu vor putea face faţă cu succes mediului competitiv ÅŸi în continuă schimbare în care trăim.

De ce instruire pentru copii? Ne dezvăluie povestea naÅŸterii FasTracKids în Denver ÅŸi în România, Alexei Acsinte, director executiv, căruia i-ar plăcea să vorbească zile în ÅŸir despre copii ÅŸi despre franciza pe care o manageriază.

AÅŸa a fost odată, prin 1998, povesteÅŸte Alexei, când „compania-mamă din Denver se ocupa iniÅ£ial doar de educaÅ£ie complementară pentru adulÅ£i. Dar s-a constat că este dificil să dezvolÅ£i anumite abilităţi în cazul unui adult.

Spre exemplu, un copil la vârsta preÅŸcolară învaţă mult mai uÅŸor ÅŸi mai repede o limbă străină în comparaÅ£ie cu un adult. Pentru a asimila informaÅ£ia, adultului îi ia mai mult timp, consumă mai multă energie, ceea ce presupune ÅŸi costuri mai mari.

De ce? Hmmm, este o chestie care se întâmplă în creier. Studii neurologice arată că, la vârsta preÅŸcolară, creierul are niÅŸte zone de maximă sensivitate ÅŸi 80% din conexiunile interneuronale ale creierului uman se formează până la 8 ani. Plecând de la aceste considerente bazate pe cercetări ample ÅŸi pentru a valorifica această unică oportunitate s-a consolidat întregul program FasTracKids.

AÅŸadar, până la vârsta de 8 ani, creierul fiind foarte receptiv la stimuli, copilul învaţă, spre exemplu, foarte uÅŸor fonetic o limbă străină. După această vârstă însă, ca să înveÅ£e trebuie folosite alte metode cognitive, de structură logică, pe simetrii de gramatică etc. Pe acelaÅŸi cosiderent sunt ÅŸi alte elemente care se pot dezvolta la această vârstă, râmân pentru întreaga viaţă ÅŸi este păcat să nu foloseÅŸti inteligent acest moment al vieÅ£ii”.

Idei de Afaceri: De ce credeţi că este indicat, ca să nu spun necesar, să asigurăm copiilor accesul la educaţia non-formală?
Alexei Acsinte: În primul rând, acest tip de educaÅ£ie are ca obiect de lucru modelarea comportamentului. Ce va fi relevant peste 15 sau 20 de ani, când ei vor deveni adulÅ£i?

S-ar putea ca informaÅ£ia de azi, predată în ÅŸcolile tradiÅ£ionale, să nu mai aibă nicio valoare. Oricum informaÅ£ia a început să-ÅŸi piardă din ce în ce mai mult valoarea.

O dată pentru că este perisabilă ÅŸi, în al doilea rând, pentru că este la îndemâna oricui – există Google. Prin progresul tehnologic informaÅ£ia este permanent înlocuită de informaÅ£ie nouă ÅŸi accesibilă.

Este într-adevăr relevantă, însă capacitatea de a combina informaÅ£ia, ÅŸi aici intrăm într-o altă zonă. Combinarea ÅŸi modul de livrare a informaÅ£iei Å£ine de o deprindere, de un tip de comportament, un soi de gândire ÅŸi anumite scheme care trebuie să funcÅ£ioneze dincolo de informaÅ£ie. Asta este ceea ce vrem să facem la FasTracKids ÅŸi o facem!

DeÅŸi programa ÅŸcolară se modifică aproape la fiecare schimbare de ministru, învăţământul tradiÅ£ional, din păcate, nu a făcut o reformă în direcÅ£ia necesară unei educaÅ£ii bazate pe stimularea gândirii ÅŸi creativităţii sau dezvoltarea abilităţilor de comunicare, ci a rămas în zona stereotipurilor. Mai mult, învăţământul tradiÅ£ional pierde teren pentru că nu reuÅŸeÅŸte să păstreze în sistem oamenii buni ÅŸi dedicaÅ£i din cauza slabei remunerări.

Idei de Afaceri: Ce aduce nou ÅŸi valoros în educaÅ£ia complemetară franciza FasTracKids?
Alexei Acsinte: Metoda pe care noi o implementăm este diferită şi produce efecte pozitive pe mai multe planuri.
Comunicarea cu copilul este foarte importantă. ToÅ£i instructorii de la FasTracKids ÅŸtiu că orice cuvânt rostesc în comunicarea cu copilul are relevanţă. Chestii minore spuse la vârsta aceasta au efecte majore la vârsta adultă. Ca urmare, modul de comunicare verbală ÅŸi chiar non-verbală este permanent în atenÅ£ia noastră.

Un alt lucru diferit ÅŸi inedit, aÅŸ putea spune, faţă de sistemul tradiÅ£ional este faptul că încerc să am în echipă instructori bărbaÅ£i. Este nevoie în educaÅ£ia copiilor de exemplul masculin pentru băieÅ£ii preÅŸcolari. În afară de tată ÅŸi bunic, până undeva spre vârsta de 15 ani, pentru că nici în ciclul primar nu prea sunt învăţători, lipseÅŸte bărbatul din formarea copiilor.

Aceasta este o lipsă, din considerentul că femeia ÅŸi bărbatul în familie fac un tot ÅŸi copilul care creÅŸte fără unul dintre părinÅ£i nu reuÅŸeÅŸte să se dezvolte deplin, firesc, pentru că este nevoie de amândoi acolo.

Considerăm că educaÅ£ia trebuie să ofere acelaÅŸi echilibru, pentru că în condiÅ£iile în care copilul nu are o interacÅ£iune ÅŸi cu partea cealaltă, este o lipsă care mai târziu se va reflecta în personalitatea lui.

Cu siguranţă, la un moment dat, ceva din comportamentul de adult va spune că în copilărie a lipsit ceva ÅŸi, mai mult ca sigur, nici nu va ÅŸti de unde i se trage. Trebuie să ajungă la un bun psiholog care poate face o regresie în timp pentru a afla cauzele ÅŸi a găsi un remediu. Cert este că acest tip de lipsă eu încerc să o suplinesc aici în centru ÅŸi sunt bucuros să văd că funcÅ£ionează cu succes.

De asemenea, punem accent pe dezvoltarea de aptitudini, ÅŸi nu pe educarea memoriei, cum se întâmplă în învăţământul tradiÅ£ional.

Idei de Afaceri: Daţi-ne un exemplu!
Alexei Acsinte: Dacă cineva ar analiza la rece ÅŸi de la distanţă programul FasTracKids, probabil ar spune: „Este foarte complex, îi învaţă pe copiii de vârstă preÅŸcolară noÅ£iuni de chimie. La ce le trebuie?”.

Răspunsul meu este, nu le trebuie! NoÅ£iunile acestea sunt doar un pretext, o poveste, ÅŸi ca să nu fie plictisitoare, îl duc pe copil în diverse domenii de activitate. Practic, scopul lecÅ£iei NU a fost acela ca micuÅ£ul să înveÅ£e aceea informaÅ£ie, să o memoreze ÅŸi apoi să încerce să o reproducă. Scopul este să o recombine, să lucreze în echipă, să facă exerciÅ£ii de comunicare etc.

Idei de Afaceri: Deosebit de interesant concept, puncte de vedere ÅŸi acÅ£iune. Când ÅŸi cum a pătruns în România conceptul american?
Alexei Acsinte: Ideea a pornit de la o necesitate conÅŸtientizată de cel care avea să devină proprietarul francizei FasTracKids din România – Mihai Ganj. În 2005, Petru, fiul lui Mihai, în vârstă de 6 ani pe atunci, era un copil timid. Cu toate că atât Mihai cât ÅŸi soÅ£ia sa Silvia sunt de formaÅ£ie profesori, nu au ÅŸtiut în ce mod să-l ajute pe copil să depăşească acest neajuns.

În căutarea metodei potrivite ÅŸi a mijlocului de rezolvare, Mihai a aflat de la cineva care lucra la ambasada S.U.A. despre această franciză interesantă pentru copii.

A urmat studierea site-ului american, iar în 2006 a ajuns să se întâlnească cu staff-ul companiei-mamă din Denver. În decembrie, acelaÅŸi an, au ÅŸi semnat contractul. Apoi, Silvia a plecat la trainingul din America, fiind de fapt primul instructor FasTracKids din România.

Având deja o afacere privată în domeniul educaÅ£ional ÅŸi deci niÅŸte premise de la care au pornit, a fost desigur mai simplu decât dacă porneau de la zero. Astfel, în martie 2007, s-a format prima grupă de copii în care era desigur Petru ÅŸi alÅ£i copii ai angajaÅ£ilor. Apoi, în septembrie 2007 am venit ÅŸi eu în echipă.

Idei de Afaceri: SpuneÅ£i-ne câte ceva ÅŸi despre celelalte francize FasTracKids.
Alexei Acsinte: Da, cea de-a doua franciză aparÅ£ine fundaÅ£iei Step by Step tot din septembrie 2007. PreÅŸedinta fundaÅ£iei a văzut valoarea francizei ÅŸi a luat o licenţă pentru grădiniÅ£a Bambi unde se derulează cursurile FasTracKids. Cea de-a treia franciză nu s-a lăsat mult aÅŸteptată, ci s-a deschis la TimiÅŸoara în noiembrie 2007. 2008 a fost un an foarte bun în care s-au deschis alte francize în Sibiu, ConstanÅ£a, Cluj, Tulcea ÅŸi BucureÅŸti. Ceva mai slab a mers în 2009, cu un centru deschis la ChiÅŸinău ÅŸi altul în PiteÅŸti.

În tot acest timp, datorită expertizei mele, pentru că am lucrat în domeniul marketing-promovare, am încercat să fac o adaptare a imaginii afacerii transmise din Denver la piaÅ£a românească. Astfel că am rescris proceduri ÅŸi încercăm să-i ferim pe cei nou-intraÅ£i în reÅ£ea de greÅŸelile începutului.

Noi la început am făcut câteva greÅŸeli, am văzut cum pot fi evitate ÅŸi cum se aplică formulele testate ÅŸi oferim, să spun aÅŸa, drumuri deja bătătorite.
Ca exemplu pozitiv în acest sens sunt cele patru francize deschise în 2010. DeÅŸi sunt ultimele care au intrat în reÅ£ea, au avut de fapt cea mai rapidă evoluÅ£ie chiar ÅŸi față de cea deschisă prima în BucureÅŸti. În jumătate de an, fiecare dintre ele a depăşit numărul de 100 de copii. Este uimitor să vezi că la GalaÅ£i sau Bacău, oraÅŸe cu numărul cel mai mic de locuitori dintre toate francizele, se obÅ£in rezultate atât de bune.

Idei de Afaceri: Cum faceţi recrutarea viitorilor traineri şi instruirea lor?
Alexei Acsinte: Când dorim să facem angajări apelăm fie la profesori din sistemul tradiÅ£ional, fie la psihologi sau oameni pasionaÅ£i de tot ceea ce înseamnă lumea copilăriei. Caut oameni care văd că reuÅŸesc „să se pună în papucii copilului” ÅŸi să vadă lucrurile prin ochii lui.

De multe ori, între profesorii din sistemul tradiÅ£ional întâlnesc oameni pentru care primează în continuare informaÅ£ia (memorarea ÅŸi reproducerea informaÅ£iei) ÅŸi nu îi recrutez pentru că nu aceasta este esenÅ£a programului. Avem însă în echipă mai mulÅ£i traineri de formaÅ£ie psihologi, pentru că am găsit în acest segment resursa umană necesară programului nostru.

După recrutare urmează partea de training în care se învaţă tehnicile ÅŸi modul de lucru cu copiii. Programul efectiv de training – livrarea de tehnici – durează 40 de ore, pentru instructori. În schimb, procesul de formare, de la momentul în care o persoană îÅŸi manifesă dorinÅ£a de a se alătura echipei ÅŸi până la intrarea efectivă în sala de curs pentru a preda, durează câteva luni ÅŸi ulterior există un program de mentorat. Aceasta înseamnă că de fiecare dată există un alt instructor cu vechime mai mare care îl supervizează pe cel nou-venit.

Avem foarte puÅ£ine grupe în care să existe doar un instructor. De obiecei sunt doi instructori, unul cu vechime, iar celălalt în curs de formare. Încercăm chiar să lucrăm ÅŸi pe complementaritate, unul cu anumite abilităţi ÅŸi celălalt cu alte abilităţi ÅŸi împreună să facă un tandem. Iată încă un aspect nou pe care-l aduce franciza noastră.
AÅŸa cum explicam anterior, încerc să aduc instructori bărbaÅ£i. În prezent avem 6 traineri bărbaÅ£i care fac faţă cu brio ÅŸi chiar au început să fie „curtaÅ£i” de către părinÅ£i, în sensul că aceÅŸtia îÅŸi doresc să aducă copiii la grupele instruite de ei.

Aflati detalii complete necesare pentru a va demara o afacere profitabile in domeniul training-ului pentru copii din ghidul disponibil aici!




Tags: training pentru copiifastrackidsidei de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

2 idei de afaceri noi si de succes la ora actuala in Romania

de Zenobia Badescu
07 Apr 2015
Exista afaceri mici care pornesc cu un capital de cca 2000-3000 euro, la domiciliu, la care se adauga uneori un calculator conectat la internet....

Oportunitati de afaceri: 3 idei de afaceri splendide!

de Maria Nicutar
17 Ian 2014
Nu toate persoanele isi doresc sa inceapa afaceri cu propria lor firma de reciclare de anvelope. Multi doresc un shop cochet, un magazin vintage sau...

Idei de afaceri: Deschide-ti o cofetarie profitabila

de Ilinca Dobrescu
09 Ian 2014
Cofetariile sunt inca unele dintre locurile pe care le avem pe lista de prioritati pentru weekend si pentru momentele in care vrem sa sarbatorim...

3 idei de afaceri profitabile in 2014, cu capital mediu de investitii!

de Matei Antonescu
20 Nov 2013
Din pacate, nu avem cum sa obtinem profituri valorificand doar idei de afaceri mici si cu bani putini. Unii dintre noi vor alege sa puna in practica...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]