Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Franciza - marca si know-how-ul puse in slujba spiritului antreprenorial

de
2020 0 18 Sep. 2014
Francize


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

O marca puternica reprezinta pentru cumparator garantia calitatii iar pentru francizat posibilitatea de a intra pe piata beneficiind de notorietatea unei marci puternice.

 
Transmiterea know-how-ului aduce pentru francizat in primul rand un model de afaceri in prealabil testat, deci conditii de risc inferioare. Pe de alta parte, in cadrul etapelor necesare demararii propriu-zise a intreprinderii, francizatul va beneficia de supervizare si asistenta din partea francizorului.

Mai mult, pe intreaga perioada de desfasurare a francizei, francizatul va fi parte componenta a retelei comerciale, pastrandu-si insa independenta si autonomia. In acest fel experienta comuna va interactiona intr-un mod constructiv cu spiritul antreprenorial al francizatului.
 
Economia romaneasca, aflata intr-o perioada de expansiune, este caracterizata printr-o crestere a consumului intern. Aceasta nevoie continua de bunuri si servicii nu este insa dublata de imbunatatire calitativa a ofertei din partea producatorilor interni. 
 
Care este explicatia? Se poate cu usurinta remarca inclinatia romanilor catre produsele importate. Din nou se poate lansa aceeasi intrebare: de ce? 
 
Datele problemei pot fi formulate in felul urmator. Consumatorii asteapta calitate in schimbul pretului platit. Marca reprezinta prin insasi definitia sa garantia calitatii. Spre exemplu, produsele achizitionate de la un distribuitor cu o marca sinonima standardelor ridicate, de genul Carrefour, Cora sau Metro, vor beneficia de marca distribuitorului. In acest fel clientul va putea cumpara si produse care nu beneficiaza de o marca puternica, atata timp cat imaginea distribuitorului ii ofera acestuia garantie.
 
Problema intreprinzatorilor romani este reprezentata de numarul prea mic al unor marci solide. Pentru un agent economic valorificarea pe plan local a unei marci cunoscute la nivel international ofera avantajul preluarii standardelor de calitate si crearii unei imagini asociate acestei calitati.
 
Dezvoltarea unui sector privat puternic devine imperativa. Perioada de tranzitie prin care economia romaneasca a trecut nu i-a permis indeplinirea acestui obiectiv. Franciza sau, altfel spus, experienta colectiva pusa in serviciul unei retele comerciale, asigura valorificarea spiritului intreprinzator al investitorului prin punerea la dispozitie a unei marci puternice si a know-how-ului colectiv.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii





Prin franciza, atat francizorii, cat si francizatii obtin avantaje. Pentru societatile romanesti care beneficiaza de avantajul unei marci puternice sitemul francizarii reprezinta o oportunitate de dezvoltare. Dar ce este mai important este faptul ca in acest fel se asigura transferul de cunostinte catre noii agenti economici.
 
 


Tags: afacerefrancizaknow-howfrancizatmarcafrancize

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Franciza - marca si know-how-ul puse in slujba spiritului antreprenorial
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Vrei o cafenea in sistem franciza?

de Andreescu Sorin
13 Iun 2016
Te gandesti de mult ce afacere sa iti deschizi? Ce spui de o cafenea in franciza? Ai o afacere asigurata, iar logistica vine de la francizor. De...

Idei de francize pentru cei cu dare de mana

de Silviu-marian Banila
25 Mai 2016
Cu o franciza putem demara o afacere cu maximum 10.000 de euro, care a testat deja piata. Sectoarele cele mai atractive la nivelul Romaniei par a fi...

De ce sa optezi sau nu pentru o afacere in franciza?

de Silviu-marian Banila
19 Mai 2016
Este sau nu franciza o optiune pentru a deschide o afacere? Daca vrei sa ajungi la un raspuns concret iata intrebarile la care trebuie sa raspunzi:...

Afaceri in franciza - Armand, o cofetarie cu peste 1300 de produse savuroase

de Idei De Afaceri
28 Apr 2016
Cofetaria Armand s-a lansat in urma cu sase ani, se bucura de un real succes si detine in prezent 3 locatii. In plus, vanzarea se face si cu ajutorul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton