Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Francize - Secretele unui guru al franchising-ului

de
2272 0 29 Aug. 2007
Francize


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In 1950, William Rosenberg deschidea primul local Dunkin' Donuts in Quincy, Massachusetts, specializat pe cafea si produse de patiserie, iar in 1955 afacerea sa deja se extindea in sistem franchising.

Astazi, Dunkin' Donuts este unul dintre cele mai mari lanturi fast-food din lume, cu 3 milioane de consumatori serviti in fiecare zi. Sunt peste 7.000 de locatii Dunkin'Donuts in intreaga lume, dintre care 5.300 in S.U.A., unde se comercializeaza 52 de tipuri de gogosi,  o duzina de tipuri de cafele, sandvisuri, cornuri etc.

William Rosenberg, fondatorul firmei Dunkin' Donuts si, totodata, presedintele Asociatiei Internationale de Franchising, impartaseste filosofia si principiile sale, la fel de actuale astazi ca si acum aproape 60 de ani, cand a pus bazele uneia dintre cele mai celebre afaceri in sistem franchising din lume. „Am fost intrebat de foarte multe ori cum am ajuns la acest franchising raspandit in lumea intreaga. Sintetizand, cred ca raspunsul sta in cele 10 principii dupa care m-am ghidat intotdeauna:

1. Sa cauti cei mai buni oameni.
2. Sa-i recompensezi din plin.
3. Sa imparti profitul cu ei.
4. Sa-i tratezi cu respect.
5. Sa le faci cunoscute scopurile tale si strategia prin care vrei sa le atingi. Sa creezi o atmosfera de familie, un sentiment de apartenenta si sa apreciezi deschis orice realizare.
6. Sa te asiguri ca ai o credibilitate care nu poate fi pusa la indoiala.
7. Sa fixezi cele mai inalte standarde posibile.
8. Sa le insufli oamenilor tai pasiunea ta pentru perfectiune.
9. Sa le dai responsabilitatea si autoritatea necesare pentru a realiza un anumit lucru.
10. Sa verifici periodic daca ei sunt de acord cu scopurile tale.


3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii



Asa am construit eu un franchising de succes, bazandu-ma pe o anumita filosofie. S-ar putea sa existe filosofii mai bune, dar a mea s-a dovedit eficienta si sunt multumit de ea. Iata in ce consta aceasta filosofie:

Clientul este boss-ul. El este cel mai important factor in orice afacere si trebuie sa ai tot timpul in cap acest lucru;

Incearca sa convingi un client, dar nu discuta niciodata in contradictoriu cu el: s-ar putea sa castigi disputa, insa vei pierde clientul; 

Trateaza-ti angajatii si partenerii de afaceri ca si cum ar fi clienti;

- Aminteste-ti tot timpul ca singurul lucru pe care trebuie sa-l faca un client este sa plateasca pentru produsul tau;

- Reclama si serviciul de relatii publice nu pot sa construiasca singure o afacere de succes (daca pui lumina unui reflector pe o gramada de balegar, nu vei obtine decat un miros si mai urat); 

-   Esecul este un mare profesor. Toti oamenii de succes l-au intalnit cel putin o data. Invata din esec, invinge-l, depaseste-l si mergi mai departe;

- Arata-mi o persoana care n-a facut niciodata vreo greseala si iti voi arata o persoana care n-a facut niciodata nimic; 

Unitatea inseamna putere. Gandeste-te mai intai la fragilitatea unui fulg de zapada care cade si se topeste pe asfalt si apoi la faptul ca mai multi fulgi de zapada, formand un strat sanatos, pot paraliza un oras; 

- Concentreaza-ti toate fortele (si fizice, si intelectuale) pentru realizarea unor obiective deosebite; 

- Sunt doua cai pentru a ajunge in varful unui stejar: sa te asezi pe o ghinda si sa astepti sa incolteasca si sa creasca, sau sa te cateri intr-unul; 

Fii perseverent: „Nimic in lume nu poate inlocui perseverenta. Talentul nu poate - peste tot vezi oameni talentati care n-au reusit. Geniul nu poate - «geniu neinteles» este o expresie mai mult decat comuna. Educatia nu poate - lumea e plina de oameni educati. Perseverenta si ambitia sunt singurele lucruri omnipotente" (Calvin Coolidge);

- Cunostintele inseamna o acumulare de experiente. Intotdeauna asculta, pune intrebari, cauta sa obtii cat mai multe informatii. Nu considera ca stii totul - o asemenea atitudine se traduce prin faptul ca nu stii ce anume nu stii, lucru foarte periculos; 

- Nu reinventa roata. Problema ta, cu siguranta, nu este noua, cineva a intalnit-o mai devreme si a incercat sa o rezolve. Afla cine este aceasta persoana, afla ce solutie a gasit si porneste din punctul unde a ajuns ea, nu din punctul de unde a plecat; 

- Fii optimist, gandeste pozitiv. Succesul sau esecul sunt adesea determinate de atitudinea mentala adoptata („Pot s-o fac" sau „Nu pot s-o fac"). Nu-ti pierde timpul incercand sa justifici de ce nu poti realiza un anumit lucru. Mai bine gaseste o cale prin care sa-l poti realiza; 

- Pune la punct un sistem de a preveni aparitia problemelor. Un manager slab lasa problemele sa apara si apoi isi bate capul incercand sa le rezolve; 

- Oamenii cei mai norocosi pe care i-am intalnit au fost si cei mai muncitori si cei mai ambitiosi; 

Nu le face altora lucruri care n-ai dori sa ti se faca tie;

- Una dintre expresiile mele favorite: „Va sunt recunoscator ca ne mentineti reputatia"; 

- Cei care au abilitatea de a deveni bogati si puternici nu se sperie de un esec, oricat de dureros ar fi acesta. Ei stiu ca sunt oricand in stare sa redevina bogati si puternici. Cei carora li se ofera bogatie si putere se tem ca, daca le pierd, nu vor putea sa le mai obtina si, adeseori, abuzeaza de pozitia lor.

Concluzie: trebuie sa ai credibilitate, imaginatie, entuziasm, vedere de ansamblu, spirit vizionar, simt al timpului, pasiune pentru perfectiune, perseverenta, abilitatea de a comunica si dorinta de a imparti cu altii. Si sa-ti amintesti intotdeauna ca esti la discretia clientilor, pentru ca acestia sunt singurii care decid unde si cum sa-si cheltuiasca banii".




Tags: franchisingafacereafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Francize - Secretele unui guru al franchising-ului
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

De ce sa optezi sau nu pentru o afacere in franciza?

de Silviu-marian Banila
19 Mai 2016
Este sau nu franciza o optiune pentru a deschide o afacere? Daca vrei sa ajungi la un raspuns concret iata intrebarile la care trebuie sa raspunzi:...

Afaceri in franciza - Armand, o cofetarie cu peste 1300 de produse savuroase

de Idei De Afaceri
28 Apr 2016
Cofetaria Armand s-a lansat in urma cu sase ani, se bucura de un real succes si detine in prezent 3 locatii. In plus, vanzarea se face si cu ajutorul...

Ce alegi, o franciza sau o afacere personala si personalizata?

de Silviu-marian Banila
18 Apr 2016
Sa investim in afacerea proprie sau intr-o franciza? In primul rand, sa luam in calcul faptul ca franciza ofera siguranta. Stim deja ca acel produs...

Afacere romaneasca - Franciza Leon. Ce ofera?

de Andreescu Sorin
24 Mar 2016
Franciza Leon Gourmet se poate desachide in orice localitate din Romania sau din Uniunea Europeana. Francizorii din Oradea, Bihor, ofera...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton