Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum au trait romanii primul an de criza?

de Ideideafaceri.ro 26 Feb. 2010 2121
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Gospodariile din Romania au platit in 2009 cu pana la 6% mai mult pe bunuri de uz curent fata de anul precedent, din cauza cresterii ratei inflatiei. De asemenea, romanii n-au mai iesit la fel de des la o bere sau la o cafea, acestia preferand sa consume bauturile acasa si sa economiseasca.

Prima jumatate a anului 2009 a debutat cu o crestere a consumului casnic in valoare mai accentuata fata de perioada similara din 2008. Principalul factor care a influentat aceasta evolutie a fost valoarea mai mare platita de consumatori pentru cosul de cumparaturi, crestere de pana la 9%.

O tendinta importanta sesizata in 2009 a fost orientarea consumatorului roman catre consumul acasa. Prin urmare, anumite categorii au inregistrat cresteri mai insemnate:

Uleiul. Consumul de ulei a crescut cu aproape 4%. Consumatorii au gatit mai mult in cadrul gospodariei, tendinta sustinuta de cresterea cantitatii de ulei achizitionata la nivel de gospodarie, in timp ce numarul de cumparatori a ramas constant. Cresterile au fost influentate cu siguranta si de scaderea puternica a pretului mediu platit pentru ulei, o diferenta de pana la 24% in 2009 fata de 2008.

Cafeaua. Printre produsele "de rasfat" pe care consumatorii si le-au permis in ciuda contextului economic mai putin favorabil, se situeaza cafeaua macinata si prajita. Mai mult decat in 2008, producatorii au sustinut acest consum, prin promotii pe valoare adaugata si pe pret. Rezultatul a fost o frecventa de cumparare mai mare si, implicit, un consum mai ridicat. Gospodariile au preferat cafeaua ambalata, fata de cafeaua vrac. 

Berea. In 2009 romanii au preferat sa consume aceasta bautura preponderent in casa, consumul casnic crescand cu 9% fata de 2008. Ca si in cazul cafelei, producatorii au fost foarte activi in incercarea de a impulsiona consumul. Activitatile agresive de promovare determinandu-i pe consumatori sa cumpere bere mai des, in cantitati mai mari (n.r. la un act de cumparare) la PET sau la cutie.

Iaurtul. Gospodariile au fost stimulate sa consume mai mult, atat prin intermediul promovarii multipack-urilor economice, cat si prin campanii nationale de incurajare a consumului de mancare sanatoasa, ce aduce beneficii organismului. Astfel, consumul de iaurt a crescut in 2009 comparativ cu 2008, atat pentru segmentul de iaurt simplu, cat si pentru cel cu fructe. Cele doua segmente de iaurt s-au dezvoltat constant in ultimii ani. Pentru iaurtul simplu se remarca totusi o crestere mai mare in volum fata de cea a iaurtului cu fructe.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 2,200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.



Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Bursele europene inchid in usoara crestere

de Bianca Tila
19 Apr 2024
Bursele europene inchid in usoara crestere, cu o revenire la o evolutie pozitiva pe parcursul zilei. Indicele paneuropean Stoxx 600 a inregistrat...

Salina artificiala. Afacerea perfecta din mediul urban

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Salinele artificiale au un raport considerabil la sanatatea oamenilor din mediul urban. In conditiile in care nu locuiti pe langa Prahova, Sibiu sau...

BVB: Dupa 30 de minute de la debutul tranzatiilor, rulajul se cifra la 3,189 miliarde de lei

de Bianca Tila
18 Apr 2024
Bursa de Valori Bucuresti a deschis in crestere sedinta de joi. Dupa 30 de minute de la debutul tranzactiilor, rulajul se cifra la 3,189 miliarde de...

Piata de desfacere. Unde pot vinde produsele mele

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Orice afacere isi desfasoara activatea intr-un anumit mediu, ce exercita o puternica influenta asupra sa. Multiplele relatii din piata, elementele...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]