Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum au trait romanii primul an de criza?
Gospodariile din Romania au platit in 2009 cu pana la 6% mai mult pe bunuri de uz curent fata de anul precedent, din cauza cresterii ratei inflatiei. De asemenea, romanii n-au mai iesit la fel de des la o bere sau la o cafea, acestia preferand sa consume bauturile acasa si sa economiseasca.
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Propriul meu plan de afaceri
Prima jumatate a anului 2009 a debutat cu o crestere a consumului casnic in valoare mai accentuata fata de perioada similara din 2008. Principalul factor care a influentat aceasta evolutie a fost valoarea mai mare platita de consumatori pentru cosul de cumparaturi, crestere de pana la 9%.
O tendinta importanta sesizata in 2009 a fost orientarea consumatorului roman catre consumul acasa. Prin urmare, anumite categorii au inregistrat cresteri mai insemnate:
Uleiul. Consumul de ulei a crescut cu aproape 4%. Consumatorii au gatit mai mult in cadrul gospodariei, tendinta sustinuta de cresterea cantitatii de ulei achizitionata la nivel de gospodarie, in timp ce numarul de cumparatori a ramas constant. Cresterile au fost influentate cu siguranta si de scaderea puternica a pretului mediu platit pentru ulei, o diferenta de pana la 24% in 2009 fata de 2008.
Cafeaua. Printre produsele "de rasfat" pe care consumatorii si le-au permis in ciuda contextului economic mai putin favorabil, se situeaza cafeaua macinata si prajita. Mai mult decat in 2008, producatorii au sustinut acest consum, prin promotii pe valoare adaugata si pe pret. Rezultatul a fost o frecventa de cumparare mai mare si, implicit, un consum mai ridicat. Gospodariile au preferat cafeaua ambalata, fata de cafeaua vrac.
Berea. In 2009 romanii au preferat sa consume aceasta bautura preponderent in casa, consumul casnic crescand cu 9% fata de 2008. Ca si in cazul cafelei, producatorii au fost foarte activi in incercarea de a impulsiona consumul. Activitatile agresive de promovare determinandu-i pe consumatori sa cumpere bere mai des, in cantitati mai mari (n.r. la un act de cumparare) la PET sau la cutie.
Iaurtul. Gospodariile au fost stimulate sa consume mai mult, atat prin intermediul promovarii multipack-urilor economice, cat si prin campanii nationale de incurajare a consumului de mancare sanatoasa, ce aduce beneficii organismului. Astfel, consumul de iaurt a crescut in 2009 comparativ cu 2008, atat pentru segmentul de iaurt simplu, cat si pentru cel cu fructe. Cele doua segmente de iaurt s-au dezvoltat constant in ultimii ani. Pentru iaurtul simplu se remarca totusi o crestere mai mare in volum fata de cea a iaurtului cu fructe.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2,200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Votati articolul
Nota: 5 din 5 - 1 vot.Articole conexe
Bursele europene inchid in usoara crestere
de Bianca TilaSalina artificiala. Afacerea perfecta din mediul urban
de Bianca TilaBVB: Dupa 30 de minute de la debutul tranzatiilor, rulajul se cifra la 3,189 miliarde de lei
de Bianca TilaPiata de desfacere. Unde pot vinde produsele mele
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit