Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum stabilesti pretul corect pentru produsele tale

de
1995 0 22 Sep. 2010
Idei de afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In contextul economic actual, cand pretul cel mai mic este prioritar calitatii, deciziile legate de stabilire a acestuia au capatat o importanta foarte mare in cadrul companiilor. Cum sa alegi cel mai bun pret astfel incat sa faci profit, sa-ti pastrezi cota de piata sau chiar sa rezisti? Cum stabilesti pana la urma pretul corect al produselor tale? Ei bine, trebuie sa tii cont de mai multi factori:

1. Elasticitatea cererii fata de pret
Aceasta caracteristica variaza cu fiecare produs si categorie. Analizeaza cat de elastica, dar mai ales inelastica este cererea pentru produsul tau. La o cerere inelastica, orice crestere a pretului va duce la o conservare a cererii. Acest lucru se intampla pentru produsele rare sau greu de inlocuit cu altele.

2. Ciclul de viata al produsului
Cu cat un produs este mai nou pe piata, cu atat pretul lui poate fi mai mare, mai ales daca vorbim despre un produs imbunatatit sau unul inovativ. In general, pretul unui produs variaza in sens descendent odata cu maturizarea lui.

3. Stadiul pietei
 In cazul pietelor lente sau incipiente cele mai bune strategii de pret sunt pretul de penetrare si „skimmingul”. In primul caz se va urmari castigarea cotei de piata prin stabilirea unui pret mai mic, urmand cresterea lui odata castigata loialitatea cumparatorilor. In al doilea caz politica de pret porneste de la ideea de unicitate a produsului pe piata si lipsa competitorilor; asadar, pretul ales va fi unul mai mare.

4. Concurenta
Orice antreprenor stabileste preturile si in functie de ceea ce ofera competitorii sai. Analizand concurenta poti stabili in ce raport te afli fata de ceilalti si ce preturi trebuie sa practici pentru a-ti atinge scopul.

5. Costul de productie
O greseala pe care o fac companiile este aceea de stabilire a costului de productie, la acesta adaugand alte marje in functie de criteriile mai sus mentionate. Recomandabil este sa se porneasca exact invers: se va porni de la determinarea preturilor care se pot practica pentru anumite categorii de bunuri si servicii si abia apoi se va elabora procesul de productie (cautandu-se cel mai bun cost de productie).

Alti factori pe care trebuie sa ii iei in considerare la stabilirea pretului corect sunt: oferta generala, strategia de distributie si de pozitionare, legislatia, factorii socio-economici.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii





Aboneaza-te la Revista Idei de Afaceri! Invata sa faci afaceri!



Tags: pretcostpiata

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum stabilesti pretul corect pentru produsele tale
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Au inceput inscrierile in Programul EMPRETEC 2017

de Alina Constantinescu
20 Iun 2017
Aplicatia de inscriere in Programul UNCTAD/EMPRETEC Romania 2017 pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, gestionat de...

Cursuri GRATUITE de antreprenoriat prin programul guvernamental EMPRETEC

de Alina Constantinescu
19 Iun 2017
EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru...

Planul de afaceri: analiza costurilor de operare

de Alina Constantinescu
16 Ian 2017
Capitolul "Analiza costurilor de operare" din planul de afaceri este dedicat intelegerii si evidentierii costurilor de functionare curenta a...

Cat costa crearea unui magazin online si care sunt primii pasi?

21 Dec 2016
Ce fel de afacere va doriti sa incepeti? Va ganditi ca e nevoie sa faceti credit, sa strangeti bani luni de zile sau sa renuntati la anumite...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton