Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajatii insista sa faca lucrurile dupa voia lor? Iata cum sa-i abordezi!

de Anca Raileanu 26 Nov. 2014 2664
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Daca ai angajati in subordine la locul de munca, in mod inevitabil vei avea de-a face cel putin cu un angajat mai dificil. Ca e vorba de absenteism in exces sau poductivitate scazuta, vei fi pus in situatia ori de a scoate cat de mult posibil din acesti angajati sau sa ii concediezi rapid.

Printre tipurile de angajati dficili vei intalni si pe cei care simt ca e dreptul lor din nastere sa le mearga lucrurile dupa voia lor. Acest tip de angajati s-ar putea sa refuze anumite sarcini pur si simplu pentru ca nu vor sa le faca. Sunt in stare sa delege pana gasesc pe cineva care sa accepte, ranindu-ti imaginea ca sef.

Angajatii dificili sunt o parte inevitabila a procesului de management. Prin mentinerea profesionalismului in orice situatie vei avea un avantaj fata de acest tip de angajati si vei avea documentatia de care ai nevoie pentru a-i concedia cand este cazul.

Relatia cu astfel de angajati e complicata. Iata trei sfaturi care te vor ajuta:

1. Fii sever!
Daca problema este refuzul de a termina o sarcina, este important sa te mentii pe pozitie in orice confruntare. Tu esti, pana la urma, seful, si cuvantul tau e lege.

Chiar daca nu esti genul care sa gestioneze situatiile intr-un mod dominant, angajatii care incearca in mod costant sa fie mai presus fac acest tip de gestionare necesar. Nu intreba, ci spune angajatului ca ii atribui o sarcina specifica. Cand angajatul continua sa refuze, declara ferm ca ai nevoie de un angajat care sa indeplineasca sarcina pe care i-ai atribuit-o. Daca el sau ea nu isi face treaba, noteaza comportamentul si  emite o avertizare scrisa. E important, pe masura ce aceste situatii au loc, sa afli motivul acestui refuz.

2. Pedepseste comportamentul, nu personalitatea.
Atunci cand au loc incidente, incearca sa le evaluezi pe fiecare in parte in mod obiectiv si sa le notezi in dosarul angajatului. Astfel se va crea un istoric pe hartie pe care il poti folosi in momentul in care angajatul trebuie disciplinat.

3. Fii proactiv.
Daca angajatul tau vorbeste in repetate ra nduri  cu superiorii, clientii sau cumparatorii pe la spatele tau, amanarea solutionarii poate fi dezastruoasa.  Pe masura ce observi aceste comportamente, asigura superiorii sau clientii ca i-ai comunicat angajatului ca trebuia sa vina la tine cu problemele respective. Acest lucru e valabil mai ales in cazul unui angajat care in mod continuu merge cu problemele sale dincolo de nivelul tau si ignora protocolul pentru a-i iesi lucrurile dupa voia sa.

Cand observi ca un angajat a vorbit cu cineva, reaminteste-i cu tact acelui angajat ca trebuie sa vina la tine cu orice problema. Imediat dupa aceasta discutie trebuie sa contactezi clientul sau superiorul cu care a interactionat si sa ii asiguri ca l-ai rugat pe angajat sa nu ii mai deranjeze cu astfel de probleme.

Desi sigur nu-ti face nicio placere sa alergi la fiecare persoana implicata, daca un angajat continua sa discute probleme cu superiorii, vei fi obligat sa stabilesti o intalnire cu seful tau in care sa discutati modul de a proceda mai departe. Aceasta abordare proactiva previne o situatie in care esti chemat sa raspunzi acuzatiilor care au fost lansate la adresa ta.

Sursa: www.entrepreneur.com


Tags: angajatiangajati dificilicomportament angajati

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

De ce demisioneaza angajatii start-up-ului tau?

de Idei de afaceri
16 Feb 2024
De cele mai multe ori, motivele angajatilor de a demisiona tin de mediul de lucru. De asemenea, angajatii au nevoie sa li se recunoasca meritele, nu...

Motivarea angajatilor din start-up

de Idei de afaceri
22 Mar 2024
Ai reusit sa aduci forta de munca proaspata in start-up-ul tau? Felicitari! Dar nu stii cum s-o pastrezi fericita si motivata? Ai mai jos cateva...

Angajatii romani nu vor sa se mai mute in strainatate, dar ii incanta ideea de telemunca

de Florin Amariei
08 Mar 2021
Un nou studiu releva ca romanii nu vor sa se mai mute in strainatate pentru serviciu, dar ii incanta ideea de telemunca pentru multinationale....

Angajatii romani resimt emotional pandemia. Peste 17% dintre acestia cer ajutor specializat

de Florin Amariei
09 Oct 2020
Angajatorii trebuie sa fie foarte atenti in aceasta perioada. Unii dintre cei mai buni membri ai echipei lor s-ar putea confrunta cu o noua si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]