Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concurenta in afaceri - cum o identifici si cum o depasesti?

de Dragos Craciun 06 Nov. 2014 3586
5 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Concurenta este formata din concurenti directi primari, concurenti secundari, concurenti indirecti si concurenti potentiali. Toate aceste categorii de concurenti trebuie analizate si incluse in planul de afaceri. In cadrul acestui punct este necesara doar enumerarea lor, cu adrese si numere de telefon.

Concurentii directi ai afacerii sunt aceia care ofera produse si servicii asemanatoare cu cele ale dumneavoastra. Acestia pot fi primari (cei mai puternici) sau secundari (care nu exercita o presiune considerabila asupra afacerii dumneavoastra).

Concurenta indirecta este cea care ofera pietei pe care operati produse si servicii ce se pot substitui acelora puse la dispozitie de catre dumneavoastra (ex. firmele care produc si comercializeaza carne, vand peste congelat etc.).

Concurentii potentiali sunt firmele care exista pe piata la ora actuala, cu domenii de activitate care in prezent nu sunt considerate similare cu ale dumneavoastra, dar care este posibil in viitorul previzibil sa se reorienteze.

In acest capitol va trebui sa detaliati starea in care se afla concurenta: dimensiunile firmelor concurente, profitabilitatea acestora (venituri totale, cheltuieli totale, profitul net anual), cota de piata a concurentilor. Acest punct va fi dificil de construit deoarece va trebui sa aveti acces la multe informatii din interiorul firmelor respective.

Totusi, puteti analiza bilantul contabil al firmelor respective, care este public. Enumerati si concurentii care si-au crescut in ultimii trei ani procentul detinut din piata. Astfel veti putea identifica tendintele de dezvoltare concreta a concurentilor.


Tags: concurentaconcurenticoncurenta in afaceriafacericoncurenti directiconcurenti indirecti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Puncte esentiale de stiut inainte de a pune bazele unei afaceri

de Idei de afaceri
21 Mar 2023
Afacerile pe Amazon sunt un bun start pentru antreprenorii incepatori. Cu ajutorul acestui tip de business puteti invata practic strategii de...

Descrierea planului de afaceri cu pesti. Misiunea firmei

de Idei de afaceri
22 Feb 2023
O scurta prezentare a firmei dumneavoastra va cuprinde misiunea si obiectivele de afaceri ale firmei; descrierea firmei din punct de vedere juridic;...

Variante de amenajari in diferite incaperi ale afacerii

de Idei de afaceri
11 Ian 2023
In momentul in care afacerea ta are un sediu trebuie sa-l amenajezi conform domeniului si activitatii angajatiilor. In acest sens, cei ce vin zilnic...

Care sunt strategiile prin care pot sa inving concurenta?

de Idei de afaceri
20 Nov 2023
Pentru a invinge concurenta ai nevoie sa indeplinesti cateva aspecte legate de afacerea ta. In conditiile in care produsele tale nu sunt calitative,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]