Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa previi aparitia unor conflicte in firma?

de Teo Manole 29 Ian. 2015 2657
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Conflictele prezinta forme variate si ascund manifestari multiple care se situeaza la niveluri diferite ale organizatiei.

In spatele unor motive de nemultumire se ascunde aproape intotdeauna o stare de lucruri mult mai profunda. Pentru a mentine controlul asupra evenimentelor din organizatie trebuie sa cautati mereu sursele care determina declansarea conflictelor. Este important sa descoperiti cauzele adevarate ale starilor conflictuale pentru a actiona asupra lor.

In organizatii, oamenii devin concurenti pentru resurse si putere. Exista o continua confruntare intre cei care vor sa schimbe lucrurile si cei care doresc sa duca o viata linistita la locul de munca. Conditiile de munca, promovarile si fluctuatiile salariale, trainingurile, dificultatea sarcinilor, lupta pentru putere sau opiniile diferite sunt factorii antrenati cel mai adesea in derularea unui conflict.

O modalitate facila de prevenire a conflictelor este sa actionati asupra sistemului de recompense si sanctiuni. Totusi, un stil de management bazat pe autoritate va avea un impact negativ asupra organizatiei. Acest tip de practica determina distragerea oamenilor de la activitatile si scopurile importante pentru organizatie.

Este posibil ca angajatii supusi acestui stil de management sa construiasca strategii de autoaparare, cum ar fi: diferite forme de sabotaj al managerilor, limitarea deliberata a standardelor de productivitate, revolta deschisa sau chiar parasirea organizatiei, de catre cei care nu pot fi constransi prin aplicarea exclusiva a unor astfel de mijloace.

De aceea, pentru a asigura stabilitatea afacerii, este foarte important sa realizati un echilibru de autoritate. Trebuie sa observati cu atentie modul in care angajatii relationeaza pentru a nu lasa conflictele sa escaladeze.


Tags: angajaticonflictemuncamanagement

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

De ce demisioneaza angajatii start-up-ului tau?

de Idei de afaceri
16 Feb 2024
De cele mai multe ori, motivele angajatilor de a demisiona tin de mediul de lucru. De asemenea, angajatii au nevoie sa li se recunoasca meritele, nu...

Managementul afacerii. Organizarea pe etape

de Idei de afaceri
14 Sep 2023
In etapele de inceput din existenta firmei, probabil ai facut totul singur. Pe masura ce firma se dezvolta, probabil te vei obisnui sa dai de lucru...

Motivarea angajatilor din start-up

de Idei de afaceri
22 Mar 2024
Ai reusit sa aduci forta de munca proaspata in start-up-ul tau? Felicitari! Dar nu stii cum s-o pastrezi fericita si motivata? Ai mai jos cateva...

Ericsson: Forta de munca globala va depinde de 5G

de Florin Amariei
14 Oct 2021
Pandemia ne-a aratat ca birourile nu mai sunt la fel de esentiale ca inainte pentru toate afacerile, iar Ericcson estimeaza ca in curand forta...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]