Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Organizarea si managementul operational al afacerii

de
1705 0 09 Sep. 2015
Leadership


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Orice firma cu obiect de activitate productiv are o structura functionala (sau de personal) si o structura operationala (sau de productie si, unde este cazul, de conceptie).

Sa analizam structura functionala sau de personal. Postul este cea mai simpla subdiviziune organizatorica a unei firme. Atunci cand doriti sa definiti un post, care sa va ajute ulterior la elaborarea fisei postului, trebuie sa va referiti la urmatoarele trei elemente de baza: sarcini, respon sabilitati si competente.

Sarcinile sunt definite drept obligatiile pe care titularul postului are obligatia sa le indeplineasca, responsabilitatile exprima limitele in care are dreptul sa actioneze pentru rea lizarea sarcinilor, iar competenta se refera, evident, la capacitatile intelectuale, motrice si la nivelul de pregatire.

Toate aceste elemente trebuie definite clar in fisa fiecarui post in parte, care se aduce la cunostinta angaja tului. Aceasta fisa constituie suport obiectiv in functie de care poate fi apreciata activitatea fiecarui angajat in parte.

Mai multe posturi care sunt legate intre ele prin logica activitatii desfasurate alcatuiesc un compartiment care este coordonat de o persoana calificata in acest sens. De exemplu, in cazul acestei afaceri, trebuie sa existe cel putin compartimentul productie, compartimentul comercial, aprovizionare si compartimentul de marketing.

Relatiile intre posturi si compartimente, care poarta de numirea generica de relatii organizatorice, trebuie foarte clar definite.


Acestea sunt relatii de autoritate (ie rarhice sau functionale), de cooperare, de control si de reprezentare (acestea din urma alcatuiesc ceea ce ne-am obisnuit sa numim „public relations”, adica de creare si de promovare a imaginii firmei in fata publicului, mediului de afaceri etc.).

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii







Tags: managementmanagement operationalorganizare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Organizarea si managementul operational al afacerii
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

5 posibile probleme de management si solutiile lor

de Stanciu Ioana
11 Ian 2016
Obtinerea performantelor de la echipa de proiect este vitala pentru atingerea performantei. Managerul de proiect are de indeplinit o sarcina dificila...

Strategia managementului afacerii

de Marinache Horia Cristian
18 Aug 2015
Necesitatea unei gandiri strategice. Intr-un mediu concurential din ce in ce mai incordat, este absolut necesar, pentru intreprinderile mici si...

5 sfaturi pentru management ca la carte!

de Adela Simonescu
08 Nov 2012
Orice manager trebuie sa stie care sunt regulile de baza in orice afacere, fie ca este una mica si simpla sau una complexa. Avem responsabilitati si...

Leader vs manager - leadership vs management

de Maria Nicutar
17 Mai 2011
Deseori se aduce in discutie ambiguitatea celor doi termeni. Cine este managerul si cine este leaderul? Raspunsul este simplu. Leaderul trebuie sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton