Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Organizarea si managementul operational al afacerii

de Marinache Horia Cristian 09 Sep. 2015 5082
4.8 din 5 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Orice firma cu obiect de activitate productiv are o structura functionala (sau de personal) si o structura operationala (sau de productie si, unde este cazul, de conceptie).

Sa analizam structura functionala sau de personal. Postul este cea mai simpla subdiviziune organizatorica a unei firme. Atunci cand doriti sa definiti un post, care sa va ajute ulterior la elaborarea fisei postului, trebuie sa va referiti la urmatoarele trei elemente de baza: sarcini, respon sabilitati si competente.

Sarcinile sunt definite drept obligatiile pe care titularul postului are obligatia sa le indeplineasca, responsabilitatile exprima limitele in care are dreptul sa actioneze pentru rea lizarea sarcinilor, iar competenta se refera, evident, la capacitatile intelectuale, motrice si la nivelul de pregatire.

Toate aceste elemente trebuie definite clar in fisa fiecarui post in parte, care se aduce la cunostinta angaja tului. Aceasta fisa constituie suport obiectiv in functie de care poate fi apreciata activitatea fiecarui angajat in parte.

Mai multe posturi care sunt legate intre ele prin logica activitatii desfasurate alcatuiesc un compartiment care este coordonat de o persoana calificata in acest sens. De exemplu, in cazul acestei afaceri, trebuie sa existe cel putin compartimentul productie, compartimentul comercial, aprovizionare si compartimentul de marketing.

Relatiile intre posturi si compartimente, care poarta de numirea generica de relatii organizatorice, trebuie foarte clar definite.


Acestea sunt relatii de autoritate (ie rarhice sau functionale), de cooperare, de control si de reprezentare (acestea din urma alcatuiesc ceea ce ne-am obisnuit sa numim „public relations”, adica de creare si de promovare a imaginii firmei in fata publicului, mediului de afaceri etc.).



Tags: managementmanagement operationalorganizare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.8 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Controlul propriei afaceri. Organizarea activitatilor

de Idei de afaceri
27 Oct 2023
Pentru a analiza in detaliu metodele de control pe care poti sa le folosesti, am putea incepe cu firma a carei activitate consta intr-un numar de...

Managementul afacerii. Organizarea pe etape

de Idei de afaceri
14 Sep 2023
In etapele de inceput din existenta firmei, probabil ai facut totul singur. Pe masura ce firma se dezvolta, probabil te vei obisnui sa dai de lucru...

5 posibile probleme de management si solutiile lor

de Stanciu Ioana
11 Ian 2016
Obtinerea performantelor de la echipa de proiect este vitala pentru atingerea performantei. Managerul de proiect are de indeplinit o sarcina dificila...

Strategia managementului afacerii

de Marinache Horia Cristian
18 Aug 2015
Necesitatea unei gandiri strategice. Intr-un mediu concurential din ce in ce mai incordat, este absolut necesar, pentru intreprinderile mici si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]