Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 comportamente pentru a deveni un adevarat lider

de Marian Curelaru 28 Apr. 2014 2930
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sunteti meticulos, pretentios si preocupat de control? Sunteti mai atras de operatiuni decat de strategie? Credeti ca delegarea este importanta, dar ca la urma urmelor sunteti ultimul responsabil? Daca ati raspuns afirmativ la una din aceste trei intrebari, sunteti probabil un micromanager. Iar daca doriti sa deveniti un adevarat lider, va trebui sa adoptati un nou mod de a va conduce trupele.

De ce ezitati sa delegati? Va temeti ca angajatii nu vor respecta termenele ori calitatea muncii nu va fi la inaltime? Sau va preocupa faptul ca nu va vor informa la momentul potrivit in legatura cu schimbarile sau cu intarzierile posibile? Banuiti ca nu vor adopta logica dumneavoastra?
Toate aceste ingrijorari au un temei, dar daca nu va schimbati, compania dumneavoastra nu va putea creste, pentru ca, in cele din urma, trebuie sa fiti capabil sa va conduceti angajatii astfel incat asemenea probleme sa nu apara.
Pentru a reusi acest lucru va trebui sa reveniti mereu la cei trei factori fundamentali: "Ce", "Pentru ce" si "Cine".
 
1. Puneti accentul pe obiective
Liderul isi orienteaza sedintele de lucru cu echipa punand accent pe factorul "ce", adica pe sarcinile de realizat, mai degraba decat pe maniera de a face (factorul "cum"). Pentru a lasa acest factor "cum" la latitudinea angajatilor, liderul trebuie sa explice cu precizie obiectivele de atins atunci cand deleaga o sarcina. El poate propune alternative, dar mai ales le da posibilitatea angajatilor sa decida sau sa faca alegeri cu privire la modul de a atinge obiectivele fixate. Valoarea adaugata nu este in modul exact de a face un lucru, ci mai curand in viziune, in obiective, in identificarea rolurilor si a responsabilitatilor, ca si in criteriile de respectat. Liderul trebuie deci sa structureze bine activitatea, sa dea asteptari clare si sa raspunda nevoilor angajatilor fara a-i controla sau fara a face munca in locul lor.
 
2. Informati pentru a da sens
Explicarea factorului "pentru ce" echipei sale ii permite managerului sa arate coerenta intre sarcinile angajatilor si obiectivele organizatiei. Liderul comunica mai mult: el comunica sarcina de indeplinit, dar si ratiunea din spatele cerintei, importanta sarcinii, legatura cu obiectivele, regulile, asteptarile. Liderul isi impartaseste de asemenea experienta, observatiiile sale, precum si aspectele pro si contra pe care le observa.
 
3. Estimati-va angajatii pentru a-i motiva
Liderul abordeaza factorul "cine" investind timp si energie cu angajatii sai. Prezenta lui printre ei este esentiala pentru a-i sustine, a-i forma si a-i dezvolta. El este deci atent la talentele si la potentialul resurselor sale. In scopul de a le delega sarcini care sa-i motiveze si pe care ei vor sti sa le duca la bun sfarsit, liderul este in ascultarea intereselor acestora. De asemenea, el ia in seama punctele de vedere ale angajatilor si sugestiile lor. Daca raspunsurile pe care le obtine nu sunt perfecte, liderul va realiza in schimb ca va putea gasi mai multe raspunsuri excelente consultandu-si "trupele" mai des.
 


Tags: managementleadershipmicromanagerobiectivecomunicaremotivatie

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei de afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]