Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 etape esentiale pentru managementul prioritatilor in afaceri

de Marinache Horia Cristian 27 Aug. 2015 3587
2.5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Este o modalitate ce presupune ierarhizarea problemelor de solutionat in functie de aportul pe care il au la atingerea obiectivului si de resursele de care dispune firma.

Acest procedeu pentru managementul prioritatilor in afaceri presupune parcurgerea mai multor etape. Alocarea resurselor se va face in aceasta ordine, pentru atingerea cat mai rapida a obiectivului.

Etapa I: identificarea problemelor de rezolvat pentru atingerea obiectivului.

Exemplu: pentru cresterea partii de piata (obiectivul), intreprinzatorul identifica urmatoarele probleme:

– reducerea pretului in conditiile scaderii profitului; diversificarea sortimentala; declansarea unei campanii publicitare; deschiderea de noi puncte de distributie.

Etapa a II-a: fiecare din aceste probleme necesita eforturi si da rezultate.

Deci devine necesara determinarea eforturilor si rezultatelor pentru fiecare in parte. in exemplul nostru:
– reducerea preturilor nu necesita nici o cheltuiala suplimentara, dar contribuie la o crestere a vanzarilor cu 50%;

– diversificarea sortimentala necesita 2.000-3.000 lei pentru utilaje si ambalaje si asigura o crestere a cifrei de afa ceri cu 20%;

– campania publicitara necesita 2.000 lei, iar efectul ei va fi o crestere cu 10% a partii de piata;

– deschiderea de noi puncte de distributie necesita 2.000 lei, iar rezultatul va fi cresterea partii de piata cu 30%.

Etapa a III-a: in cazul in care resursele firmei sunt suficiente, ierarhizarea problemelor de rezolvat se poate face in functie de aportul fiecarei probleme la atingerea obiectivului (in functie de procentul adus la cresterea partii de piata):

1. reducerea pretului;
2. deschiderea punctelor de distributie (30%);
3. diversificarea sortimentala (20%);
4. campania publicitara (10%).

Dar in cazul in care resursele sunt limitate si insuficiente, se va pune accentul pe eficienta fiecarei solutii. Ierarhizarea se va face in functie de raportul rezultate/efort:

1. diversificarea sortimentala – eficienta cea mai mare;
2. deschiderea punctelor de distributie;
3. reducerea pretului;
4. campania publicitara.





Tags: managementprioritati in afaceriafaceriresurse

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Cifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni

de Bianca Tila
03 Iun 2022
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele patru luni din acest an cu 5%. Fata de perioada similara din 2021, a crescut...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]