Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

9 greseli care-l scot din sarite pe orice client

de Bogdan Guta 07 Apr. 2015 2701
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aceste 9 greseli pe care le poti face tu sau angajatii tai nu doar ca il scot din sarite pe client dar il fac sa nici nu-ti mai calce pragul. Ce alegi?

Iata cele 9 lucruri care-l scot din sarite pe orice client!

1. Magazinul se inchide cu 10-15 minute mai devreme
Clientul soseste cu cateva minute bune inainte de ora inchiderii, dar dinauntru i se face semn: "Gata, s-a terminat programul pe ziua de azi". De unde si pana unde? Si, oricum, clientul nu e obligat sa stie orarul repectivului magazin si sa-si planifice vizita in functie de ora de inchidere.

2. Vanzatorul nu stie sa ofere relatii despre produsul pe care-l vinde
Este extrem de enervant pentru un client sa nu poata obtine anumite informatii despre produsul dorit. Raspunsul "Nu stiu" (eventual spus si pe un ton gen "de unde naiba sa stiu eu?") este catastrofal. Chiar daca intrebarea adresata de client este mai complicata, "nu stiu" nu este o solutie. Vanzatorul poate sa ceara sfatul unui coleg mai experimentat sau sa-l asigure pe client ca se va interesa si va afla informatia dorita.

3. Vanzatoarea/ul nu are sa dea restul
Ati vazut, probabil, situatii in care 2-3 cumparatori, dupa ce au platit, asteapta langa casa ca un alt cumparator sa vina cu bani mai marunti, ca sa-si poata lua si ei restul. E oare treaba clientului sa aiba intotdeauna bani potriviti la el? O asemenea situatie e o bataie de joc, care nu are nici o scuza, cu atat mai mult cu cat exista si o solutie: vanzatoarea, instruita de seful ei, ar putea foarte bine sa-i ceara clientului o suma rotunjita in minus, urmand ca pe viitor sa se ingrijeasca din timp sa aiba sa dea restul exact.

4. Clientul este tratat cu o familiaritate exagerata
Un client care este intampinat din usa magazinului cu: , mai ales daca a trecut de varsta adolescentei, poate ramane incremenit. Si se va simti chiar jignit.

5. Folosirea "tehnicii produsului expus"
In vitrina clientul admira un produs foarte atragator, atat ca aspect, cat si ca pret. Intra inauntru si vanzatorul ii spune ca respectivul produs nu este pentru vanzare, dar ca iti poate oferi ceva "similar" (care, bineinteles, costa dublu si place pe jumatate).

6. Greseala!
Sa-l intampini pe client cu un aer arogant, ca si cum ai vrea sa-l pui in inferioritate.

7. Greseala!
Sa-l intampini pe client cu un aer obosit sau plicitsit.

8. Greseala!
Sa-l intampini pe client de parca v-ati cunoaste de-o viata.

9. Greseala!
Pur si simplu, sa nu-l bagi in seama pe client.



Tags: clientgreselivanzari

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

3 greseli ale unui start-up, remarcate de Mike Parsons

de Idei de afaceri
23 Iun 2016
In ultimele 6 luni, in randul companiilor aflate la inceput de drum, s-a facut remarcat un trend: se acorda o atentie mai mare produsului unui...

Greselile de (ne)iertat ale tanarului antreprenor

de Octavian Dinu
11 Apr 2016
Inceputul este intotdeauna plin de optimism, de vise marete, de planuri grandioase. Dar, ca tanar antreprenor, cu ce experienta te lauzi? Pana vei...

Cum comunici cu clientii tai? Cum ii atragi?

30 Mar 2016
Ca sa reusesti aceste lucruri trebuie doar sa asculti cu atentie si sa inveti ... de la oamenii potriviti. Iata cateva sfaturi care te ajuta sa...

Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal

de Marinache Horia Cristian
31 Aug 2015
Atunci cand primesti plangeri in vazul tuturor, este usor sa cazi in plasa emotiilor si sa folosesti un limbaj agresiv. Mai rau este atunci cand...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]