Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Ce pot face managerii pentru a trata conflictele din firma?

de
1183 0 06 Feb. 2015
Management


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

Doua sunt lucrurile pe care trebuie sa le urmariti pe tema legata de conflicte: acceptati ca sunteti in conflict (clarificati situatia) si invatati cum sa administrati conflictele, nu fugiti de ele, veti avea parte permanent de ele.

Primul pas in solutionarea starilor conflictuale din organizatie este constientizarea acestora. Iata cateva intrebari care va pot ajuta sa identificati conflictele in companie:

 Aveti un grad de retentie al angajatilor acceptabil?
 Angajatii sunt atat de productivi pe cat v-ati dori sau isi neglijeaza sarcinile?
 Calitatea activitatilor este cea dorita?
 Clientii sunt nemultumiti sau fac reclamatii?
 Cate absente au avut angajatii vostri in ultimul an?
 Cat timp petrec acestia la tigara sau in pauza?
 Cat va costa zilnic pierderea informatiilor sau comunicarea deficienta intre departamente?
 Cat timp petreceti zilnic pentru a rezolva neintelegeri si lipsa comunicarii?

Cate oportunitati ati pierdut din cauza lipsei de reactie a oamenilor din firma dumneavoastra?

Managerii au la dispozitie mai multe instrumente prin care pot aborda situatiile conflictuale din organizatii. Iata 2 dintre acestea:

1. Confruntarea

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Confruntarea persoanelor implicate in conflict este importanta atunci cand problema este vitala pentru firma si atunci cand este nevoie de o decizie imediata. In tratarea conflictului, fiecare persoana implicata trebuie sa aiba ocazia sa isi expuna punctul de vedere fara a fi intrerupta.

De mare ajutor in aceasta situatie este un mediator, care poate fi o persoana din organizatie sau din afara ei, care nu tine partea niciunei persoane implicate in conflict. O confruntare prezinta inconveniente, cu atat mai mult cu cat ea se realizeaza pe fondul tensiunilor.

2. Colaborarea
Colaborarea implica sa lucrati impreuna pentru a gasi o solutie care poate satisface preocuparile ambelor parti. Colaborarea poate fi interpretata ca o analiza profunda a cauzelor neintelegerii aparute, dar si ca o ocazie de a invata din aspectele descoperite, prin demonstrarea dorintei de rezolvare a problemei si cautarea unor solutii integratoare.

Persoanele implicate trebuie sa identifice posibilitatile prin care toti pot castiga, prin eliminarea elementului generator de conflict si sa gaseasca solutii creative pentru rezolvarea problemei survenite. Colaborarea implica acceptarea de la inceput a ideii ca partenerul
este atat subiectul, cat si actorul procesului de negociere.

Un lucru este sigur in astfel de cazuri: atunci cand fiecare se simte liber nu este nevoie de lupta pentru afirmare; fiecare participa la cautarea unui acord comun. O negociere constructiva se instaleaza pe fondul schimbarilor si a intereselor care se ajusteaza pana la un anumit grad de intelegere a problemelor.

Colaborarea se obtine prin demonstrarea dorintei de rezolvare, prin confruntarea punctelor de vedere diferite si impartasirea ideilor celeilalte parti. Prin cautarea unor solutii prin care toti pot castiga, problemele si conflictele pot fi stimulative.



Tags: managericonflicteconflicte in firma

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ce pot face managerii pentru a trata conflictele din firma?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Managerii mizeaza pe cresterea afacerilor in urmatoarele 3 luni

de Alina Constantinescu
07 Sep 2016
Potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Statistica (INS), managerii se asteapta in urmatoarele trei luni la o crestere a...

Cum sa administrezi cu succes relatiile si conflictele din cadrul echipei tale?

de Stanciu Ioana
19 Feb 2016
Atunci cand membrii unei echipe nu lucreaza bine impreuna, pot exista mai multe motive: nu au abilitatile necesare, nu au un leader potrivit sau nu...

2 tehnici si metode manageriale pentru oamenii de afaceri de succes

de Marinache Horia Cristian
17 Sep 2015
Exista oameni de afaceri de succes care nici nu si-au pus problema tehnicilor manageriale si nu stiu ca ceea ce fac s-ar putea numi si management....

Cum sa detii controlul in activitatea manageriala?

de Marinache Horia Cristian
03 Sep 2015
Una din componentele principale ale managementului este controlul El are un rol esential pentru un management eficient. Este o activitate complexa a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Parteneriat in domeniul productiei de mobilier din lemn masiv

Intrebare: Buna ziua,

Caut un partener pentru dezvoltarea unei afaceri in domeniul productiei de mobilier modern din lemn masiv. De dorit este ca partenerul sa se implice atat financiar cat si managerial, in special pe partea de marketing.
Biomobila SRL are ca domeniu de activiate productia de mobilier de lemn masiv cu finisaje ecologice. Pana in prezent au fost produse piese de mobilier unicat cu design propriu sau cu designul clientului. Pentru vizualizarea catorva piese de mobilier produse se poate accesa pagina de facebook: biomobila &biojucarii.

Raspuns: Avem soluții de finanțare pentru nevoile dvs. de afaceri mici și mijlocii; Fonduri de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton