Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Ce trebuie sa faci atunci cand clientii cer ceva ce nu poti oferi

de
1053 0 07 Aug. 2014
Management


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Fiecare proprietar de afaceri a auzit zicala "clientul are intotdeauna dreptate". Aceasta este adevarata atat timp cat clientii stiu ce vor, insa nu inseamna ca intotdeauna vei fi capabil sa le oferi ceea ce isi doresc.

 
De exemplu, daca un client intra intr-un McDonald`s si cere o tunsoare, asta nu inseamna ca i se si ofera. Poate ca exemplul nu este exact cel potrivit, insa iti poti face o idee privind aceasta situatie.
 
Clientii pot crede ca le oferi un serviciu cand nu o faci. Atunci cand ei intreaba despre tunsori in loc de hamburgeri, trebuie sa te acomodezi sa spui "nu" unei cereri pe care nu o poti executa. Asta este, de fapt, prima greseala pe care majoritatea antreprenorilor la inceput de drum o fac: accepta orice. Daca incerci sa te acomodezi cu fiecare cerinta a unui consumator, atunci risti ca afacerea ta sa nu aiba o identitate clara. Ceea ce este rau atat pentru tine, cat si pentru clienti. 
 
In continuare sunt prezentate 2 situatii in care trebuie sa spui "nu":
 
1. Spunand "nu" poate fi exact miscarea potrivita
 
Cand consumatorii intreaba despre ceva ce compania ta nu ofera. Daca nu oferi acel lucru, inseamna ca furnizarea acelui produs ori nu are sens pentru compania ta, ori nu este in zona de expertiza a firmei. Acestea sunt motive bune pentru a spune "nu".
 
Cand consumatorul intreaba despre ceva ce nu este esential. O anumita aplicatie sau o caracteristica a unui produs pot fi importante pentru ei, dar tu trebuie sa decizi daca alegi sa o oferi este bine pentru compania ta.
 
Cand clientii doresc sa plateasca intr-un mod diferit. Nu micsora pretul pentru clientii tai. In cazul in care acestia ridica constant problema preturilor, fa o cercetare de piata si afla daca reducerea acestora va functiona.
 

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii



Adevarate motive pentru a spune "nu". Daca ai anumiti clienti care te imping in mod persistent sa faci un pas mare intr-o anumita directie, vei avea nevoie sa ii elimini. Dar trebuie sa iti pui cateva intrebari:
- Vor un produs mai bun decat ceea ce ai?
- Exista si alti clienti asemenea lor?
Daca raspunsul este pozitiv, atunci ar trebui sa aduci o schimbare produsului tau.
Insa iti poti pierde concentrarea in unele cazuri, iar acest lucru inseamna si pierderea clientilor. Pierderea concentrarii este si o problema de branding a companiei, iar echipa poate deveni confuza. Sa spui "da" fiecarui client inseamna o schimbare de directie care le face munca mai grea angajatilor tai. Nu este usor sa refuzi un client, insa este mai bine sa pierzi unul decat sa abandonezi afacerea ta. Ai nevoie sa spui "nu" corect.
 
2. Spune "nu" corect
Analizeaza cererea clientului. Arata-i ca intelegi ceea ce iti cere si de ce. Prin acest gest ii arati ca iti pasa. 
Spune-i clientului de ce acel lucru nu ar trebui sa fie o prioritate de top pentru el sau de ce nu este o prioritate de top pentru tine – explica-i ce este o prioritate de top. Acea persoana va fi de acord cu decizia ta si iti va respecta compania pentru onestitate. Spune-i, de asemenea, ca ii vei analiza cererea. Astfel il vei mentine atent in cazul in care compania ta va dori vreodata sa ofere ceea ce a solicitat. 
 
Recomanda-i clientului alt furnizor. Aceasta metoda te va ajuta sa insufli incredere si sa mentii o relatie pozitiva cu clientii dupa ce le-ai spus "nu". In cazul in care acea cerere este importanta pentru el, ii oferi sansa sa primeasca ce si-a dorit.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriantreprenoriclientibrandingsfaturi antreprenoristart-upmanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ce trebuie sa faci atunci cand clientii cer ceva ce nu poti oferi
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Este importanta strategia de afaceri?

de Florin P. Amariei
25 Apr 2018
Fie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

Topul celor mai bune scoli de afaceri din Europa

de Idei De Afaceri
04 Dec 2017
The Financial Times a alcatuit un top al celor mai bune scoli de afaceri in 2017, care masoara calitatea si anvergura programelor post-universitare....

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna , rog detalii pe sichetnicu@yahoo.com.Merci  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016