Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cea mai folosita strategie de criza in companiile din Romania? Reducerea costurilor!

de Maria Nicutar 22 Dec. 2011 2991
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Conform unui sondaj al Ernst & Young, cea mai utilizata strategie de criza in randul companiilor romanesti a fost cea de reducere a costurilor. Imediat dupa aceasta strategie a urmat cea de crestere a productivitatii si restructurarea activitatii.

Mediafax noteaza ca acest sondaj a fost efectuat la sfarsitul lunii octombrie si la constituirea lui au participat 172 de manageri de la 172 de companii din Romania, majoritatea dintre ele fiind private si fiind companii care "au avut succes" in timpul crizei economice din ultimii ani.

La intrebarea referitoare la prima lor reactie la criza financiara globala, respondentii au oferit urmatoarele detalii:
- 34 de procente dintre respondenti au aratat catre reducerile de costuri.
- 23 de procente au indicat cresterea productivitatii.
- 16 procente au mizat pe restructurarea activitatii.
- 11 procente au incercat sa dezvolte noi produse pentru a face fata crizei economice.
- 5 procente au incercat sa isi pastreze pozitia prin fuziuni si achizitii
- 5 procente s-au indreptat catre obtinerea de fonduri europene.

In acelasi timp, managerii respondenti in cadrul acestui sondaj au declarat faptul ca factorul determinant pentru succesul companiilor lor in timpul crizei economice s-a datorat:
- 38% - controlul costurilor
- 15% - inovatia
- 12% - atragerea si retinerea angajatilor performanti
- 10% - restructurare
- 9% - cresterea productivitatii

Conform Mediafax, o mica pondere dintre respondenti au mizat pe ajustarea strategiei de preturi, pe motivarea angajatilor, pe calitatea produselor si serviciilor sau relatiile cu clientii.


Tags: motivarea angajatilorstrategie de preturimanagericriza

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

INS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare

de Bianca Tila
28 Feb 2023
Managerii din Romania estimeaza o relativa stabilitate a activitatilor din constructii, in comertul cu amanuntul si in servicii. In acest ultim...

Estimarile managerilor: O crestere accentuata se va inregistra in comertul cu amanuntul

de Bianca Tila
28 Nov 2022
Managerii estimeaza o crestere a activitatii si a preturilor in comertul cu amanuntul. De asemenea, se va instala si o relativa stabilitate a...

Estimarile managerilor: Crestere accentuata a preturilor in constructii

de Bianca Tila
29 Aug 2022
Managerii romani estimeaza o crestere accentuata a preturilor in ceea ce priveste constructiile si comertul cu amanuntul pentru urmatoarele trei...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]