Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai mari pierderi de timp pentru directori

de Marian Curelaru 03 Mar. 2014 2237
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Avocatii, psihiatrii sau consultantii de afaceri, pe scurt toti cei care calculeaza factura pentru serviciile acordate clientilor in functie de timpul alocat, ca si cei care fac pontajul la intreprinderea in care lucreaza, toti acestia stiu exact ce valoare are timpul lor de munca.

Cum stau, din acest punct de vedere, directorii de companii? Adeseori, ei par sa nu aprecieze corect valoarea unei ore.

Va prezentam in continuare 5 din cele mai importante capcane devoratoare de timp:

Intrunirile
In calitate de director, sunteti invitat uneori sa asistati la reuniuni pentru care prezenta dumneavoastra nu este realmente ceruta. Directorii trebuie sa-si protejeze atent alocarea timpului si sa nu participe decat la intrunirile cu adevarat necesare. Pentru restul, puteti conta pe cineva care sa asiste la reuniune in locul dumneavoastra si sa va informeze in legatura cu lucrurile importante discutate.

Prezentarile PowerPoint
Aceste prezentari sunt menite sa fie suporturi pentru discutii, reflectii si schimburi de informatii, dar prea des, cadrele cad in capcana prezentarilor prea detaliate, cu prea multe slide-uri, care duc la o mare pierdere de timp pentru toata lumea. In consecinta, este necesar sa reamintim aceste cinci principii:

- Cu 5 zile inaintea prezentarii, toata lumea trebuie sa poata cunoaste slide-urile.
- O prezentare nu trebuie niciodata sa cuprinda mai mult de cinci slide-uri.
- Un slide nu trebuie niciodata sa cuprinda mai mult de cinci puncte.
- Daca prezentarea este un suport pentru a solicita ceva, aceasta cerere trebuie sa fie formulata de la primul slide.
- Nu va multumiti sa cititi slide-urile, toate persoanele prezente fac deja acest lucru inaintea dumneavoastra.

Sedintele de intrebari-raspunsuri
Nu este treaba directorului intreprinderii sa dea toate raspunsurile, iar daca raspundeti la toate intrebarile care vi se pun, va veti gasi intr-o zi in situatia in care veti petrece zile intregi pentru a raspunde intrebarilor celorlalti. In plus, obligandu-va colaboratorii sa gaseasca raspunsurile ei insisi ii veti obliga sa reflecteze si sa se dezvolte. Cel mai bun raspuns la fiecare intrebare este deci in general: "Nu stiu, dumneavoastra ce credeti?".

Corcolirea angajatilor mediocri
Unii directori petrec adeseori prea mult timp incercand sa rezolve insuficientele angajatilor mediocri. Dar este mult mai productiv sa-i formati pe managerii lor pentru ca ei sa rezolve aceste probleme. Va pierdeti calitatile de director atunci cand va ocupati sa gestionati lucruri care tin de nivelurile ierarhice inferioare, cele ale subalternilor directi.

Schimbarea tehnologica
Multe intreprinderi aloca prea mult timp pentru a introduce noi sisteme tehnologice. Uneori, in intreprinderile mici si mijlocii, colaboratorii directi ai directorului general nu au nici experienta, nici competentele pentru a realiza proiecte de schimbare a procedurilor sau de implementare de noi tehnologii. Din pacate, aceste proiecte pot fi uneori decisive pentru viitorul intreprinderii, iar adeseori, clientii sunt neglijati in timpul implementarii lor. Multe intreprinderi ar putea fi mai productive daca ele ar inceta sa se lanseze in proiecte care nu le permit sa adauge o reala plusvaloare la ceea ce fac deja. Uneori, mai curand decat sa croiasca liste de megaproiecte, ar trebui sa alcatuiasca lista lucrurilor ce n-ar mai trebui facute pentru a fluidiza procedurile, a recastiga timpi morti si a deveni mai eficace.


Tags: managementul timpuluidirector generalsfaturiintruniripower pointschimbarea tehnologiei

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile

de Idei de afaceri
29 Ian 2024
Achizitia unei locuinte presupune o investitie generoasa si, uneori, veniturile personale nu sunt indeajuns pentru a sustine integral costurile...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Sfaturi oficiale UE cu privire la oficializarea BREXIT

de Florin Amariei
06 Nov 2020
Perioada de tranzitie se incheie, asadar UE a publicat o serie de sfaturi oficiale care vin in ajutorul celor care au relatii comerciale cu regatul...

Cum sa lucrezi productiv de acasa: 4 sfaturi de pus in practica

de Idei de afaceri
14 Mai 2020
Fie ca faci asta in mod normal sau aceasta optiune a devenit o necesitate in contextul actual, lucratul de acasa are numeroase beneficii. Totusi,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]