Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum ne gestionam corect timpul atunci cand lucram de acasa?

de Ana Radulescu 10 Mar. 2014 2639
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Multi antreprenori recunosc cu sinceritate ca in primele cateva saptamani dupa ce au facut trecerea de la "a merge la locul de munca" la "munca la domiciliu" nu reusesc sa realizeze mai nimic. Si asta nu din lipsa de lucru... Bineinteles, activitati se gasesc de fiecare data, dar nu dintre cele aducatoare de venit: curatenie, cumparaturi, organizarea dulapului, apoi organizarea bibliotecii si iata cum poti ajunge sa citesti cartile pe care le-ai tot amanat in ultimul an, in detrimentul emailurilor de afaceri.

In general, oamenii se lasa vrajiti de o fantezie care arata cam asa: sa lucrezi de acasa inseamna sa stai confortabil cu notebook-ul in fata, sorbind din cafea in timp ce banii cad din cer. Realitatea este insa diferita si ne arata ca ai nevoie de implicare, perseverenta si o buna gestionare a timpului dedicat afacerii tale.

In cele din urma, realizezi ca daca pastrezi aceeasi directie vei ajunge in scurt timp la  vechiul statut de angajat. Ce este de facut in situatia in care procrastinarea se insinueaza in drumul tau catre antreprenoriatul de succes? Iata cateva sugestii care iti pot usura trecerea de la angajat la antreprenor la domiciliu.

1. Primul pas este sa inveti cum sa iti pastrezi concentrarea atunci cand nu mai simti presiunea biroului si te afli ila domiciliul personal.  Daca stii cum sa iti organizezi atat spatiul de lucru cat si timpul, te vei putea bucura si de  avantajele muncii de acasa. Nu lucra pe masa din bucatarie sau pe cea din living. Amenajeaza-ti un spatiu de lucru adecvat cu echipamente de birou in adevaratul sens al cuvantului – nu folosi calculatorul de familie, pe care copiii vor sa se joace si de care sotul/sotia are nevoie pentru a-si verifica emailurile. Achizitioneaza o imprimanta, mobilier potrivit, produse de birotica si papetatie, intr-un cuvant, tot ceea ce ai gasi intr-un birou adevarat. In felul acesta, nu te vei mai simti... ca acasa si nu vei mai fi tentat sa lenevesti.

2. Fixeaza-ti un program de lucru - in timp ce flexibilitatea este un sprijin in munca la domiciliu, antreprenorii cu experienta in domeniu sustin ca este bine sa iti structurezi ziua. Nu este nevoie sa lucrezi 8 ore pe zi, de la 9 la 5, iti poti urma propriul ritm: unele persoane au mai mult spor dimineata, altele se trezesc in jurul pranzului si lucreaza cel mai bine seara. Pentru parinti, este la indemana sa isi segmenteze programul de lucru in functie de perioadele in care acestia sunt la scoala/cursuri/meditatii, sau seara dupa ce au adormit. Important este sa ai o structura clara asupra programului tau pentru a nu fi tentat sa investesti in afacerea ta mai putin timp decat ar trebui.

3. Ai insa grija sa nu cazi in extrema cealalta si sa lucrezi 24 de ore pe zi. Iesi din casa in mod regulat - fara a fi obligat sa te trezesti dimineata si sa mergi la munca, te poti afunda in proiecte si poti pierde legatura cu ceea ce se intampla in lumea reala. Rezista tentatiei de a lucra in timpul liber. Flexibilitatea este, intr-adevar, una dintre cele mai mari avantaje ale muncii la domiciliu, dar trebuie sa ai grija si la reversul medaliei.Obisnuieste-te sa iti fixezi intalniri de afaceri la masa de pranz , iesi pentru o plimbare de o ora si, daca este frumos afara, incearca sa iti faci treaba in parc. Toate acestea ajuta la mentinerea unui sentiment de echilibru si te feresc de suprasolicitare si rutina.

4. Toti specialistii in domeniu repeta neincetat ca listele ajuta la gestionarea mai eficienta a timpului. Si este adevarat.  O lista de sarcini de lucru te va ajuta sa ramai concentrat , ca atunci cand lucrai pentru altcineva si aveai de respectat termene. In plus, este dovedit stiintific faptul ca satisfactia pe care o resimti cand tai sarcini efectuate de pe lista iti poate da suficienta energie si incredere in tine pentru a-ti indeplini obiectivele.

5. In cazul in care lucrezi de acasa si nu locuiesti singur, asigura-te ca ceilalti iti inteleg si respecta programul de lucru. Aceasta poate fi o adevarata provocare, mai ales in cazul copiilor. La inceput, prietenii si familia ar putea presupune ca de fapt esti liber toata ziua si ca poti fi deranjat in orice moment. Intreruperile sunt piedici pe care trebuie sa inveti sa le gestionezi cat mai repede pentru a nu le lasa sa se transforme in obisnuinta.

Respectarea acestor pasi te poate ajuta sa ai o viata profesionala implinita chiar si de acasa. Fiecare persoana isi dezvolta propriul mod de lucru, dar putem cadea cu totii de acord asupra faptului ca managementul timpului si capacitatea de a ramane concentrat si echilibrat sunt secretele unei afaceri la domiciliu de succes. Bineinteles, exista multe alte metode care pot fi puse in aplicare. Tu cum iti gestionezi timpul atunci cand lucrezi de acasa?


Tags: time managementgestionarea timpuluiafaceri la domiciliumanagement

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

Solutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri

de Stanciu Ioana
12 Feb 2016
Managementul riscurilor fara ajutor poate fi dificil pentru unii manageri. Pentru estimarea riscurilor se utilizeaza indexul probabilitate-impact...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]