Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum spui

de Adela Simonescu 03 Mai. 2012 2549
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Motivatia reprezinta unul dintre elementele esentiale pentru un nivel inalt de productivitate si performanta in cadrul unei echipa de lucru. Este nevoie de critica pozitiva si de un "bravo" spus asa cum trebuie, ca la carte. Alin Gherman, trainer la Exec-Edu, scoala Asebuss, si director comercial al companiei de curierat DPD ofera cateva secrete pentru aprecierea muncii subalternilor, pentru Wall-Street.ro.

"Am in echipa oameni motivati de bani si oameni mai emotionali care raspund mai bine la ceea ce inseamna apreciere", noteaza Alin Gherman.

Cu alte cuvinte, primul pas in oferirea aprecierii corecte catre subalterni sta in identificarea profilului fiecaruia. Unii pot fi motivati se aspecte care nu reprezinta valoare mare in ochii altor subalterni. Identificati motivatiile fiecarui angajat si stabiliti care sunt elementele care le vor demonstra ca sunt respectati si valorati.

Alin Gherman noteaza faptul ca la baza motivarii sta comunicarea. Directorul comercial al DPD a constientizat faptul ca este nevoie de cunoasterea fiecarui angajat pentru a intelege modul in care trebuie sa actioneze pentru a-i face sa rezoneze. Astfel, prin comunicare, se pot identifica factorii motivationali potrivit pentru subalterni.

"A fost un simplu proces de feedback, iar apoi am setat foarte clar obiectivele", explica Alin Gherman. De asemenea, trainerul Exec-Edu noteaza faptul ca o echipa de top are nevoie de un lider, persoana pe care oamenii o vor urma inainte de a urma viziunea generala necesara pentru bunul mers al unei companii.

"Prima calitate a unui lider este sa ajute oamenii sa se dezvolte, sa ii ajute sa aiba succes. Un bun lider stie sa ii faca pe oameni sa munceasca de placere pentru el”.

Mai mult, Alin Gherman declara ca un "Bravo" spus unui membru al echipei poate atrage invidia si nemultumirea celorlalti membrii ai echipei. Acestia pot deveni demotivati. De aceea, un "Bravo" corect se spune "deschis, in fata echipei, insa bazat pe fapte."

Alin Gherman mai adauga faptul ca un "Bravo, esti cel mai bun" poate starni efecte dintre cele mai negative.

De asemenea, critica pozitiva este esentiala pentru conducerea unei echipe de lucru cu succes. Mustrarea unui membru al echipei trebuie bazata pe fapte si trebuie sa ceara parerea celui in cauza cu referire la viziunea sa asupra problemei. "Ii intrebi pe angajati ce considera ca nu au facut bine si cum ar putea sa rezolve problema. Spunand chiar el asta, va fi mai receptiv decat daca ar spune seful ca nu e bine", afirma Alin Gherman.


Tags: aprecierea angajatiloralin ghermanmotivare echipa

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]