Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

De ce anume are nevoie clientul?

de
1634 0 23 Iun. 2008
Management


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In timp ce oricine poate “vinde” un pix daca i se cere un pix (adica sa dea pixul si sa ia banii), a vinde ceva care nu ti s-a cerut presupune o cunoastere foarte precisa a consumatorului. Nu intamplator firmele serioase cheltuiesc o buna parte din bugetul lor pentru a face cercetari de piata in vederea intelegerii si descoperirii produsului ce trebuie scos pe piata si a felului in care produsul trebuie prezentat clientilor.

Fiindca putine firme isi pot permite o cercetare de piata serioasa, este nevoie de un mod rapid si eficient care sa va permita sa cunoasteti care sunt exigentele unui client. Si solutia este una singura: sa puneti intrebari! (De fapt, o cercetare de piata nu este nimic altceva decat o serie de intrebari.)

Vanzatorul care prezinta un produs fara sa verifice inainte daca ceea ce are de oferit corespunde dorintelor clientului, nu poate ajunge decat la un esec total. Orice intrebare bine pusa va va da o informatie in plus, care va permite cunoasterea clientului si prezentarea celui mai eficient produs; si asta indiferent daca “negocierea” se intampla la un mic chiosc, la un mare magazin, la o intreprindere – oriunde. Informatia inseamna putere si intrebarile constituie mijlocul de a obtine aceasta informatie.

Intrebarile vor fi, de obicei, de genul: Cine? Ce? Unde? Cand? Cum? si De ce?

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Evaluarea Nationala Culegere exercitii rezolvate la matematica clasa a VIII-a


Prin Culegerea de probleme si exercitii copilul tau si matematica vor deveni cei mai buni prieteni Vei spune poate ca ai biblioteca plina ochi de carti si culegeri de matematica din toate timpurile mai de pe vremea ta cand Gheba si Petrica dadeau de furca micilor matematicieni sau mai recente raportate la noile programe...

Oferta Speciala
valabila 48h

Astfel, daca gestionati o agentie imobiliara, iata cateva lucruri pe care trebuie sa le stiti inainte de a-i face clientului o propunere:
* Ce caracteristici trebuie sa aiba casa (numarul de camere, numarul de metri patrati, zona in care sa fie situata etc.)?
* Cine va folosi casa?
* In cat timp ěi trebuie?
* Unde locuieste acum clientul?
* In momentul de fata, clientul este chirias sau proprietar?
* A vazut deja alte oferte?
* A folosit in trecut serviciile unei agentii imobiliare?
* S-a gandit deja la un pret aproximativ?
* Clientul dispune de acesta suma sau are nevoie de o finantare?
* Decizia de cumparare va fi luata de el sau de altcineva?

Evident, fiecare firma, fiecare afacere, fiecare produs va avea propriul set de intrebari, dar importante sunt doua lucruri:

1. Seria de informatii – si de intrebari relative – de care aveti nevoie nu poate fi improvizata pe loc, ci trebuie pregatita cu grija. Asa ca analizati produsul sau serviciul pe care il oferiti si stabiliti intrebarile care va pot ajuta sa descoperiti daca produsul se potriveste sau nu cu ceea ce doreste clientul.

Chiar daca unele aspecte vi se pot parea banale si evidente, puneti-le pe hartie. Atentie – nu caracteristicile tehnice ale produsului conteaza, ci felul in care produsul poate fi de folos clientului.

2. Aceste intrebari trebuie sa fie clare in mintea dvs., dar ele trebuie adresate in felul cel mai natural cu putinta, cu pauze, comentarii etc. Potentialul client trebuie sa aiba senzatia ca discuta cu un consultant prietenos, nu cu un ofiter de politie!



Tags: piataintrebariafacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

De ce anume are nevoie clientul?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

5 reguli de baza pentru o afacere de succes

de Florin P. Amariei
27 Iun 2018
Vrei sa pui bazele unei noi afaceri si iti doresti cu adevarat succesul? Ei bine, atunci trebuie sa tii cont de aceste 5 reguli pentru a-ti duce la...

Motivul pentru care romanii se tem sa inceapa o afacere

de Idei De Afaceri
25 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu numit "Barometrul antreprenoriatului romanesc", care masoara perceptiile oamenilor de afaceri romani in privinta a...

Cum scapati de costurile inutile in afacere

de Dragos Craciun
25 Mai 2016
Primul lucru este sa priviti produsele si serviciile prin ochii clientilor. O analiza atenta a produselor si serviciilor din perspectiva...

Ca sa faci bani din afacerea ta, urmeaza aceste 4 sfaturi

de Ingrid Dumitrescu
20 Mai 2016
Putem vorbi despre o afacere doar daca aceasta face profit. Daca ai intrat intrat in afaceri pune-ti aceasta simpla intrebare: "Cum fac bani din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016