Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este importanta strategia de afaceri?

de Florin Amariei 29 Nov. 2019 7808
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Fie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie de afaceri prin care sa iti stabilesti obiectivele si calea de urmat, de preferat in termeni simpli si cu pragmatism.

Fara indoiala, te gandesti deja la ce vrei sa faci si unde vrei sa ajungi dar, de cele mai multe ori, nu este de ajuns, daca nu ai raspuns si pentru cum poti sa ajungi acolo.
 

Principiile pentru conceperea strategiei

Aici lucrurile se pot complica, pentru ca risti sa te „pierzi” in proiectii financiare complicate, analize SWOT mai mult sau mai putin inutile, studii de piata sau, dimpotriva, in generarea unor fraze inspirationale care, in final, sa fie lipsite de continut. De fapt, aceasta este si cea mai mare problema a strategiilor in general – cuvintele frumoase nu sunt ancorate in realitate si reprezinta mai degraba deziderate decat un instrument concret de management.
 
Partea cea mai dificila este ca tu, ca manager sau antreprenor, trebuie sa fii in centrul procesului de elaborare a strategiei, indiferent daca apelezi sau nu la consultanta specializata.
 

Adreseaza intrebarile potrivite

O metoda simpla de a te asigura ca nu pierzi din vedere lucrurile cu adevarat importante este sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
1. Care este viziunea de ansamblu pe care o ai cu privire la afacerea ta si care sunt obiectivele concrete prin care te asiguri ca o vei indeplini?
2. Unde doresti sa te pozitionezi in piata sau domeniul in care vei activa?
3. Cum intentionezi sa iti asiguri avantaje competitive si ce te va diferentia fata de concurenti?
4. De ce anume ai nevoie sa mentii sau sa dezvolti pentru a-ti indeplini obiectivele?
5. Cine va fi responsabil cu implementarea strategiei si monitorizarea progresului?
 

Care sunt pasii necesari?

Inainte de a te gandi la o fraza de ansamblu care sa incapsuleze misiunea, viziunea si valorile companiei si, in functie de aceasta, sa conturezi raspunsurile la celelalte intrebari, incearca sa identifici in termeni generali care este piata pe care doresti sa actionati (locala, nationala, globala) si ce vrei sa faci.
 
Excluzand cazul in care reprezinti o companie mare, este aproape imposibil sa acoperi un intreg domeniu, prin urmare este bine sa stii din start ce produse sau servicii furnizezi si ce nu; de exemplu, daca esti producator de imbracaminte, cel mai probabil te vei axa pe un anumit segment (imbracaminte pentru copii) sau piesa (camasi).
 
Incerca sa vezi pe ce iti vei baza oferta, ce te va diferentia si pentru ce elemente esti apreciat. Porneste de la informatii complete despre piata, de la resursele si experienta companiei, si tine seama de ce doresti sa realizezi, abia apoi decide obiectivele companiei.
 

Elementele strategiei de afaceri

La fel, dupa ce decizi viziunea de ansamblu, gandeste-te de ce ai nevoie: resurse suplimentare, echipamente noi sau expertiza de un anumit tip, in functie de ce ai stabilit ca vrei sa realizezi in termeni de vanzari, cota de piata, profitabilitate.
 
Nu in ultimul rand, stabileste responsabili si sarcini precise pentru indeplinirea obiectivelor
 
Pentru a simplifica intregul proces, este bine sa adopti politica pasilor marunti, cu alte cuvinte sa raspunzi la intrebari sau la parti din acestea, sa verifici ipotezele si sa reformulezi raspunsurile astfel incat acestea sa fie coerente si sa se sustina reciproc.
 
Si nu uita: strategia de afaceri este un document viu, care trebuie sa evolueze odata cu compania ta!


S-ar putea sa te intereseze si: Planul meu de afaceri!


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: strategie de afacerisucces in afaceriafaceri la inceput

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum sa ai succes in afaceri pe baza relatiilor personale

de Teo Manole
22 Apr 2016
Numeroase studii arata ca persoanele care dezvolta relatii puternice au mai multe sanse sa creeze relatii de succes. Stiati cat de importante sunt...

Succes in afaceri: Top 5 strategii care iti sporesc productivitatea

de Victor Oancea
28 Mai 2014
Tinta noastra principala este sa ne sporim productivitatea. Totul se va revedea in succesul afacerii pe care suntem pe cale sa o punem pe picioare....

5 reguli esentiale pentru succes in afaceri!

de Ilinca Dobrescu
07 Apr 2014
Ne gandim la succes profesional. Evident, unii se vor gandi la succes in cariere si altii la succes in afaceri. Decizia este a noastra daca...

Cele 3 elemente cheie pentru succes in afaceri!

de Adela Simonescu
14 Iun 2013
Concentrare, competenta si pasiune! Iata cele trei elemente cheie de care avem nevoie pentru succes in afaceri, conform INC. Daca ma intrebati pe...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]