Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Etica in afaceri - un concept in plina dezvoltare

de Maria Nicutar 23 Mai. 2011 5919
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Numeroasele scandaluri in care au fost implicate firme si companii celebre au adus in prim-plan pentru oamenii de afaceri necesitatea netagaduita de a manageriza etica si de a se plia pe conceptele ei in procesele de luare a deciziilor. Ca rezultat, antreprenorii sunt dispusi sa puna la bataie bani, timp si energie pentru promovarea eticii. Numerosi oameni de afaceri aloca deja resursele necesare pentru departamentul responsabil cu mentinerea laturii etice in toate aspectele legate de compania lor.

In incercarea de a evita procese, scandaluri care le pot periclita succesul si le pot imprima o imagine nefavorabila pentru firma lor, antreprenorii au realizat ca este mai putin costisitor sa investeasca in strategiile de mentinere a eticii in business.

Iata cateva avantaje pentru oamenii de afaceri care respecta si promoveaza normele etice in afacerea lor:

1.    Evitati procese si acuzatii prin respectarea normelor etice

2.    Practicile etice intaresc increderea clientilor, asociatilor, furnizorilor in firma dvs. si reputatia companiei dvs. va avea de castigat

3.    Va fidelizati angajatii. Acestia prefera intotdeauna munca intr-o companie care ii respecta si care isi promoveaza simtul responsabilitatii si integritatii in business

In incercarea de promovare a eticii intr-o afacere este nevoie de:

1.    Informare si motivare. La aceasta categorie intra identificarea problemelor de natura etica existente in cadrul organizatiei. Pentru a stabili concret problemele de natura etica cu care se confrunta o companie este nevoie de evaluarea personalului. Trebuie sa cunoasteti valorile, principiile si credintele angajatilor dvs. inainte de a le prezenta un nou set de reguli.

2.    Formularea codului etic si a valorilor deziderate de a fi urmate si pastrate.

3.    Integrarea regulilor de etica prin comunicare, prin training-ul personalului.

4.    Evaluarea rezultatelor programului implementat si reluarea procesului de promovare.

Pastrarea normelor etice se face prin onestitate si transparenta in primul rand. Este recomandat sa nu lucrati cu parteneri sau furnizori cu o reputatie subreda si sa nu preluati idei care nu va apartin.

Etica in afaceri sta la baza formarii comportamentelor responsabile, proiecteaza simtul integru si construieste reputatia firmelor. Mai mult, ajutand la fidelizarea personalului si a clientilor unei afaceri, ea reprezinta mai mult decat respectarea legislatiei.


Tags: etica in afacerireputatia firmeiincrederea clientilor

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]