Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de
6302 0 18 Oct. 2016
Management


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului de afaceri in 2016 si 2017. Cercetarea a fost realizata in perioada 1 - 16 septembrie 2016 si are la baza raspunsurile a 267 executivi de top.

Astfel, 89% dintre oamenii de afaceri din Romania sunt increzatori in cresterea afacerilor lor in acest an, in timp ce doar 7% se asteapta la scaderea cifrei de afaceri, iar 4% se asteapta la o stagnare. Dintre cei care mizeaza pe crestere, 41% estimeaza o evolutie semnificativ pozitiva (crestere peste 10%).

Asteptarile privind evolutia profitului sunt, de asemenea, pozitive – 81% dintre companii proiectand cresterea profitabilitatii in anul in curs. Aproape una din trei companii se asteapta la un avans de peste 10% al acestui indicator, in timp ce 48% estimeaza ca vor inregistra cresteri care nu vor depasi acest nivel.

Tendinta ascendenta a vanzarilor va fi sustinuta prin cresterea investitiilor, 64% dintre firme planificand cresterea acestora cu 5%-30% pana la sfarsitul anului. Pentru finantare, companiile respondente apeleaza in special la resursele proprii, la reinvestirea profitului si la imprumuturi de la societati afiliate, din acelasi grup, urmate de imprumuturi bancare, arata concluziile studiului „O noua viziune a cresterii” publicat astazi de EY Romania.

„Romania traverseaza o perioada buna din punct de vedere economic. Conform prognozei FMI, Romania va inregistra in acest an cea mai mare crestere economica din Europa. Cu toate acestea, rezultatele acestei editii a studiului EY reflecta ingrijorarea executivilor romani fata de modelul de crestere a economiei romanesti, bazat puternic pe consum. Astfel, 98% dintre acestia indica nevoia unei strategii de tara care sa asigure Romaniei o crestere sustenabila si recuperarea decalajelor structurale fata de tarile din Vest”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

Oamenii de afaceri - increzatori in evolutia economiei romanesti in urmatoarele 12 luni

57% dintre oamenii de afaceri respondenti sunt increzatori in evolutia economiei romanesti in urmatoarele 12 luni. Optimismul respondentilor vine pe fondul cresterii puternice a economiei romanesti in primul semestru 2016. Avansul economic indicat de Institutul National de Statistica in aceasta perioada s-a ridicat la 5,2%, fiind stimulat mai ales de cererea interna.

Mediul de afaceri – ingrijorat de cresterea consumului

Peste jumatate dintre executivii de top se declara ingrijorati de modelul de crestere economica al Romaniei bazat pe stimularea consumului. Ultimele date ale INS arata ca avansul economic a fost impulsionat puternic in primul semestru 2016 de cresterea acestuia (7,2%), comparativ cu investitiile care au contribuit doar cu 1,6%, in vreme ce exportul net a avut o contributie negativa, de -2,8%, pe fondul excesului de cerere care nu a putut fi satisfacuta de oferta interna.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




Avand in vedere aceasta ingrijorare, oamenii de afaceri respondenti indica in proportie de 98% nevoia unei strategii de tara care sa asigure Romaniei un model de crestere sustenabila.

Salariile cresc, la fel ca si numarul de angajati

Evolutiile pozitive ale cifrei de afaceri si cererii pentru produse si servicii se reflecta si in evolutia salariilor si a numarului de angajati. In timp ce 33% dintre angajatori se asteapta la o crestere modesta (sub 5%), 34% afirma ca vor creste numarul de angajati intre 5-30%.

82% dintre companii intentioneaza sa creasca salariile, dar 48% dintre respondenti nu estimeaza o crestere mai mare de 5%. 34% vor creste salariile propriilor angajati intre 5-20%, fata de 43% cati planificau acest lucru la inceputul anului. Aceste procente reflecta intentiile mediului de business si nu masoara cresterile efective inregistrate in piata.

Cresterea productivitatii – in topul prioritatilor executivilor din Romania

Cresterea productivitatii (35%) si introducerea de noi produse pe piata (17%) sunt printre prioritatile cele mai importante ale executivilor romani. Imbunatatirea productivitatii a urcat pe agenda executivilor de top din Romania cu 8 puncte procentuale fata de inceputul anului, in timp ce reducerea costurilor a continuat sa scada in ordinea prioritatilor, de la 30% in 2015, la 21% la inceputul lui 2016 si la 16% in septembrie 2016. Atragerea de talente valoroase marcheaza o crestere de 5 puncte procentuale la aceasta editie a studiului, ajungand la 11% din optiuni.

Pretul redus si increderea in brand sunt cele mai importante avantaje competitive

In ciuda cresterii cererii de produse si servicii inregistrate in acest an, companiile continua sa se concureze mai ales la nivel de pret (39%). Notorietatea brandului se regaseste pe locul al doilea in topul avantajelor competitive, dar marcheaza o tendinta de scadere in optiunile respondentilor, de la 30% la inceputul anului 2016 la 12% in editia curenta, la egalitate cu parteneriatele de business.

Sursa: EY Romania


Tags: afaceri in romaniainvestitiimediu de afaceribrand

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni
Rating:
Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Cum se construieste brandul personal

de Idei De Afaceri
06 Feb 2018
Brandul personal contine setul de caracteristici care evidentiaza fiecare persoana si comunicarea acesteia. Insa optiunile care definesc in mod...

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Ce inseamna un brand cu impact? Cel putin 3 lucruri

de Teo Manole
05 Mai 2016
Asociatia Americana de Marketing defineste brandul ca un "nume, termen, design, simbol sau orice alta caracteristica ce identifica o oferta de alta"....

Cum iti stabilesti liniile directoare pentru brandul afacerii?

de Anca Raileanu
21 Mar 2016
Stiti ca firma dumneavoastra ar putea dezvolta un brand, dar ce inseamna acest lucru mai exact? Cand creati o identitate de brand, veti dori sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut investitor.

Intrebare: Buna ziua! Caut investitor in domeniul organizarilor de evenimente. Urmaresc sa acaparez intreaga piata de furnizari servicii dintr un oras. Este necesar dezvoltarea unei aplicatii (baza de date) unde se poate gestiona si urmari taote activitatile si detaliile furnizorilor. Are un potential enorm deoarece ar usura mult munca si timpul pierdut al oamenilor in cautarea furnizorilor de servicii potriviti pentru evenimentul lor. Sunt multe detalii de spus . Daca este cineva interesat pot oferi mai multe detalii : 0757481092

Raspuns: Avem soluții de finanțare pentru nevoile dvs. de afaceri mici și mijlocii; Fonduri de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton