Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Redefinirea antreprenoriatului - 5 mituri spulberate

de Andrioae Ruxandra 06 Mai. 2014 3856
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Facebook, Amazon, Twitter. Toate aceste idei de afaceri au schimbat regulile jocului din industria lor. Acestea reprezinta ceea ce Clayton Christensen numeste "inventie distructiva" - noi companii care intorc traditionalele afaceri cu susul in jos. Dar trebuie sa fii urmatorul Mark Zuckerberg sau John Mackey ca sa te numesti antreprenor? Trebuie sa schimbi lumea pentru a fi considerat un om de succes? Nu. Este un mit - unul pe care scolarii incearca sa-l demonteze.

Mitul nr. 1: Creste mare, devino faimos sau pleaca acasa
In timp ce exista un numar considerabil de cai pentru a clasifica afacerile, expertii in antreprenoriat folosesc, in general, trei categorii majore. Prima consta in faptul ca marile companii care cauzeaza inventii distructive prin tehnologie (Facebook, Twitter) sau prin noi modele de afacere (Zappos). Companiile care vand cu succes aceste tipuri de inovatii merita milioane sau sute de milioane de dolari. 
In al doilea rand, exista si salariile companiilor substitute. Acestea sunt infiintate de antreprenorii care vor sa-si construiasca propriile companii, fara sa le vanda sau sa le faca publice, dar pe care sa le conduca. In ultimul rand, exista un stil de viata al companiilor pe care oamenii pasionati de ceva l-au creat, ca un shop de biciclete sau un studio de fotografie. Aceste afaceri pot fi sociale, locale sau chiar globale, atat timp cat fondatorul isi sustine pasiunea. 
 
Mitul nr. 2: Totul are legatura cu fondatorul
De fapt, multe universitati care au ca materie antreprenoriatul vizeaza educarea studentilor in mediul de afaceri. Comunitatile si facultatile devin incubatoare pentru viitorii antreprenori, dar principalul scop al programului de antreprenoriat este sa introduca tinerii in acest mediu urmarind succesul?
 
Mitul nr. 3: Povestile de succes conteaza
Pot fi metode care sa ilustreze si sa ridice semne de intrebare pentru antreprenori in situatii diverse. Dar, asta nu inseamna ca toate povestile de succes pot fi aplicabile sau cel putin in alte circumstante. De aceea, o multitudine de discipline alcatuiesc cheia educatiei antreprenoriale. Studentii ar trebui sa invete despre marketing, finante, operatiuni, statistici, contabilitate si alte subiecte care sa-i determine sa exceleze in a face vanzari, dezvoltarea planurilor de marketing sau in construirea proformei unui nou serviciu sau produs. Antreprenorii de succes gasesc metode diverse de a rezolva problemele, iar companiile noi de succes procedeaza in acelasi fel. 
Experienta este critica. Procesele si metodele sunt bine puse la punct - balante inclinate, fluxuri monetare, profituri si pierderi.Variabilele fac parte din afacere. Lucrurile care nu functioneaza sunt specifice fiecarei nise de pe piata si este nevoie de timp, bani si experienta sa-ti dai seama ce merge si ce nu merge.
 
Mitul nr. 4: Obisnuieste-te sa pierzi
Esecul obisnuieste sa fie ceva de temut. Pe buna dreptate, una dintre cele mai bune lectii pe care le poate invata un junior manager este sa aiba grija de veniturile companiei ca de propriul buzunar. "Stapanind" bugetul firmei, managerul junior se poate gandi la ceea ce este necesar pentru a avea succes, nu doar la ceea ce vrea sa cheltuiasca. Acest lucru se aplica in toate inceputurile. Daca banii investiti la inceput nu mai exista in contul bancar al fondatorului, acesta din urma se poate simti confortabil gandind ca este un esec? Daca nu, atunci de ce ar trebui sa imbratiseze ideea de esec cand fondurile investitorului sunt riscate?
Trucul este dezvoltarea unei frici sanatoase de esec, a unei frici de a incepe din nou, distrugand viata angajatilor si pierzand banii investitorului. Aceasta temere ar trebui adusa de antreprenor la munca 12 ore din 15, sapte zile pe saptamana, pentru ca afacerea sa se miste in vremuri grele. Daca o afacere esueaza, chiar si dupa eforturile titanice ale antreprenorului si a echipei fondatoare, atunci este de inteles ca ceea ce a condus la faliment ar trebui introdus in sansele succesului unei noi companii.
Sansa de a crea o noua afacere de succes este mare. In vreme ce falimentul este de inteles si cateodata inevitabil, este de neconceput ca ideea ar trebui adoptata. De aceea, este recomandabila instruirea a 30 de oameni pentru a scoate capital din orice afacere, in ciuda obstacolelor care apar in cale. 
Instruirea a 30 de studenti pentru a incepe 30 de afaceri pornind cu gandul esecului accentueaza ideea ca nu esti antreprenor daca nu schimbi lumea.
 
Sursa: www.huffingtonpost.com
 


Tags: antreprenoriantreprenoriatidei de afaceriafaceri de successfaturi

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile

de Idei de afaceri
29 Ian 2024
Achizitia unei locuinte presupune o investitie generoasa si, uneori, veniturile personale nu sunt indeajuns pentru a sustine integral costurile...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
07 Dec 2023
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

CNIPMMR: Antreprenorii n-au incredere in viitorul economic al Romaniei

de Florin Amariei
26 Oct 2021
Conform presedintelui CNIPMMR, antreprenorii n-au incredere in viitorul economic al Romaniei. Pesimismul ramane majoritar. "In ceea ce...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]