Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Teama de a delega responsabilitati, motiv de esec

de Marian Curelaru 24 Mar. 2014 2290
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dupa cum arata statisticile, doar o mica parte din firmele nou lansate pe piata reusesc sa ajunga in al doilea an de viata. Unul din motivele pentru care esueaza multe afaceri care au la baza o idee buna este teama antreprenorilor de a delega din responsabilitati.

In general, antreprenorii evita se delege fie pentru ca, in opinia lor, nimeni nu va putea sa indeplineasca diferite sarcini la fel de bine ca ei, fie pentru ca li se pare ca ar dura prea mult si ar fi prea complicat sa explice altcuiva cum trebuie realizate acele sarcini. Multi au insa impresia ca cedeaza cumva din autoritatea pe care o au daca deleaga spre o alta persoana o parte din responsabilitatile lor.
Exista cateva caracteristici principale ale celor care nu deleaga. Printre acestea se numara faptul ca au avut o perioada de succes cu modul lor de a conduce, ceea ce a dus la o crestere a increderii in sine; fiecare activitate i se pare unica, urgenta, importanta si o trateaza cu implicare pentru ca ii place foarte mult ceea ce face; restul echipei, organizatiei sunt perceputi mai degraba ca mijloace sau ca parte a problemelor decat ca element care ajuta la rezolvarea problemelor; nu stie cum se deleaga si foarte probabil nu stie de existenta si nu cunoaste realele beneficii ale delegarii.

Inainte sa delege din responsabilitati un antreprenor trebuie sa ia in considerare doua aspecte: obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca pe termen scurt si preconditiile organizationale. La capitolul obiective, cel care deleaga trebuie sa aiba o discutie cu persoana care ii va prelua responsabilitatile si sa se asigure ca stie motivatia persoanei respective si riscurile care ar putea aparea. Trebuie sa comunice foarte clar cand este disponibil pentru a-i oferi asistenta si pentru consultatii periodice privind derularea activitatii delegate. Preconditiile organizationale se refera la faptul ca trebuie sa existe o discutie cu toata echipa firmei in care sa fie explicate implicatiile pe care le presupune delegarea asupra activitatii companiei, asteptarile fiecarei parti, comportamente recomandate si nerecomandate.

Cunostintele, abilitatile si stilul unui antreprenor sunt foarte diferite de cele ale unei persoane care vine in calitate de angajat si care poate avea mai multe cunostinte specializate dar probabil mai putin experienta, lidership sau deschidere catre risc. Delegarea responsabilitatilor insa este un proces care nu se poate face peste noapte ci mai intai ambele parti trebuie sa experimenteze cu succes anumite moduri de lucru.


Tags: managementdelegarea responsabilitatilormotivatieesec

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

Solutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri

de Stanciu Ioana
12 Feb 2016
Managementul riscurilor fara ajutor poate fi dificil pentru unii manageri. Pentru estimarea riscurilor se utilizeaza indexul probabilitate-impact...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]