Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Unul din rolurile de baza ale managerului - elaborarea deciziei

de Marinache Horia Cristian 18 Aug. 2015 3328
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Modul in care se desfasoara luarea deciziei (unul din rolurile de baza ale managerului) trebuie sa respecte o anumita succesiune a activitatilor, si anume:

1. Definirea problemei (inclusiv cauza-efect).

2. Stabilirea informatiilor necesare (daca sunt suficiente si relevante).

3. Strangerea informatiilor si prelucrarea lor.

4. Luarea deciziei si comunicarea ei.

5. Verificarea intelegerii eficientei.

6. Revizuirea, daca este necesar.

In cursul activitatii de elaborare a deciziilor e bine sa-i consultati pe cei care va pot ajuta, dar nu uitati ca decizia este asteptata de la dvs. si ca timpul poate sa va preseze.

Controlul in activitatea manageriala

Este una din componentele principale ale managementului, fiind esential pentru un management eficient. Controlul nu trebuie redus numai la cel efectuat asupra oamenilor, ci trebuie vazut ca o activitate complexa a mana gerului de control asupra proceselor, strict necesara pentru a putea atinge obiectivele propuse.

Elementele de baza ale controlului sunt:

– existenta scopurilor de baza ale firmei;

– existenta obiectivelor care trebuie realizate pentru a atinge scopurile;

– stabilirea unor dimensiuni relevante care sa permita masurarea progresului in realizarea obiectivelor;

– stabilirea standardelor de performante pe baza acestor dimensiuni;

– compararea informatiilor stranse in timpul controlului;

– evaluarea actiunilor corective necesare in urma comparatiei;

– verificarea rezultatelor actiunilor de control;

– revizuirea, ori de cate ori este necesar, a obiectivelor, dimensiunilor, standardelor etc.



Tags: managermanagementmanagerial

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

INS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare

de Bianca Tila
28 Feb 2023
Managerii din Romania estimeaza o relativa stabilitate a activitatilor din constructii, in comertul cu amanuntul si in servicii. In acest ultim...

Estimarile managerilor: O crestere accentuata se va inregistra in comertul cu amanuntul

de Bianca Tila
28 Nov 2022
Managerii estimeaza o crestere a activitatii si a preturilor in comertul cu amanuntul. De asemenea, se va instala si o relativa stabilitate a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]