Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Zippo - un moft de la Hollywood

de
1029 0 19 Apr. 2014
Management


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Imposibil sa fii un fumator inrait si sa nu fi auzit de faimosul brand Zippo. Brichetele Zippo au un design elegant, metalic, in nuante diferite; unele sunt simple, altele inscriptionate cu logo-urile companiilor de tutun. Brichetele Zippo au aparut in nenumarate filme americane, precum: Charlie`s Angels, Indiana Jones and the Last Crusade, Buried, The Green Berets, dar si in filme de Oscar. Este prima bricheta antivant si a aparut in SUA, in jurul anilor `30. In Romania, Zippo a aparut pe piata neagra prin perioada comunismului si nu oricine detinea o astfel de bricheta. Este accesibila oricui doreste sa o ofere drept cadou, preturile variind intre 43 si 130 de lei.


In 2011, directorul global marketing al Zippo, David Warfel, constient de criza care luase amploare in Romania, era ferm convins ca brandul va fi bine vandut oficial, datorita calitatii si aspectului minutios realizat. Vanzarile insa au demonstrat contrariul, intrucat doar colectionarii si prea putini fumatori au achizitionat acest gen de brichete, majoritatea preferand brichetele ieftine cumparate la colt de bloc. De aceasta data insa, reputatia numelui n-a castigat profit, fumatorii sau colectionarii nu s-au inghesuit sa achizitioneze, asa cum se preconizase initial.
 
Bricheta Zippo s-a dovedit a fi un moft inaccesibil, asa ca legendarul producator de brichete si-a propus introducerea pe piata a altor produse marca Zippo, precum parfumuri, ceasuri, pixuri si haine. 
Faptul ca brandul Zippo n-a dat lovitura cu produsul-simbol care i-a adus renumele si ca s-a reorientat catre lansarea pe piata a altor produse mai fezabile, dovedeste un singur lucru: pana si marile companii au momente de cumpana, in care afacerea stagneaza si nu-si permit sa inchida munca de-o viata. 
 
Una dintre calitatile unui antreprenor dedicat domeniului sau este flexibilitatea. Cum misiunea antreprenorului este sa produca bani, nu sa piarda, solutia pentru a nu intra in insolventa a fost, bineinteles, reorientarea catre solutiile care sa aiba in vizor un public larg, nu doar fumatorii si colectionarii. 
 
Publicitatea a avut rolul definitoriu de-a lungul vremii in ceea ce priveste brichetele Zippo, dar o astfel de afacere nu prezinta veridicitate atunci cand criza economica loveste din toate partile. Brandul, oricat de brand ar fi, nu poate inlocui declinul adus de majorarea preturilor alimentelor si accizelor la tutun. Daca nu fumezi, pentru ce iti trebuie o bricheta in valoare de 43 de lei?
 
Reorientarea ca modalitate de salvare a companiei de la insolventa este practicata si de “casele mai mari” care au avut profit de pe urma fumatorilor pasionati de accesorii pretentioase, iar profitul a inceput deja din lansarea ceasurilor, parfumurilor si hainelor marca Zippo.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii



 
Sursa: economie.hotnews.ro 


Tags: zippoafaceribrichete zippobrandmarketingcolectionari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Zippo - un moft de la Hollywood
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Este importanta strategia de afaceri?

de Florin P. Amariei
25 Apr 2018
Fie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie...

Cum se construieste brandul personal

de Idei De Afaceri
06 Feb 2018
Brandul personal contine setul de caracteristici care evidentiaza fiecare persoana si comunicarea acesteia. Insa optiunile care definesc in mod...

Topul celor mai bune scoli de afaceri din Europa

de Idei De Afaceri
04 Dec 2017
The Financial Times a alcatuit un top al celor mai bune scoli de afaceri in 2017, care masoara calitatea si anvergura programelor post-universitare....

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016