Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce este un brand?

de Maria Nicutar 23 Mai. 2011 4651
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Nike, Coca-Cola sau Mercedes Benz sunt trei brand-uri pe care majoritatea lumii le poate identifica cu mare usurinta dintre mii de altele fara a avea nevoie de numele lor scris pe ele. Nu vom cauta produsele Adidas la raionul de ustensile de bucatarie deoarece stim clar din ce categorie fac parte si le recunoastem dupa logo. Acesta este un mic simbol inscris pe produse si reprezinta apartenenta lor la firma mama.

Nu orice companie este un brand. Toate au un nume, poate si un simbol, dar nu toate sunt recunoscute cu mare usurinta, nu au vechimea necesara pe piata si nu si-au facut auzite vocea.

Branding-ul este important deoarece pastreaza in mintea consumatorului o imagine a companiei dvs. sau a produselor acesteia timp indelungat. Mai mult, faptul ca brand-ul dvs. este  recunoscut il va determina pe acesta  sa creada ca este unul de incredere si trebuie ales in defavoarea restului marcilor din acea categorie. Branding-ul castiga increderea clientilor, dar calitatea produselor si serviciilor dvs. este indubitabil necesara. Vanzarile pot creste dramatic pe parcursul unei perioade de timp, dar nu se vor mentine astfel daca va dezamagiti clientii si nu va tineti promisiunile.

Clientii aleg produsele care fac parte din brand-uri deoarece considera ca sunt sustinute de o companie mare, importanta, cu experienta pe piata si sunt cumparate foarte des. Intr-adevar, pentru a va defini compania ca brand trebuie sa detineti aceste atribute. Pe acest model, consumatorii aleg produsele din marca pe care o cunosc, in defavoarea altora necunoscute, de multe ori nefiind de calitate neaparat mai buna decat celelalte item-uri. In acest fel se demonstreaza cum un brand solid si cunoscut isi fidelizeaza clienti care cumpara din impuls.

Marcile cunoscute ofera incredere consumatorilor, acestia considerand ca le vor gasi pe piata timp indelungat si ca beneficiaza de calitate si durabilitate cand achizitioneaza produse pe care gasesc nume sau logo-uri cunoscute. Branding-ul face de multe ori ca o companie sa fie vazuta mai importanta decat este de fapt. Pe de alta parte, o companie care a devenit un brand important are si restrictii. Nu poate sa isi schimbe directia de productie si nici simbolul fara a pierde un numar urias de consumatori. Sa zicem ca brand-ul dvs. este cunoscut ca detine produse electrocasnice. Decizia de a comercializa si lumanari decorative sub acelasi brand nu va fi pe placul nimanui si va trebui sa pastrati o consecventa in productie.

Orice companie importanta care doreste sa devina un brand are nevoie de  design, marketing, advertising si relatii publice. Nu este de ajuns sa detineti produse sau servicii excelente. Trebuie sa va faceti vizibil audientei catre care va adresati intr-o maniera cat mai rasunatoare. Aceste servicii de care va trebui sa dispuneti va vor costa foarte mult si trebuie mentinute si imbunatatite de-a lungul timpului.


Tags: brandingconsumatoriimaginea companiei

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]