Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Vinde-ti afacerea la pretul dorit. Iata cum!

de
1238 0 13 Iun. 2014
Management financiar


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Indiferent de domeniul afacerii, industria in care activeaza, cei mai multi proprietari de afaceri se gandesc la o iesire inainte ca pornirea sa fie initiata. Pentru unii, scopul este de a detine o afacere care ofera un trai confortabil, iar intr-o zi va fi mostenita de familie. Insa, exista multi antreprenori al caror scop este acela de a-si construi o afacere, apoi isi propun sa o vanda, sa isi faca o revenire spectaculoasa si sa repete ciclul acesta la nesfarsit.

 
Cei care se gandesc sa isi vanda afacerile se confrunta cu o alta problema: compania nu are valoarea pe care ei au crezut-o initial.
 
Exploreaza metodele de evaluare. Exista multe modalitati de a valorifica o companie. Se face prin evaluarea activelor, valoarea de lichidare (cat de mult s-ar fi obtinut dintr-o vanzare dintr-un foc), valoarea de piata (valoarea pe care au primit-o companiile similare) si prin capitalizarea veniturilor (cat de mult se asteapta ca aceasta companie sa castige in viitor). Iar mai apoi intervine si o alta metoda destul de comuna, cea a abordarii multiplicatorilor de venit (ceea ce compania multiplica printr-un anumit factor de industrie).
 
Abordarea multiplicatorilor de venit aduce afacerii un venit net: adauga salariul proprietarului si beneficiile, platile de interes, deprecierile si deducerea cheltuielilor de capital. Ajustarea numarului venitului net este multiplicat cu ajutorul unui factor de industrie, exprimat de obicei ca un interval pentru a ajunge la valoare.
 
Conform spuselor lui Matthew Winefield, presedintele Winefield&Associates, citat de entrepreneur.com, procesul de evaluare este pe departe atat de simplu. Multi factori pot afecta multiplicatorul. Vanzarile mici sunt un factor care pot reduce multiplicatorul de-a lungul intervalului. Companiile de nisa pot ridica multiplicatorul peste gama. Un consultant experimentat cu o familiaritate puternica in industrie in cauza poate asigura proprietarul afacerii cu un sens realistic al multiplicatorului si valoarea companiei.
 
Incepe procesul devreme. Proprietarii de afaceri care doresc sa vanda afacerea intr-o zi trebuie sa inceapa procesul de evaluare cat mai curand posibil. Acestia pot sa aiba surpriza ca evaluarea nu este nici pe departe cea pe care au crezut-o.
 
Evaluarile trebuie sa inceapa devreme in viata lor de afaceri pentru a afla daca se incadreaza relativ in scopul lor de iesire. Aceasta tactica poate insemna timp pentru implementarea unei strategii de crestere a afacerii la un nivel necesar pentru a atinge obiectivul de iesire dorit.
 

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii



O evaluare timpurie va oferi proprietarilor de afacere unii metrici care pot fi utilizati pentru a stabili obiectivele de iesire. Utilizand analiza evaluarii, proprietarul poate determina ce tip de performanta va fi necesara pentru a iesi la pretul de vanzare dorit.
 


Tags: antreprenoriafaceriafaceri de succesvanzare afaceresfaturi afacerievaluare afacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Vinde-ti afacerea la pretul dorit. Iata cum!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cele mai bogate 10 tari din lume unde afacerile prospera

de Florin P. Amariei
22 Mai 2018
De doua ori pe an Fondul Monetar International realizeaza o statistica uriasa privind puterea economica a tarilor lumii, PIB-ul acestora fiind un...

Fiti pregatit pentru ajustarea bugetului afacerii daca ...

de Codrina Laiu
07 Iun 2016
In momentul in care implementati in practica activitatile scrise pe hartie, sunt sanse mari ca planul realizat sa nu se potriveasca cu realitatea....

3 recomandari privind elaborarea unui buget de afaceri

de Codrina Laiu
01 Iun 2016
Pentru ca bugetul este o etapa dificila in elaborarea unui proiect, va oferim cateva sfaturi utile care sa faca procesul mai usor: 1. Pregatiti...

Cum sa estimezi costurile cu echipamentele necesare afacerii?

de Teo Manole
28 Apr 2016
Proiectele sunt temporare, bine definite temporal si utilizeaza resursele organizatiei numai o perioada de timp. Chiar daca echipementele apartin...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Am fost ,,unul din ,,pionerii” fabricării pavelelor vibropresate in anii 1999-2005. Este idea...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016