Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa valorificati comportamentul de consum al clientilor in timpul crizei?

de
1820 0 22 Apr. 2015
Management financiar


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cele mai multe afaceri au resimtit criza financiara globala prin reducerea apetitului clientilor pentru cumparaturi. De la companii auto si pana la institutii financiare, aproape toate firmele au resimtit efectele vanzarilor scazute.

Totusi, pentru unele afaceri, criza financiara a fost mai blanda decat pentru altele. De exemplu, retailerii au fost mai putin loviti decat firmele de turism. Asta pentru ca in recesiune oamenii sunt mai dispusi sa renunte la o vacanta exotica in Caraibe decat la lucrurile necesare in fiecare zi, precum alimentele, imbracamintea sau produsele de igiena.

Motivul este simplu: consumatorii nu pot renunta la lucrurile de baza. Oamenii aloca veniturile in functie de cat de stringenta este o anumita nevoie. In aceste conditii de austeritate, bugetul multora nu mai lasa loc si pentru multe cheltuieli „de placere” care erau mai frecvente pana in 2008.

Consumatorii au o stare de spirit total diferita de cea dinainte de criza. stirile negre referitoare la rata ridicata a somajului, la scaderea dramatica a valorii proprietatilor sau la dificultatea de a obtine credite si costul ridicat al acestora induc o stare generala de pesimism.
Avalansa continua de astfel de vesti nu poate trece neobservata. Oamenii se gandesc ca maine va fi mai rau si de aceea isi tempereaza apetitul pentru cumparaturi.

Din ce in ce mai multi consumatori prefera sa faca economii pentru zilele negre, ca o plasa de siguranta. Confortul psihologic de a fi asigurat pentru somaj sau frica de a pierde proprietati ipotecate este mai puternica decat dorinta de a merge des la cumparaturi.

Firmele si-au adaptat oferta la noul comportament al consumatorilor reducand preturi si promovand produse ca best deals. Reducerea preturilor si schimbarea strategiilor de marketing propulseaza vanzarile si tempereaza astfel pierderile. Cu toate acestea, consumatorii nu cumpara doar produse ieftine sau aflate la promotii.

Desi vedem ca astfel de produse se vand rapid, acest lucru nu inseamna ca oamenii isi doresc numai produse ieftine. in realitate, consumatorii trec printr-o stare de agonie pe care, daca o intelegeti, puteti imbunatati pozitionarea ofertei dumneavoastra.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii







Tags: clienticrizaafaceriafacereconsumatoriofertapreturi

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa valorificati comportamentul de consum al clientilor in timpul crizei?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

3 moduri in care sa te joci cu preturile

de Octavian Dinu
14 Iun 2016
Ai realizat ca preturile pe care le-ai stabilit nu sunt chiar cele mai potrivite? Sunt multe sanse ca problemele sa apara din cauza diversitatii...

Fiti pregatit pentru ajustarea bugetului afacerii daca ...

de Codrina Laiu
07 Iun 2016
In momentul in care implementati in practica activitatile scrise pe hartie, sunt sanse mari ca planul realizat sa nu se potriveasca cu realitatea....

3 recomandari privind elaborarea unui buget de afaceri

de Codrina Laiu
01 Iun 2016
Pentru ca bugetul este o etapa dificila in elaborarea unui proiect, va oferim cateva sfaturi utile care sa faca procesul mai usor: 1. Pregatiti...

Cum estimezi timpul si costurile pentru a aduce profit in afacere

de Teo Manole
24 Mai 2016
In estimarea necesarului de bani si timp, trebuie sa tinem cont de nivelul de calitate asteptat pentru rezultatele proiectului. Exista tendinta de a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton