Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Detine controlul afacerii si descopera eficienta stocurilor

de Julian Manescu 20 Ian. 2014 3113
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Daca ai un restaurant sau intentionezi sa-ti deschizi unul, cel mai important dintre toate aspectele este cel al controlului asupra stocului. Oricat de experimentat ai fi in domeniu, iti recomand sa treci in revista pasii de mai jos pentru a te asigura ca vei fi mereu informat despre afacerea pe care o conduci. Iar daca delegi pe cineva sa se ocupe efectiv de business, cu atat mai mult trebuie sa stii in ce directie merge investitia ta si in cat timp o poti amortiza.

Pentru aceasta, ai nevoie de un regulament de ordine interioara bine pus la punct in care sa specifici intregul circuit al procedurilor de lucru si tot ce consideri necesar de stiut. Orice s-ar intampla pe parcurs, vei fi acoperit legal ca ai facut mentiunile respective. Mai ales ca, pe langa investitia initiala si forta de munca, pierderile de orice natura trebuie sa te intereseze si sa-ti capteze permanent atentia.

Dar hai sa vedem cateva idei structurate:

Fa stocurile personal. Fie ca esti proprietarul restaurantului, managerul sau chef-bucatarul, este important sa faci chiar tu inventarul produselor pe care le ai. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa nu mai gasesc vesela completa, tacamurile, olivierele, paharele, servetele de bucatarie, ustensilele proaspat achizitionate si asa mai departe. Sa nu mai vorbim de produse alimentare pe care le cumperi azi si maine, in ciuda faptului ca nu ai avut vanzare pe anumite preparate, sunt din nou trecute pe necesar... Daca tii evidenta tuturor obiectelor din dotare si esti la curent cu achizitiile si vanzarile, este imposibil ca situatia sa-ti scape de sub control.

Foloseste un soft specializat. Cea mai eficienta metoda de a inregistra stocurile este aceea computerizata. Odata ce ai fisa de stoc completata cu toate produsele de orice natura, este foarte usor sa pastrezi evidenta. Astfel, sistemul de calcul se face automat putand sterge, adauga sau modifica orice intrare sau iesire. De asemenea, cu ajutorul soft-ului poti identifica daca angajatii din bucatarie respecta intocmai gramajele si retetarul.

Stabileste periodicitatea inventarului. Cum orice activitate pe care o faci necesita stabilirea unei periodicitati, tot astfel trebuie stabilita si frecventa cu care faci inventarul. Cel mai relevant ar fi sa faci stocurile zilnic, daca nu, cel putin o data pe saptamana. Mai mult decat atat, pentru eficienta, asigura-te ca baza de date are back-up-ul facut pentru a evita orice situatie neplacuta. Ce poate fi mai rau decat sa pierzi informatiile si sa nu stii de la ce repere ai plecat?!

Responsabilizeaza-ti angajatii. Pentru a-i implica direct in aceasta activitate si pentru a-i responsabiliza, fa stocul alaturi de alti doi angajati pe care ii ai. Avantajele sunt multiple: stocul este bine facut pentru ca nu iti va scapa nimic de la numaratoare, timpul alocat se va reduce, iar faptul ca acestia vad ca se fac verificari si ca exista un control ii va determina sa isi faca treaba mai bine la locul de munca.

Cu ajutorul stocurilor pe care le faci poti identifica erorile ce intervin, iar diferentele semnificative trebuie sa-ti dea de gandit. Pentru ca furtul se pedepseste conform legii indiferent de natura si dimensiunea lui, ia masurile potrivite in urma investigatiilor facute. Este bine de stiut ca intr-un restaurant, bucatarul si ajutoarele lui nu vor muri de foame, insa, nici nu trebuie permisa utilizarea produselor si vanzarea preparatelor fara inregistrarea si incasarea lor, ca sa nu mai vorbim de metoda aruncarii peste gard sau indesarea sacilor cu “gunoi”.


Tags: restaurantafacarestocuribusinessmanager

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Inceputuri in business. Finantare pentru startup

de Idei de afaceri
23 Ian 2023
Unii antreprenori irosesc timpul vorbind despre cum functioneaza produsul sau serviciul lor, spune William C. De Temple, fondator al grupului de...

Ce face managerul cand actioneaza ca manager?

de Marinache Horia Cristian
26 Aug 2015
Fayol ofera o vedere de ansamblu asupra meseriei de manager, iar Mintzberg arata ce face managerul cand actioneaza ca manager. Deci, pentru a fi...

CEO Survey 2014: Managerii romani, ingrijorati de cresterea poverii fiscale

de Matei Antonescu
30 Ian 2014
Marea majoritatea a managerilor de companii din Romania (92%) isi arata preocuparea cu privire la majorarea poverii fiscale. Romania ocupa locul al...

„Archibus Without Borders” pentru un business profitabil

de Matei Antonescu
21 Sep 2011
Pe 1 noiembrie 2011 va avea loc la Hotel Hilton, in Bucuresti, conferinta Excelenta Operationala in Property & Facility Management, dedicata...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]