Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

10 modalitati de a face fata crizei

de
2268 0 14 Oct. 2010
Management


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

De mai mult de un an citim in fiecare zi despre efectele negative ale crizei financiare, vorbim despre cat de mult s-a schimbat viata noastra si cautam solutii pentru a depasi noile probleme. Economistii spun ca suntem inca in perioada de criza (si ca probabil vom mai fi ceva timp de acum inainte) pentru ca rata somajului este ridicata iar consumul populatiei s-a micsorat considerabil.

In loc sa te resemnezi si sa renunti la planurile de viitor, mai bine incerci sa raspunzi sincer la urmatoarea intrebare: ce pot face pentru a supravietui in criza economica? Iata in continuare cateva raspunsuri de ajutor:

1. Ofera produse si servicii indispensabile
Traim intr-o economie instabila. Oamenii incearca sa ia decizii cat mai rationale pentru a-si pastra siguranta financiara. O modalitate de a vinde produsele si serviciile pe timp de criza este sa arati consecintele care ar aparea in lipsa acestora de pe piata. De asemenea, incearca sa identificati motivele pentru care clientii potentiali nu sunt interesati de oferta ta. Apoi incearca sa imbunatatesti produsele si serviciile astfel incat sa vii in intampinarea nevoilor si dorintelor clientilor.

2. Investeste in viitor
Daca analizam alte recesiuni din  istorie, observam ca acestea dureaza maxim patru, cinci ani. Companiile care nu mai investesc in imbunatatirea activitatilor, in trainingul angajatilor sau in marketing nu vor mai face fata pietei, atunci cand criza s-a terminat. De aceea, ai grija ce costuri minimizezi pentru a nu afecta performanta viitoare a companiei.

3. Construieste o reputatie buna
In zilele noastre, multe companii renunta atunci cand volumul vanzarilor scade prea mult. Totusi, in momente in care lucrurile nu sunt tocmai roz din perspectiva vanzarilor, nu capitula. O modalitate prin care poti restabili situatia este sa acorzi o atentie deosebita clientilor actuali, astfel incat acestia sa te recomande altor companii. Poti chiar rasplati clientii actuali care te ajuta sa cresti vanzarile. Incearca, asadar, sa transformi clientii in adevarati parteneri de afaceri.

4. Cumpara afaceri
Criza economica a redus cu mult pretul multor firme, chiar daca potentialul lor este desosebit de mare. Asadar, aceasta perioada de instabilitate economica aduce multe oportunitati de achizitie a afacerilor. Atunci cand situatia economica va reveni la normal, firmele achizitionate vor face posibila recuperarea banilor investiti. Cheia este sa anticipezi domeniile de interes maxim dupa finalizarea crizei.

5. Schimba modul in care clientii percep pretul
Clientii pun la indoiala pretul produselor tale atunci cand nu percep importanta acestora pentru imbunatatirea performantei proprii. De aceea, este important sa atribui pretul unor rezultate specifice. De exemplu, o firma de consultanta in managementul proiectelor finantare din fonduri europene, trebuie sa informeze clientii cu privire la toate serviciile pe care le ofera pana la momentul obtinerii banilor de la UE si dupa aceea: determinarea eligibilitatii, propunerea programului cel mai avantajos pentru o anumita afacere, recomandari pentru schimbarea afacerii astfel incat firma sa obtina punctajul maxim in urma evaluarilor etc.

6. Pastreaza angajatii valorosi
In timpul unei recesiuni, angajatii vor dori sa ramana in firma ta. Chiar daca vor primi salarii mai mici sau nu vor mai avea conditiile de munca dinaintea crizei, angajatii vor dori sa isi pastreze locul de munca. Este important sa discuti cu angajatii astfel incat sa treceti cu bine impreuna peste situatia finaciara dificila. Ca regula generala, momentele grele ii apropie pe oameni. Dupa terminarea crizei, vei avea alaturi niste angajati loiali, in care poti avea incredere.

7. Creaza un mediu de lucru placut


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii




Pentru a crea un mediu in care angajatilor sa le faca placere sa lucreze, nu trebuie sa cheltuiesti sume mari de bani. Mici petreceri pentru sarbatorirea zilelor de nastere sau a semnarii contractelor importante ii apropie pe angajati unul de celalalt. Prin impartasirea momentelor relaxante si amuzante, nu numai a sarcinilor dificile, angajatii experimenteza un sentiment de apartenenta fata de organizatie.

8. Nu iti dezamagi clientii
Pe timp de criza, multi concurenti se vor grabi sa faca promisiuni clientilor, din dorinta de a nu inregistra scaderi dramatice ale vanzarilor. Nu fa aceeasi greseala: nu promite mai mult decat poti oferi. Daca faci asta, risti sa pierzi mult mai mult. Fii onest, iar daca nu poti reduce preturile, incearca sa aduci alte avantaje pentru clienti: timp de livrare mai scurt, servicii de intretinere mai bune, comunicare mai eficienta.

9. Nu reduce pretul prea mult
Daca iti obisnuiesti clientii cu preturi foarte mici ale produselor si serviciilor tale, va fi dificil ca la finalul crizei sa practici pretul corect. Clientii trebuie sa constientizeze valoarea adevarata a lucrurilor pe care le achizitioneaza. De aceea, bonusurile si reducerile de pret pe timp de criza sunt binevenite, atata timp cat nu au un caracter permanent.

10. Renunta la clientii neprofitabili
Tendinta naturala in vreme de ciza este sa pastrezi toti clientii pentru a mentine un nivel acceptabil al vanzarilor. Totusi, o strategie mai avantajoasa este sa analizezi clientii pentru a afla care sunt profitabili si care nu.

Cu criza nu este de gluma. Insa dificultatile pe care le aduce nu trebuie sa te doboare. Recesiunile economice sunt evenimente exceptionale care ofera oportunitati de afaceri unice. Managerii isteti se concentreaza pe valorificarea acestora in loc sa se planga de situatia dificila sau chiar sa renunte.



Tags: crizaclientipreturi

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

10 modalitati de a face fata crizei
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Cum comunici cu clientii tai? Cum ii atragi?

30 Mar 2016
Ca sa reusesti aceste lucruri trebuie doar sa asculti cu atentie si sa inveti ... de la oamenii potriviti. Iata cateva sfaturi care te ajuta sa...

Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal

de Marinache Horia Cristian
31 Aug 2015
Atunci cand primesti plangeri in vazul tuturor, este usor sa cazi in plasa emotiilor si sa folosesti un limbaj agresiv. Mai rau este atunci cand...

Cum alegi furnizorul in functie de preturile oferite si de discounturi?

de Teo Manole
11 Mar 2015
Pretul de vanzare al materiilor prime este un element esential pentru costul produselor tale. Acesta are in general un impact mare asupra pretului cu...

82% din clienti se pierd din cauza atitudinii angajatilor. Ce ai de facut ca sa previi aceasta situatie?

de Silviu Marian Banila
19 Ian 2015
Stiai ca 82% din clientii tai se pierd din cauza performantelor slabe si a atitudinii urate a angajatilor? Ce faci ca sa previi aceasta situatie? Ca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: bitcoinbaniiviitorului@gmail.com scrietimi pe mail  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton