Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

3 modalitati de a evita conflictele din firma

de
1072 0 17 Apr. 2015
Management


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Managerii au un rol important in rezolvarea conflictelor. Acestia trebuie sa accepte ca altercatiile intre angajati sunt inevitabile, trebuie sa aiba o atitudine deschisa fata de astfel de situatii si trebuie sa promoveze comunicarea intre angajati despre cum se poate invata din diferentele intre oameni.

Solutionarea conflictelor nu este usoara: necesita timp, energie si rabdare din partea tuturor angajatilor. Totusi, din perspectiva pierderilor date de conflicte, eforturile merita.

Iata 3 modalitati de a evita conflictele din firma!

1. Compromisul
Obiectivul compromisului este gasirea rapida a unei solutii de salvare, comun acceptata, dar care satisface numai partial cele doua parti implicate in conflict. Este o cale de mijloc intre competitie si acomodare. In cazul unui compromis, renuntarea la cautarea altor solutii este mai mare decat in cazul competitiei si mai mica decat in cazul acomodarii.

Compromisul inseamna afirmarea clara a diferentelor dintre punctele de vedere ale celor doua parti, realizarea schimbului de concesii si identificarea unei cai de mijloc, comun acceptate. Compromisul se realizeaza de obicei prin negociere, pe fondul cautarii unor tranzactii si acorduri, precum si prin gasirea unor solutii satisfacatoare sau acceptabile pentru ambele parti.

Alegerea compromisului se manifesta prin sacrificarea nevoilor exprimate de una dintre parti, in raport cu cealalta parte, in vederea ajungerii la un consens. Fiecare parte urmareste sa iasa din negociere, avand satisfactia castigului unor aspecte considerate esentiale si pierderea altora. Aceasta atitudine se manifesta atunci cand este necesara deblocarea rapida a situatiei ivite. De obicei, adoptarea unei astfel de solutii determina un castig sigur de timp, o economie de bani, precum si posibilitatea de a calma imediat situatia tensionata. Actionand astfel, lasati posibilitatea de a aprofunda procesul de negociere mai tarziu, dupa ce starea tensionala s-a atenuat si i se va permite reluarea si analiza problemelor ce au determinat conflictul.

2. Evitarea
Evitarea poate fi o forma de ocolire, in mod diplomatic a problemei, prin amanarea cautarii de solutii pana la un moment mai avantajos sau prin retragerea dintr-o situatie amenintatoare. Alegerea evitarii inseamna a ignora conflictul, in speranta ca va disparea. In acest caz, tensiunile nu echivaleaza cu dificultatile care ar putea aparea si nu pot genera consecinte negative imediate pentru organizatie. Ele pot aparea doar pe fondul stresului sau a unei stari pasagere de oboseala a angajatilor.

In astfel de situatii, managerii considera ca pot inabusi conflictul prin adoptarea unei strategii lente de rezolvare.
Ei pot evita conflictul, prin revendicarea „discretiei”, sau pot apela la regulile birocratice, ca sursa de rezolvare a conflictului. Totusi, negarea continua a conflictelor creste insatisfactia personalului. Daca amanati toate discutiile pentru mai tarziu si apoi le neglijati, riscati sa deteriorati climatul de munca. Asadar, evitarea este o tehnica potrivita doar pentru conflictele minore si rare. Angajatii vor reusi sa rezolve singuri divergentele.

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii





3. Acomodarea
Este modalitatea cea mai adecvata in solutionarea conflictelor, atunci cand este important sa mentineti relatii de munca armonioase. Alegerea variantei de a ceda se bazeaza pe acceptarea imediata a exigentelor celeilalte parti. Strategia se bazeaza pe echilibrul care trebuie gasit si instalat imediat. Totusi nu serveste la nimic acomodarea cu situatia de a deveni victima celeilalte parti. Trebuie sa aveti capacitatea de a analiza interesele si de a intelege conflictele si consecintele acestora.



Tags: managericonflicteconflicte in firma

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

3 modalitati de a evita conflictele din firma
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Managerii mizeaza pe cresterea afacerilor in urmatoarele 3 luni

de Alina Constantinescu
07 Sep 2016
Potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Statistica (INS), managerii se asteapta in urmatoarele trei luni la o crestere a...

Cum sa administrezi cu succes relatiile si conflictele din cadrul echipei tale?

de Stanciu Ioana
19 Feb 2016
Atunci cand membrii unei echipe nu lucreaza bine impreuna, pot exista mai multe motive: nu au abilitatile necesare, nu au un leader potrivit sau nu...

2 tehnici si metode manageriale pentru oamenii de afaceri de succes

de Marinache Horia Cristian
17 Sep 2015
Exista oameni de afaceri de succes care nici nu si-au pus problema tehnicilor manageriale si nu stiu ca ceea ce fac s-ar putea numi si management....

Cum sa detii controlul in activitatea manageriala?

de Marinache Horia Cristian
03 Sep 2015
Una din componentele principale ale managementului este controlul El are un rol esential pentru un management eficient. Este o activitate complexa a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton