Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 modalitati de a evita conflictele din firma

de Teo Manole 17 Apr. 2015 2761
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Managerii au un rol important in rezolvarea conflictelor. Acestia trebuie sa accepte ca altercatiile intre angajati sunt inevitabile, trebuie sa aiba o atitudine deschisa fata de astfel de situatii si trebuie sa promoveze comunicarea intre angajati despre cum se poate invata din diferentele intre oameni.

Solutionarea conflictelor nu este usoara: necesita timp, energie si rabdare din partea tuturor angajatilor. Totusi, din perspectiva pierderilor date de conflicte, eforturile merita.

Iata 3 modalitati de a evita conflictele din firma!

1. Compromisul
Obiectivul compromisului este gasirea rapida a unei solutii de salvare, comun acceptata, dar care satisface numai partial cele doua parti implicate in conflict. Este o cale de mijloc intre competitie si acomodare. In cazul unui compromis, renuntarea la cautarea altor solutii este mai mare decat in cazul competitiei si mai mica decat in cazul acomodarii.

Compromisul inseamna afirmarea clara a diferentelor dintre punctele de vedere ale celor doua parti, realizarea schimbului de concesii si identificarea unei cai de mijloc, comun acceptate. Compromisul se realizeaza de obicei prin negociere, pe fondul cautarii unor tranzactii si acorduri, precum si prin gasirea unor solutii satisfacatoare sau acceptabile pentru ambele parti.

Alegerea compromisului se manifesta prin sacrificarea nevoilor exprimate de una dintre parti, in raport cu cealalta parte, in vederea ajungerii la un consens. Fiecare parte urmareste sa iasa din negociere, avand satisfactia castigului unor aspecte considerate esentiale si pierderea altora. Aceasta atitudine se manifesta atunci cand este necesara deblocarea rapida a situatiei ivite. De obicei, adoptarea unei astfel de solutii determina un castig sigur de timp, o economie de bani, precum si posibilitatea de a calma imediat situatia tensionata. Actionand astfel, lasati posibilitatea de a aprofunda procesul de negociere mai tarziu, dupa ce starea tensionala s-a atenuat si i se va permite reluarea si analiza problemelor ce au determinat conflictul.

2. Evitarea
Evitarea poate fi o forma de ocolire, in mod diplomatic a problemei, prin amanarea cautarii de solutii pana la un moment mai avantajos sau prin retragerea dintr-o situatie amenintatoare. Alegerea evitarii inseamna a ignora conflictul, in speranta ca va disparea. In acest caz, tensiunile nu echivaleaza cu dificultatile care ar putea aparea si nu pot genera consecinte negative imediate pentru organizatie. Ele pot aparea doar pe fondul stresului sau a unei stari pasagere de oboseala a angajatilor.

In astfel de situatii, managerii considera ca pot inabusi conflictul prin adoptarea unei strategii lente de rezolvare.
Ei pot evita conflictul, prin revendicarea „discretiei”, sau pot apela la regulile birocratice, ca sursa de rezolvare a conflictului. Totusi, negarea continua a conflictelor creste insatisfactia personalului. Daca amanati toate discutiile pentru mai tarziu si apoi le neglijati, riscati sa deteriorati climatul de munca. Asadar, evitarea este o tehnica potrivita doar pentru conflictele minore si rare. Angajatii vor reusi sa rezolve singuri divergentele.

3. Acomodarea
Este modalitatea cea mai adecvata in solutionarea conflictelor, atunci cand este important sa mentineti relatii de munca armonioase. Alegerea variantei de a ceda se bazeaza pe acceptarea imediata a exigentelor celeilalte parti. Strategia se bazeaza pe echilibrul care trebuie gasit si instalat imediat. Totusi nu serveste la nimic acomodarea cu situatia de a deveni victima celeilalte parti. Trebuie sa aveti capacitatea de a analiza interesele si de a intelege conflictele si consecintele acestora.



Tags: managericonflicteconflicte in firma

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

INS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare

de Bianca Tila
28 Feb 2023
Managerii din Romania estimeaza o relativa stabilitate a activitatilor din constructii, in comertul cu amanuntul si in servicii. In acest ultim...

Estimarile managerilor: O crestere accentuata se va inregistra in comertul cu amanuntul

de Bianca Tila
28 Nov 2022
Managerii estimeaza o crestere a activitatii si a preturilor in comertul cu amanuntul. De asemenea, se va instala si o relativa stabilitate a...

Estimarile managerilor: Crestere accentuata a preturilor in constructii

de Bianca Tila
29 Aug 2022
Managerii romani estimeaza o crestere accentuata a preturilor in ceea ce priveste constructiile si comertul cu amanuntul pentru urmatoarele trei...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]