Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Are start-up-ul tau o strategie?

de Alexandra Popescu 06 Iun. 2014 2417
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Conceptul de strategie este adesea folosit in afaceri, insa este slab inteles. Mai mult, strategia unei companii mari nu este acelasi lucru cu strategia unui start-up.

 
In ceea ce priveste companiile mari, obiectivele acestora sunt de a maximiza profitul investitiilor actionarilor si de a ajunge la ceea ce inseamna acesta, formand doua strategii fundamentale.
 
Ideea este de a alege o industrie mare, care creste repede, este profitabila si ar trebui sa ramana astfel. O industrie atractiva ar fi transportarea petrolului prin conducte. Un jucator tipic castiga o rentabilitate a propriului capital de peste 100 de procente.
 
Decide cum sa castige piata selectata. Aici lucreaza doua strategii de baza: diferentierea efectuata de catre o companie ofera clientilor mai mult decat ceea ce isi doresc, crescand astfel disponibilitatea lor de a plati sau servind ca un producator low-cost prin care intreprinderea percepe cel mai mic pret in industrie (exemplu: McDonald’s).
 
Dar in ceea ce priveste start-up-urile, acestea au un scop diferit, asa ca alegerile strategice pe care le fac trebuie sa fie diferite. Noile asociatii se confrunta cu cote uriase in incercarea de a evita pierirea si duc lipsa de bani pentru a plati facturile furnizorilor si pentru a compensa muncitorii pentru valoarea muncii lor.
 
In urma raspunsurilor a 200 de antreprenori intervievati, s-au identificat sase  decizii care pot ajuta la cresterea succesului unui start-up.
 
1. Alege obiectivele
Misiunea corecta poate inspira un talent foarte mare. Daca un start-up se angajeaza intr-un IPO sau o achizitie, acest lucru poate ajuta la convingerea investitorului ca firma il va face bogat. Astfel va putea baga mana adanc in buzunar pentru a scoate un cec generos.
 
2. Alege pietele
Teoretic, o societate poate vinde un produs oricui, in orice piata. Insa un antreprenor trebuie sa aleaga o piata despre care simte o anumita pasiune si care este suficient de mare pentru a ajuta compania sa castige 100 de milioane de dolari, chiar daca fondatorul primeste doar 10% din acesta.
 
3. Majoreaza capitalul
Un antreprenor are nevoie de bani pentru a reusi sa isi plateasca furnizorii si angajatii, dar isi doresc sa mentina si controlul asupra pietei. Pentru acest lucru poate apela la un imprumut de pe cardul de credit sau la crowdfound pana ce se dovedeste ca clientii sunt dispusi sa plateasca pentru produsul lor. 
 
4. Selecteaza o echipa
Cum un antreprenor nu poate face totul, are nevoie sa angajeze si sa motiveze persoane talentate. Optiunile pe actiuni oferite va ajuta la recrutarea talentelor daca antreprenorul a construit deja un start-up de succes si ofera o misiune convingatoare din punct de vedere emotional.
 
5. Obtine cota de piata
Potentialii clienti nu doresc sa cumpere de la o companie care este pe punctul de a esua in aproximativ sase luni. Pentru a castiga o cota de piata , start-up-urile trebuie sa faca doua lucruri: sa gaseasca un client care are dureri si nu are leac si sa livreze antidotul la un pret care il face irezistibil. 
 
6. Raspunde schimbarilor
Odata ce clientii cumpara produsul in masa, antreprenorul trebuie sa urmareasca de sus pentru a monitoriza evolutia nevoilor pietei, a noii tehnologii si concurentilor parveniti si sa construiasca produse noi pentru a cuceri piete noi.
 
Chiar daca companiile mari si start-up-urile au strategii diferite, niciuna dintre acestea nu pot functiona individual. Acest lucru le ajuta sa se dezvolte, in cazul start-up-urilor, si sa ajunga in fruntea pietei, atunci cand vorbim despre companiile mari.
 


Tags: afaceristart-upstart in afacericompaniiantreprenori

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Consiliul Concurentei a amendat cu 4,9 milioane de lei companii de pe piata echipamentelor de protectie

de Bianca Tila
19 Dec 2022
Consiliul Concurentei a amendat cu aproximativ 4,9 milioane de lei opt companii. Acestea activeaza pe piata comercializarii echipamentelor de...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
07 Dec 2023
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]