Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce trebuie sa faci atunci cand clientii cer ceva ce nu poti oferi

de
946 0 07 Aug. 2014
Management


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Fiecare proprietar de afaceri a auzit zicala "clientul are intotdeauna dreptate". Aceasta este adevarata atat timp cat clientii stiu ce vor, insa nu inseamna ca intotdeauna vei fi capabil sa le oferi ceea ce isi doresc.


Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii



 
De exemplu, daca un client intra intr-un McDonald`s si cere o tunsoare, asta nu inseamna ca i se si ofera. Poate ca exemplul nu este exact cel potrivit, insa iti poti face o idee privind aceasta situatie.
 
Clientii pot crede ca le oferi un serviciu cand nu o faci. Atunci cand ei intreaba despre tunsori in loc de hamburgeri, trebuie sa te acomodezi sa spui "nu" unei cereri pe care nu o poti executa. Asta este, de fapt, prima greseala pe care majoritatea antreprenorilor la inceput de drum o fac: accepta orice. Daca incerci sa te acomodezi cu fiecare cerinta a unui consumator, atunci risti ca afacerea ta sa nu aiba o identitate clara. Ceea ce este rau atat pentru tine, cat si pentru clienti. 
 
In continuare sunt prezentate 2 situatii in care trebuie sa spui "nu":
 
1. Spunand "nu" poate fi exact miscarea potrivita
 
Cand consumatorii intreaba despre ceva ce compania ta nu ofera. Daca nu oferi acel lucru, inseamna ca furnizarea acelui produs ori nu are sens pentru compania ta, ori nu este in zona de expertiza a firmei. Acestea sunt motive bune pentru a spune "nu".
 
Cand consumatorul intreaba despre ceva ce nu este esential. O anumita aplicatie sau o caracteristica a unui produs pot fi importante pentru ei, dar tu trebuie sa decizi daca alegi sa o oferi este bine pentru compania ta.
 
Cand clientii doresc sa plateasca intr-un mod diferit. Nu micsora pretul pentru clientii tai. In cazul in care acestia ridica constant problema preturilor, fa o cercetare de piata si afla daca reducerea acestora va functiona.
 
Adevarate motive pentru a spune "nu". Daca ai anumiti clienti care te imping in mod persistent sa faci un pas mare intr-o anumita directie, vei avea nevoie sa ii elimini. Dar trebuie sa iti pui cateva intrebari:
- Vor un produs mai bun decat ceea ce ai?
- Exista si alti clienti asemenea lor?
Daca raspunsul este pozitiv, atunci ar trebui sa aduci o schimbare produsului tau.
Insa iti poti pierde concentrarea in unele cazuri, iar acest lucru inseamna si pierderea clientilor. Pierderea concentrarii este si o problema de branding a companiei, iar echipa poate deveni confuza. Sa spui "da" fiecarui client inseamna o schimbare de directie care le face munca mai grea angajatilor tai. Nu este usor sa refuzi un client, insa este mai bine sa pierzi unul decat sa abandonezi afacerea ta. Ai nevoie sa spui "nu" corect.
 
2. Spune "nu" corect
Analizeaza cererea clientului. Arata-i ca intelegi ceea ce iti cere si de ce. Prin acest gest ii arati ca iti pasa. 
Spune-i clientului de ce acel lucru nu ar trebui sa fie o prioritate de top pentru el sau de ce nu este o prioritate de top pentru tine – explica-i ce este o prioritate de top. Acea persoana va fi de acord cu decizia ta si iti va respecta compania pentru onestitate. Spune-i, de asemenea, ca ii vei analiza cererea. Astfel il vei mentine atent in cazul in care compania ta va dori vreodata sa ofere ceea ce a solicitat. 
 
Recomanda-i clientului alt furnizor. Aceasta metoda te va ajuta sa insufli incredere si sa mentii o relatie pozitiva cu clientii dupa ce le-ai spus "nu". In cazul in care acea cerere este importanta pentru el, ii oferi sansa sa primeasca ce si-a dorit.
 
Sursa: entrepreneur.com
 


Tags: afaceriantreprenoriclientibrandingsfaturi antreprenoristart-upmanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ce trebuie sa faci atunci cand clientii cer ceva ce nu poti oferi
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Managerii mizeaza pe cresterea afacerilor in urmatoarele 3 luni

de Alina Constantinescu
07 Sep 2016
Potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Statistica (INS), managerii se asteapta in urmatoarele trei luni la o crestere a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Va prezint un nou fond de investiti!!!

Intrebare:
Compania Laser ne oferă 12% in fiecare zi din suma investită.
Suma minima care se poate investi este 5$ Ex: investiție de 1.000 $ obțineți 12% / zilnic din suma investita 1.440 USD ( R.O.I. 440.00 $) Depozitele mari cresc castiguri mari zilnic. Link inscriere:
https://laser.online/?referrer=Anicuta
Laser Online este un fond de investiții Ón cele mai avansate aplicații ale tehnologiei laser pentru medicină, informatică și alte domenii de activitate.

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton