Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum gasiti oameni care sa va vanda produsele?

de
2733 0 25 Iul. 2008
Management


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Idei de afaceri: Cum gasiti oameni care sa va vanda produsele?

Un destin ciudat, cel al vanzatorilor: urati sau iubiti, fara jumatati de masura. In timp ce majoritatea oamenilor ii considera lucratori de categoria B, capabili numai sa-si plictiseasca aproapele cu solicitarile lor insistente, firmele si-i disputa pe bani grei, incercand sa puna mana pe cei mai dotati.

Insa acestia din urma par a fi o marfa rara, incat recrutarea lor constituie o problema pentru multe firme. "Ofertele traditionale de munca - explica directorul comercial al unei cunoscute firme de produse multimedia - functioneaza numai in marile cotidiene nationale, iar publicarea lor este foarte costisitoare. Daca trecem, in schimb, la paginile ziarelor locale, este mai greu sa obtinem raspunsuri interesante".

Problema recrutarii devine vitala pentru acele firme care, neputand conta pe o marca ce se vinde singura, au nevoie de personal capabil sa inlature concurenta. Dar gasirea unor potentiali candidati nu este singura dificultate cu care se confrunta firmele.

Si pasul urmator, cel al selectiei, reprezinta adesea o problema. Care sunt metodele cele mai potrivite pentru descoperirea unui adevarat talent? Prin ce sisteme  pot fi evaluate corect capacitatile unui viitor vanzator? Sunt suficiente testele si interviurile pentru a descoperi abilitatile interlocutorilor?

Potrivit expertilor, nu exista o metoda universal valabila. Se poate intampla ca o persoana refuzata de o societate sa castige selectia in alta parte si sa se dovedeasca un vanzator excelent. Totusi, au fost si cazuri in care candidati promitatori la interviu, au fost apoi mediocri pe teren. Deci, cum s-ar putea optimiza timpul dedicat selectiei, astfel incat sa marja de eroare sa fie cat mai mica cu putinta? Unii spun ca ar trebui incercati toti candidatii.

Multe societati au trebuit sa se dea batute in fata evidentei: numai practica de zi cu zi, contactul direct cu clientii pot descalifica sau premia un vanzator. Cu alte cuvinte: ceea ce conteaza sunt rezultatele. Cine le obtine, ramane; cine da gres, pleaca.

Metoda este democratica pentru ca ofera tuturor o posibilitate, dar are dezavantajul ca cere mult timp si mai ales bani, inainte de constituirea unui team viabil. Si in orice caz, spun directorii comerciali din multe firme, talentul in sine nu este o garantie de succes. Este necesar un leadership eficace si obiective bine definite. Numai in felul acesta, un grup de agenti priceputi se transforma intr-o echipa de vanzatori foarte buni.


3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Acest articol ofera un ghid util tuturor intreprinzatorilor mari si mici, confruntati cu problema dificila a gestionarii fortei de vanzare. De la recrutare la selectie, de la formare la introducerea in cadrul firmei.

Idei de afaceri: Recrutarea incepe cu... minciuni
Cine se ocupa de selectionarea vanzatorilor sustine adesea ca, pentru a-i recruta importanta este sinceritatea in prezentarea avantajelor si dezavantajelor pozitiei oferite.

Dar sunt si altii care fac opinie separata: "Adesea, pentru a convinge oamenii sa se dedice vanzarii, trebuie sa li se ofere perspective nerealiste". Este afirmatia dezarmanta a unui sef de zona dintr-o cunoscuta firma de vanzari directe, ce prefera sa ramana anonim din motive lesne de inteles.

Managerul continua: "Cand recrutezi noi vanzatori, mai ales daca sunt tineri si fara experienta, trebuie sa le dai iluzia unei piete in continua crestere, a unor posibilitati mari de castig si a unui benefit superlativ. N-are importanta ca, in realitate, piata este suprasaturata, ca fiecare vanzare comporta eforturi greu de imaginat si ca decontarile se fac dupa sase luni. Nimeni n-ar accepta cu entuziasm o slujba in fata unei asemenea perspective".

Problema, s-ar putea obiecta, se pune atunci cand vanzatorul proaspat recrutat isi da seama ca belsugul promis nu mai vine. Si la aceasta obiectie, managerul are un raspuns: "Este limpede ca o asemenea retea de vanzare cunoaste o fluctuatie ridicata. Dupa catva timp, cei mai slabi si mai putin dotati pleaca. Dar nu este greu sa gasesti altii". Daca zice el…

Idei de afaceri: Sfaturile unui guru
Mario Silvano explica cum se poate constitui o retea de vanzare pe masura pietei. De la interviu pana la formare.

Sa aiba idei clare
Acesta este punctul de la care ar trebui sa plece un intreprinzator pentru a recruta vanzatori intr-adevar priceputi. Sa stie ce cauta este primul pas pentru a-l gasi.

"Fiecare firma - explica Mario Silvano, considerat unul dintre cei mai experti formatori din acest domeniu - activeaza in contexte atat de diferite, incat descrierea unui profil unic de vanzator este imposibila. Nu intotdeauna un vanzator trebuie sa aiba un grad ridicat de cultura si competente super-specializate. Uneori, altele sunt calitatile necesare. Un exemplu practic: cine trebuie sa vanda anvelope unei firme de transport rutier ar putea sa aiba de-a face cu patroni care il pot primi pe vanzator numai sambata sau dupa cina. In acest caz, mai mult decat o dialectica perfecta, conteaza disponibilitatea si capacitatea de a instaura contacte umane. Fiecare sector, prin urmare, cere calitati bine definite. Acestea trebuie avute in vedere, studiind de la caz la caz, sursele de recrutare cele mai potrivite".

Silvano este convins ca un atu important chiar in faza de cautare este creativitatea: "Nu exista - spune el - numai anunturile din ziar. Se pot folosi si alte sisteme, de exemplu, seminariile sau concursurile pentru anumite categorii profesionale, ce ofera nume interesante".

Idei de afaceri: Selectia
O data obtinute candidaturile, trebuie sa stim sa le evaluam. Printre greselile cele mai frecvente comise de firme se numara si subiectivitatea excesiva  a aprecierilor, datorata mentalitatii, experientei personale si preferintelor celor insarcinati cu selectia.

Explica Silvano: "Importanta este utilizarea unei selectii pe obiective, adica stabilirea unei grile de cerinte imperative si a unor dorinte. Se intampla adesea, intr-adevar, sa intalnim intreprinzatori care nu au clar in minte ceea ce cauta.

De exemplu, in anunt scriu "Varsta maxima 35 de ani" , dar daca ii intreb: "Atunci ii excludem pe cei care au 35 de ani si doua luni?", imi spun sa nu fiu prea rigid. Atunci eu pun drept limita 36 de ani si ii intreb din nou cum trebuie sa-i tratam pe cei care au 36 de ani si o luna. Acum intreprinzatorul este din nou nesigur. Uneori ajung la 38 de ani inainte sa ma opresc… Deci, problema este sa intelegem intr-adevar ce calitati si cunostinte sunt indispensabile, oportune sau superflue. Numai asa putem exclude riscul subiectivitatii".

Dupa examinarea CV-urilor se trece la intalniri, care pot fi individuale sau de grup. "Firmelor cliente - explica Silvano - eu le sugerez intalnirea colectiva, in grupuri de 12 persoane in care sunt prezenti un animator si un observator. Rostul animatorului este acela de a deschide discutia asupra unor teme banale, dar care creeaza tabere opuse. Observand cum fiecare isi apara propria pozitie, de cate ori intervine si ce tonuri foloseste, se poate intelege cum s-ar comporta aceeasi persoana daca, in loc sa vorbeasca despre vacante sau despre masini, ar trebui sa convinga un client sa-i cumpere un produs. In momentul acesta, cei mai buni candidati fiind identificati, ei sunt invitati la interviul individual".

Idei de afaceri: Fata in fata
Pentru ca o intalnire individuala sa permita dezvaluirea calitatilor candidatilor, sunt necesare experienta si abilitate din partea examinatorilor. "Si in aceasta faza - continua Silvano - trebuie sa fim atenti la unele greseli tipice. Prejudecatile si opiniile personale nu ar trebui sa influenteze hotararea finala. Unul dintre cei buni vanzatori ai unei cunoscute edituri este surdomut… Nu stiu cati l-ar fi angajat.

De asemenea, interviurile nu trebuie sa fie prea scurte sau superficiale, ci trebuie, mai ales, sa dea candidatului impresia ca si el poate alege. Este important sa stii sa-i "vinzi" postul, dupa cum este gresit sa-i pui prea multe intrebari inchise, adica cele la care interlocutorul poate raspunde numai cu da sau nu".

Concluzia: "Inainte de a confirma candidatul considerat potrivit - sugereaza Silvano - ar trebui sa-l invitati la cina impreuna cu sotia. Pe ea, probabil, va trebui sa o convingeti. Obtinerea consensului familial inseamna angajarea unui vanzator care va munci linistit, fara conflicte private pentru ca se intoarce acasa seara tarziu sau pentru ca intr-o luna a castigat mai putin decat de obicei".

Idei de afaceri: "Noi asa i-am ales"

Cazul 1
Firma Pocket Power, s-a nascut in urma cu putini ani dar, datorita dinamismului fondatorilor sai, Rinaldo Denti si Daniele Bevacqua, in scurt timp a obtinut rezultate impresionante. Societatea, specializata in importurile de produse electronice de consum din S.U.A., dispune astazi de o retea de agenti, directi sau nu, compusa din aproape 60 de persoane. Dar cum s-a constituit?

Selectia, in cazul firmei Pocket Power, se bazeaza pe traditionalele interviuri, caracterizate insa de neformalism: "In intreprinderea noastra - explica Denti - ne tutuim inca de la prima intalnire. In timpul interviului incercam sa aflam daca persoana respectiva are o calitate pe care noi o consideram indispensabila: capacitatea de a propune idei si solutii. De aceea, intrevederea se bazeaza pe intrebari practice, despre cum ar face fata anumitor situatii, de la scaderea preturilor pana la lansarea unui nou produs.

Cautam vanzatori-intreprinzatori, adica persoane capabile sa studieze in mod autonom politicile si strategiile pentru o anumita zona". Metoda pare sa functioneze, dat fiind ca cei de la Pocket Power recunosc au dat-o in bara o singura data la faza de selectie.

Alte cerinte indispensabile se refera la imagine, care trebuie sa fie sclipitoare, precum si la o buna dialectica. Nu prezinta foarte mare interes rezultatele scolare. Controproductiv este insa tehnicismul excesiv care l-ar putea speria pe client.

Cu privire la cariera vanzatorilor, Denti are ideile clare: "Cu greu - spune el - un bun vanzator va fi si un bun sef de zona. Vanzarea da satisfactii si bucurii imediate, aproape fizice. Gestionarea oamenilor implica insa asteptari mai lungi, inainte ca rezultatele sa apara. Din acest motiv, noi preferam ca agentii sa-si constituie in mod autonom anumite microstructuri, fara a impune vreun sef de zona".

Si motivarea? "Iesirea pe teren alaturi de agenti este importanta. Noi organizam o reuniune in cadrul intreprinderii in fiecare an, dar cuvintele trebuie sa fie apoi transformate in fapte. Eu calatoresc des si ii vizitez pe clienti impreuna cu vanzatorii tocmai pentru a da un exemplu si a demonstra ca obiectivele sunt plauzibile".

In ceea ce priveste recompensa, Denti nu are indoieli: "90% din satisfactia unui vanzator provine din bani, 10% din recunoasterile morale. De aceea, pe langa comisioane, vanzatorii sunt motivati si prin acordarea unor prime in bani, care sporesc in mod proportional cu atingerea anumitor obiective".

Cazul 2
"Information technology este un "satuc" in care ne cunoastem toti. De aceea, recrutarea vanzatorilor se face cel mai bine apeland la cunoscuti". De acest lucru este convins Maurizio Longoni, director de personal in filiala italiana a firmei Sun Microsystem, unul din colosii americani ai informaticii. "In cadrul firmei - continua Longoni - acest fenomen a fost institutionalizat prin ceea ce noi numim "Referral program": cand o persoana este angajata datorita semnalarii din partea unui angajat, acel angajat isi adjudeca un premiu in bani".

Pe langa faptul ca isi transforma lucratorii in vanatori de creiere, firma Sun a hotarat sa exploateze si Internetul pentru recrutarea vanzatorilor: "Fiind vorba de o intreprindere care activeaza tocmai in domeniul tehnologic nu putea lipsi un sit pentru anunturi. Candidatii nostri ideali, pe langa faptul ca sunt deja experti in arta vanzarii, trebuie sa aiba o foarte buna competenta in domeniu. De aceea se presupune ca sunt obisnuiti sa foloseasca instrumente precum Internetul. Metoda nu este prea scumpa, in schimb este foarte eficace. Un exemplu? Chiar acum cateva zile, un anunt de angajare aparut la ora 8 dimineata, la 11 produsese deja 30 de candidaturi".

Pentru cautarea vanzatorilor, firma Sun exclude recurgerea directa la concurenta, in afara cazului in care societatile de vanatori de creiere prezinta candidatii. Selectia are loc pe baza traditionalelor interviuri care, examinand experienta candidatului, incearca sa stabileasca daca mentalitatea sa este in stil Sun: "Societatea noastra - explica Longoni - are o filosofie speciala: mediul este tanar si informal, exista un puternic spirit de echipa iar entuziasmul si initiativa sunt premiate". Odata intrati in reteaua de vanzare, care numara astazi circa 40 de persoane, vanzatorii se bucura de un tratament economic superior concurentei.

Idei de afaceri: Unde si cum sa-i cautati

Anunturile din ziar
Publicarea anunturilor in ziare este mijlocul cel mai folosit de firme in cautarea personalului pentru vanzare. Eficienta lor depinde totusi de modul in care sunt concepute. Intr-adevar, in general firmele tind spre o standardizare a anunturilor, emfatizand promisiunile de formare, cariera si castig (nu intotdeauna respectate) si nefiind suficient de precise in indicarea cerintelor, sau indicand prea multe de ordin psihologic. Cand scriem ca dorim persoane dinamice, motivate si pline de entuziasm avem toate sansele sa primim oferte de la … oricine. Nimeni, intr-adevar, nu va admite ca nu este dinamic, motivat si entuziast.

Semnalarile angajatilor
Angajatii unei firme reprezinta o banca de date utila si economica in reperarea unor potentiali vanzatori. Prin contacte directe este intr-adevar mai usor sa informezi personalul cu privire la posturile vacante si la caracteristicile candidatilor doriti.

Angajatii cunosc in general filosofia firmei si sunt in masura sa identifice, in cercul cunostintelor lor, candidatii cu cele mai mari sanse de a fi angajati. Apoi, semnalarile interne sunt bine cantarite pentru ca, in cazul unor elemente negative sau lipsite de capacitatile si calificarile necesare, reputatia angajatului respectiv poate fi compromisa.

Si, in fine, daca personalul este motivat si satisfacut, va sti sa convinga alte persoane de avantajele de care s-ar bucura daca ar lucra in acea firma. Cu greu, intr-adevar, ar risca sa procure prietenilor sau cunoscutilor un post neplacut.

Sistemul semnalarilor interne prezinta totusi si unele riscuri: angajatii ar putea urmari numai sa-si aranjeze rudele sau prietenii, fara a se preocupa de nivelul lor calitativ;
un team constituit prin intermediul cunostintelor ar putea genera un climat de favoritisme si grupuri de interese daunatoare pentru eficienta firmei.

Clienti & concurenti
Un sistem eficient pentru a gasi vanzatori buni consta in a cere numele lor propriilor clienti. Intreprinderile, intr-adevar, se adreseaza mai multor furnizori, dintre care unii poseda o forta de vanzare capabila, la care s-ar putea apela. Prin semnalarile clientilor se pot identifica deci persoane cu talent, care ar putea fi nu tocmai satisfacute de actuala lor pozitie.

Acelasi lucru este valabil pentru retelele comerciale ale concurentei. Efectuand unele cercetari se pot descoperi numele celor mai abili vanzatori aflati in serviciul concurentei. In felul acesta, pe langa faptul ca-si asigura un vanzator cu abilitati recunoscute, firma respectiva acapareaza si o parte a clientelei sale si, uneori, informatii de prima mana despre intreprinderea "dusmana".

Bineinteles ca acest sistem, considerat prea putin etic de multi intreprinzatori, nu este lipsit de griji din punct de vedere economic: vanzatorul care paraseste concurenta cere salarii considerabile.

De asemenea, asa cum spune Jan L. Wage, autorul cartii „Cum sa obtineti mai mult de la vanzatorii vostri”, "un vanzator format cu succes in cadrul unei anumite politici de marketing s-ar putea dovedi neputincios intr-un context diferit". Dar si mai relevant este riscul de a-i recupera pe cei mai slabi, sau "fluturii" care, in curand, vor "zbura" din nou.

Angajatii intreprinderii destinati altor sarcini
Detasarea unui angajat considerat potrivit de la o pozitie interna la cea de vanzator poate fi un avantaj pentru ca persoana respectiva cunoaste deja intreprinderea si viceversa. Costul acestui personal „facut in casa” ar fi destul de scazut, dat fiind ca platile cele mai importante se fac cu ocazia deplasarilor intre intreprinderi. Personalul care se ocupa de raporturile cu clientii este cel mai potrivit pentru a fi transferat la vanzare pentru ca are deja contacte privilegiate cu clientela si o cunoastere foarte buna a produselor.

Dezavantajul acestei metode consta in obiceiurile inradacinate ale angajatilor datorita sederii indelungate in aceeasi functie. Un tehnician, de exemplu, ar putea utiliza un limbaj prea complex pentru clientul mediu, in timp ce un functionar, care a lucrat mereu la birou, ar putea considera dificila deplasarea continua, tipica vanzatorilor.

Candidaturile spontane
Pastrati scrisorile celor care va scriu din proprie initiativa, chiar daca, pentru moment, nu aveti locuri vacante. Candidatul a demonstrat, oricum, ca este intreprinzator. Nu este o persoana care reactioneaza, ci care prevede. Si aceasta este o atitudine pozitiva pentru un vanzator.

Firmele de recrutare
Majoritatea expertilor considera necesara recurgerea la agentiile de selectie a personalului numai dupa ce au incercat celelalte metode. Acest sfat este si mai potrivit pentru micile intreprinderi, care trebuie sa limiteze costurile de selectie a personalului.

In general, societatile de selectie cer onorarii ce variaza intre 10 si 20% din retributia anuala bruta a persoanei angajate; altele prefera, in schimb, sa stabileasca a priori o cifra fixa in raport cu tipul pozitiei cautate. Dar daca vanzatorul nu e de gasit? Trebuie platita oricum o parte a onorariului.

Idei de afaceri: Iata una din cele mai originale metode de recrutare inventate de Mario Silvano: Pe vanzator il castigi cu o petrecere pe  cinste.

Clientul: o televiziune prin cablu.
Candidatii ce trebuie gasiti: vanzatori ambulanti de abonamente tv.
Sistemul: un anunt la ziar care propune o petrecere grandioasa, la care vor participa nume cunoscute din lumea spectacolului si in care vor fi descrise oportunitatile oferite tinerilor prezenti.

Cine raspunde la anunt, primeste invitatia la petrecere. In felul acesta, participarile se multiplica, pentru ca toti vor sa invite, la randul lor, alti prieteni. In seara intalnirii, intre doua cantece, artistii ii intretin pe oaspeti cu glume amuzante despre situatiile tipice vanzatorilor, in timp ce filme video explica pozitia oferita si caracteristicile pe care trebuie sa le posede candidatul ideal. La iesirea din saloane se afla cateva cabine in care tinerii ce vor sa candideze gasesc un computer la care isi pot scrie, urmand cateva instructiuni simple, propriul curriculum.

In faza urmatoare, dintre toate candidaturile, software-ul efectueaza o preselectie, excluzandu-i pe toti cei care nu corespund cerintelor indicate intr-o grila, inserata anterior in computer. In felul acesta, responsabililor selectiei le raman numai candidaturile corespunzatoare profilului dorit, ce urmeaza a fi examinate personal. Singurul inconvenient? Costurile.

Idei de afaceri: Candidatul ideal?
Marja de eroare in evaluarea personalului pentru vanzare in anumite intreprinderi este atat de ridicata incat reprezinta un cost excesiv in comparatie cu bugetul prestabilit. Uneori aceste risipe sunt nejustificate. Cu ajutorul unor reguli foarte simple se poate stabili dinainte profilul candidatului ideal, excluzand astfel toate candidaturile ce nu respecta parametrii prevazuti.

O metoda simpla pentru a trasa portretul-robot al celui mai potrivit vanzator pentru propria societate consta in a observa comportamentele celor mai buni vanzatori deja activi in intreprindere. In al doilea rand, trebuie studiat mediul in care vanzatorii vor trebui sa lucreze. Fiecare tip de clientela cere o strategie diferita. Sunt piete in care conteaza mai  mult empatia, cu alte cuvinte, capacitatea de a te identifica cu ceilalti si altele in care este fundamentala competenta tehnica. Inainte de a demara selectia, este mai bine deci sa luati hartie si creion si sa schitati o lista de caracteristici indispensabile.

Una este sa recrutezi o persoana ce va trebui sa-i ajute pe vanzatorii mai experimentati, si alta este sa pornesti de la zero. In primul caz, se poate renunta partial la experienta, pentru ca tanarul va fi format pe teren, in cel de-al doilea, in schimb, trebuie gasit un supervanzator. Prin urmare, vanzatorul ideal nu exista. Mai intai de toate trebuie definit contextul in care el va fi amplasat.

In faza selectiei, mai ales in micile intreprinderi ce cauta un vanzator intern care sa colaboreze direct cu titularul, nu trebuie trecuta cu vederea compatibilitatea culturala si formala cu cel care conduce intreprinderea: intreprinzatorul trebuie sa fie in sintonie cu vanzatorul.

Trebuie sa existe elemente de afinitate intre cei doi. Daca titularul considera indispensabile o anumita vestimentatie, un anumit limbaj  sau anumite caracteristici ideologice sau culturale, este clar ca, in cazul in care va angaja o persoana foarte diferita de acest tipar, va risca sa intre curand in conflict. Desigur, in acest fel, subiectivitatea alegerii este evidenta, dar este compensata de faptul ca se minimalizeaza riscul angajarii unei persoane in care nu se are cu adevarat incredere.



Tags: firmebaniidei de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum gasiti oameni care sa va vanda produsele?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Ca sa faci bani din afacerea ta, urmeaza aceste 4 sfaturi

de Ingrid Dumitrescu
20 Mai 2016
Putem vorbi despre o afacere doar daca aceasta face profit. Daca ai intrat intrat in afaceri pune-ti aceasta simpla intrebare: "Cum fac bani din...

4 moduri de a economisi bani cu sediul afacerii

de Octavian Dinu
20 Mai 2015
1. Ia-ti un sediu pentru intalniri de afaceri Nu trebuie sa platesti chirie intreaga pentru a avea un birou si de a beneficia de toate serviciile....

4 idei de economisire a banilor in costurile cu biroul

de Mircea Dragnea
30 Mar 2015
Doar in cazul in care ai uitat valoarea banului muncit din greu, iti prezentam cateva idei de economisire a banilor in costurile pe care le ai cu...

Sfaturi de recrutare angajati pentru firmele mici

de Teo Manole
12 Ian 2015
Firmele mici nu au nevoie de un departament HR intern pentru a identifica si a atrage talente. Antreprenorii micilor afaceri invata sa faca o gama...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: Posibila colaborare, lasati o adresa de mail.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton