Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum ne gestionam corect timpul atunci cand lucram de acasa?

de
939 0 10 Mar. 2014
Management


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Multi antreprenori recunosc cu sinceritate ca in primele cateva saptamani dupa ce au facut trecerea de la "a merge la locul de munca" la "munca la domiciliu" nu reusesc sa realizeze mai nimic. Si asta nu din lipsa de lucru... Bineinteles, activitati se gasesc de fiecare data, dar nu dintre cele aducatoare de venit: curatenie, cumparaturi, organizarea dulapului, apoi organizarea bibliotecii si iata cum poti ajunge sa citesti cartile pe care le-ai tot amanat in ultimul an, in detrimentul emailurilor de afaceri.

In general, oamenii se lasa vrajiti de o fantezie care arata cam asa: sa lucrezi de acasa inseamna sa stai confortabil cu notebook-ul in fata, sorbind din cafea in timp ce banii cad din cer. Realitatea este insa diferita si ne arata ca ai nevoie de implicare, perseverenta si o buna gestionare a timpului dedicat afacerii tale.

In cele din urma, realizezi ca daca pastrezi aceeasi directie vei ajunge in scurt timp la  vechiul statut de angajat. Ce este de facut in situatia in care procrastinarea se insinueaza in drumul tau catre antreprenoriatul de succes? Iata cateva sugestii care iti pot usura trecerea de la angajat la antreprenor la domiciliu.

1. Primul pas este sa inveti cum sa iti pastrezi concentrarea atunci cand nu mai simti presiunea biroului si te afli ila domiciliul personal.  Daca stii cum sa iti organizezi atat spatiul de lucru cat si timpul, te vei putea bucura si de  avantajele muncii de acasa. Nu lucra pe masa din bucatarie sau pe cea din living. Amenajeaza-ti un spatiu de lucru adecvat cu echipamente de birou in adevaratul sens al cuvantului – nu folosi calculatorul de familie, pe care copiii vor sa se joace si de care sotul/sotia are nevoie pentru a-si verifica emailurile. Achizitioneaza o imprimanta, mobilier potrivit, produse de birotica si papetatie, intr-un cuvant, tot ceea ce ai gasi intr-un birou adevarat. In felul acesta, nu te vei mai simti... ca acasa si nu vei mai fi tentat sa lenevesti.

2. Fixeaza-ti un program de lucru - in timp ce flexibilitatea este un sprijin in munca la domiciliu, antreprenorii cu experienta in domeniu sustin ca este bine sa iti structurezi ziua. Nu este nevoie sa lucrezi 8 ore pe zi, de la 9 la 5, iti poti urma propriul ritm: unele persoane au mai mult spor dimineata, altele se trezesc in jurul pranzului si lucreaza cel mai bine seara. Pentru parinti, este la indemana sa isi segmenteze programul de lucru in functie de perioadele in care acestia sunt la scoala/cursuri/meditatii, sau seara dupa ce au adormit. Important este sa ai o structura clara asupra programului tau pentru a nu fi tentat sa investesti in afacerea ta mai putin timp decat ar trebui.

3. Ai insa grija sa nu cazi in extrema cealalta si sa lucrezi 24 de ore pe zi. Iesi din casa in mod regulat - fara a fi obligat sa te trezesti dimineata si sa mergi la munca, te poti afunda in proiecte si poti pierde legatura cu ceea ce se intampla in lumea reala. Rezista tentatiei de a lucra in timpul liber. Flexibilitatea este, intr-adevar, una dintre cele mai mari avantaje ale muncii la domiciliu, dar trebuie sa ai grija si la reversul medaliei.Obisnuieste-te sa iti fixezi intalniri de afaceri la masa de pranz , iesi pentru o plimbare de o ora si, daca este frumos afara, incearca sa iti faci treaba in parc. Toate acestea ajuta la mentinerea unui sentiment de echilibru si te feresc de suprasolicitare si rutina.

4. Toti specialistii in domeniu repeta neincetat ca listele ajuta la gestionarea mai eficienta a timpului. Si este adevarat.  O lista de sarcini de lucru te va ajuta sa ramai concentrat , ca atunci cand lucrai pentru altcineva si aveai de respectat termene. In plus, este dovedit stiintific faptul ca satisfactia pe care o resimti cand tai sarcini efectuate de pe lista iti poate da suficienta energie si incredere in tine pentru a-ti indeplini obiectivele.

5. In cazul in care lucrezi de acasa si nu locuiesti singur, asigura-te ca ceilalti iti inteleg si respecta programul de lucru. Aceasta poate fi o adevarata provocare, mai ales in cazul copiilor. La inceput, prietenii si familia ar putea presupune ca de fapt esti liber toata ziua si ca poti fi deranjat in orice moment. Intreruperile sunt piedici pe care trebuie sa inveti sa le gestionezi cat mai repede pentru a nu le lasa sa se transforme in obisnuinta.

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii





Respectarea acestor pasi te poate ajuta sa ai o viata profesionala implinita chiar si de acasa. Fiecare persoana isi dezvolta propriul mod de lucru, dar putem cadea cu totii de acord asupra faptului ca managementul timpului si capacitatea de a ramane concentrat si echilibrat sunt secretele unei afaceri la domiciliu de succes. Bineinteles, exista multe alte metode care pot fi puse in aplicare. Tu cum iti gestionezi timpul atunci cand lucrezi de acasa?


Tags: time managementgestionarea timpuluiafaceri la domiciliumanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum ne gestionam corect timpul atunci cand lucram de acasa?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Solutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri

de Stanciu Ioana
12 Feb 2016
Managementul riscurilor fara ajutor poate fi dificil pentru unii manageri. Pentru estimarea riscurilor se utilizeaza indexul probabilitate-impact...

6 avantaje in managementul riscurilor

de Marinache Paula
08 Ian 2016
In general, companiile care investesc cel mai mult in managementul riscurilor sunt cele cu un grad de expunere ridicat la risc si pentru care...

Cum sa folosesti strategia de management a timpului adecvata

de Anca Raileanu
11 Dec 2015
Atunci cand faci un efort constient de a te concentra, trebuie sa iti gestionezi timpul in avans. La sfarsitul fiecarei zile, acorda-ti un moment...

De 2 ori management - al resurselor profesionale si personale

de Stefania Tanase
04 Sep 2015
Implementarea unor strategii de management al resurselor profesionale si personale aduce beneficii importante pentru afacere dar si pentru angajati....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton