Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum poate inceputul afacerii sa-ti afecteze relatiile cu clientii

de
1144 0 25 Mai. 2014
Management


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Multe afaceri trec prin dificultati mai ales la inceput, dar relatiile cu clientii n-ar trebui sa fie afectate de stresul si de schimbarile care au loc in companie. Stabilirea unei baze de date a clientilor fideli si a unui brand solid, cu o reputatie puternica, ar trebui sa fie prioritizata, in special daca acei clienti sustin diferitele trepte de dezvoltare a afacerii.


3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii



 
O companie poate evita un numar de greseli prin a fi precauta, observand analitic si prin imbunatatirea sistemelor operationale.
 
Greselile de inceput pot deteriora relatiile cu clientii
 
1. Lipsa comunicarii
 
Lipsa comunicarii poate distruge relatiile cu clientii. Leadership-ul ar trebui sa fie clar in ceea ce priveste administrarea sarcinilor echipei si informarea acesteia cu acuratete asupra produselor si a serviciilor, astfel incat clientii sa fie informati corect si sa aiba incredere in brandul companiei. Informatiile inexacte pot duce la dobandirea unei experiente negative.
Pentru a combate probleme precum acestea, asigura-te ca ai cale deschisa catre social media. Adauga site-ului tau o pagina adresata clientilor care au nevoie de asistenta. Compania ta poate sa angajeze traineri si personal profesionist, care sa se ocupe de resurse umane, pentru a propune programe de training si activitati pentru angajati. 
 
2. Inregistrarile inexacte
 
Nu exista nimic mai jenant decat sa contactezi un client si sa descoperi ca firma ta are numarul gresit in dosarul clientului. Acest lucru poate intarzia desfasurarea afacerii in chip inacceptabil, ceea ce va avea un impact negativ asupra cailor de comunicare ale companiei.
 
Inregistrarile clientilor ar trebui sa includa informatii exacte si notite relevante, precum trecerea in revista a tendintelor, preferintele legate de produs si campanii de marketing.
Chiar daca ai impresia ca inregistrarile clientilor sunt exacte, fa-ti timp si verifica. Poti descoperi ca un client si-a schimbat recent adresa, o informatie esentiala daca vrei sa oferi un produs acelei persoane sau firme. Iti poti rezerva timp pentru a verifica telefonic, prin e-mail sau personal datele clientilor.
 
3. Lipsa planificarii
 
Un inceput de afacere nu isi poate adapta sansele si succesul daca firma nu isi evalueaza eforturile si rezultatele. Sistemul analitic poate furniza un cost inestimabil cu privire la site, personal si performanta productiei. Marketingul profesionist, managerii de proiect si echipele de team leaderi pot fi pregatiti pentru lansarea produselor, conventiilor industriei si alte evenimente folosind un software analitic.
 
4. Raspunsurile intarziate
 
Inceputurile afacerilor isi pot pierde incasarile daca nu isi implica personalul in satisfacerea nevoilor clientilor. Acestia din urma, daca gasesc tonul ocupat la telefon, vor trimite un mail automat sau vor inchide usa dezvoltandu-si afacerea in alta parte.
 
Daca firma ta se chinuie sa raspunda prompt la apelurile clientilor, considera faptul ca a angaja un birou de IT si un specialist in relatii clienti este o idee foarte buna. Atunci cand clientii trimit e-mail, suna sau au intrebari, fa tot posibilul si ofera-le resursele de care au nevoie.
 
5. Dezorganizarea
 
Odata ce un inceput castiga destul capital, este nevoie sa iti faci rost de un software care sa gestioneze contactele, canalele de dezvoltare si vanzarile inchise. Companiile care neglijeaza investirea in aceste solutii vor avea probleme internationale din momentul in care se vor simti depasite.
 
Microsoft Excel poate rezolva problema dezorganizarii. Altacale pentru companii pentru a evita dezordinea este sa isi creeze documente in computer, pe care sa le securizeze. Departamentele IT pot aduce alt nivel de securitate prin perfomarea mentinerii tehnologiei, schimband parole si rezolvand depanari.
 
Inceputurile unei afaceri se bazeaza pe "viul grai ", critici online si perceptia clientilor in vederea cresterii afacerii. Exista un risc pe care compania ta si-l asuma daca are deficiente de comunicare, dezorganizare sau planificare slaba.
 
Evita aceste situatii stresante investind in resursele personale si in tehnologiile care implinesc nevoile inceputurilor.
 
Sursa: smallbiztrends.com
 


Tags: afaceristart in afacericlientibaza de date

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum poate inceputul afacerii sa-ti afecteze relatiile cu clientii
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Managerii mizeaza pe cresterea afacerilor in urmatoarele 3 luni

de Alina Constantinescu
07 Sep 2016
Potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Statistica (INS), managerii se asteapta in urmatoarele trei luni la o crestere a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton