Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa scrii corect o procedura

de Andreea Rada 27 Mai. 2011 11103
4.6 din 10 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Procedurile si surorile acestora - politicile, pot fi adeseori blestemul existentei noastre in cadrul unei companii. Fie sunt prea restrictive, fie nu sunt scrise pe intelesul celor care trebuie sa le puna in aplicare.

Daca sunt facute asa cum trebuie, procedurile pot ajuta organizatia sa se dezvolte sau sa se mentina la nivelul dorit. Atunci cand echipa ta stie ce, cum si cand sa faca si cum sa aiba grija sa nu greseasca, vei evita o serie de frustrari si vei scuti timp pretios.



O procedura utila este una scurta, corecta si usor de citit. Nu te piarde in detalii si puncteaza exact ce este important. In caz contrar, chiar daca oamenii o vor citi, nu vor reusi sa se concentreze asupra intregului text.

Nu toate activitatile din cadrul unei companii necesita intocmirea unei proceduri. Asigura-te inainte ca este necesar sa ai un asemenea instrument.

Cand este nevoie de intocmirea unei proceduri?

• In cazul unei activitati de lunga durata.
• In cazul unei activitati complexe.
• In cazul unei activitati de rutina, dar in care toata lumea trebuie sa stie foarte bine care ii sunt indatoririle.
• In cazul unei activitati care necesita o anumita coerenta.
• In cazul unei activitati care implica o documentatie complexa.
• In cazul unei schimbari de amploare.
• In cazul in care o greseala ar fi fatala bunului mers al companiei.

Vei sti cu siguranta ca este nevoie sa intocmesti o procedura aferenta unei activitati atunci cand angajatii nu sunt inca stapani pe modul in care trebuie sa isi indeplineasca responsabilitatile.

De asemenea, este nevoie de o procedura atunci cand exista mai multe modalitati de a indeplini o sarcina si tu ca manager doresti sa alegi doar una dintre ele. In felul acesta vei evita confuzia sau eventualele neatentii.

Care sunt pasii pentru a putea intocmi o procedura?

• Aduna toate informatiile necesare – chiar daca este alegerea ta sa intocmesti o procedura, ai nevoie de ajutorul echipei tale. Cere-le informatii despre cum isi indeplinesc responsabilitatile de zi cu zi. Acest lucru va fi foarte folositor si noilor angajati.
• Incepe sa o scrii – evita folosirea prea multor cuvinte, fii cat mai concis in exprimare. Foloseste liste si linii, vor delimita mai bine informatiile oferite.
• Adauga scheme si desene – vei vedea ca uneori cuvintele nu te pot ajuta in descrierea unor activitati. Daca este necesar, include in procedura si scheme sau grafice.

O procedura bine facuta ajuta la cresterea productivitatii companiei. Vei reusi sa reduci numarul de erori si omisiuni, iar oamenii vor fi astfel ajutati sa efectueze sarcini complexe rapid si eficient.
 



Tags: proceduraechipacompaniiprocedurimanager

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.6 din 5 - 10 voturi.

Articole conexe

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

INS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare

de Bianca Tila
28 Feb 2023
Managerii din Romania estimeaza o relativa stabilitate a activitatilor din constructii, in comertul cu amanuntul si in servicii. In acest ultim...

Consiliul Concurentei a amendat cu 4,9 milioane de lei companii de pe piata echipamentelor de protectie

de Bianca Tila
19 Dec 2022
Consiliul Concurentei a amendat cu aproximativ 4,9 milioane de lei opt companii. Acestea activeaza pe piata comercializarii echipamentelor de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]