Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa stabilesti un pret etic si sa realizezi cu succes managementul de produs

de
1736 0 01 Oct. 2014
Management


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.25
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Preocuparea principala, de a respecta indivizii si interesele lor, genereaza unele concluzii privind diversele aspecte ale manegementului si marketingului afacerii.

Astfel, cercetarea de piata nu ar trebui sa exemplifice doar respectul pentru cinste, exactitate si obiectivitate in relatiile cu oamenii, ci sa tina seama de individualitatea unica a fiecaruia, fara sa caute sa impuna sau sa invadeze intimitatea lor fizica si psihica.
 
De regula, managementul de produs trebuie sa ia in considerare factorii de siguranta. Printre acestia se numara avertismentele medicale, precum si ambajele sigure, inviolabile si care nu sunt un pericol pentru copii. Sa aiba grija sa ofere informatii despre calitatile importante ale produsului, inclusiv despre continut si ingrediente. Sa anunte din timp orice inlocuitori sau imbunatatiri planificate.
 
Respectul etic fata de clienti se refera si la diferentierea intre produse sau inovatii, care trebuie sa fie caracterizate de onestitate si autenticitate. |n aceeasi categorie intra si inselatoria de a reduce dimensiunea unui produs pastrand acelasi pret, precum si problemele de ambalare, cum ar fi ambalajele neglijente si neeconomice.
 
Preocuparea fata de protectia mediului inconjurator, “de la A la Z”, include materiile prime, procesele de productie, precum si inlaturarea si reciclarea produselor. Din punct de vedere etic, ea trebuie sa insemne mai mult decat niste trucuri menite sa creasca vanzarile.

Trebuie sa reflecte in mod cinstit preocuparea crescanda fata de mediu si asteptarile clientilor si societatii in general. Companiile care vor sa prezinte un profil etic in activitatea lor de marketing vor pune la dispozitia clientilor mecanisme prin care sa-si poata exprima opiniile sau sa fie despagubiti, ca alertarea prompta a clientilor si retragerea produselor de pe piata, atunci cand este necesar. 
 
Multe dintre aceste concluzii de natura etica sunt destul de directe. Dar probabil una dintre cele mai dificile probleme etice din marketing este legata de stabilirea preturilor la produse si fixarea unui pret “corect” sau care sa reprezinte o recuperare “rezonabila” a costurilor. 
 
Cuvantul “specula” implica faptul ca exista limite etice pentru stabilirea pretului unui produs. Modul in care sunt descrise diversele practici de vanzare presupune clar posibilitatea unui pret exagerat. Si astfel, se poate vorbi de un avantaj lipsit de etica asupra clientilor si a altor companii. 
 
Stabilirea necinstita a preturilor pentru a ruina un competitor, intelegerea secreta intre membrii unei ramuri industriale, obiectii privind mentinerea preturilor la unele marfuri precum cartile si medicamentele eliberate fara reteta, discriminarile de pret in diferite zone ale pietei si preturile “de escrocare” (adica exploatarea nevoilor oamenilor) implica, prin contrast, ca notiunea de pret corect e reala.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




Pe de alta parte, stabilirea preturilor poate fi o chestiune de indiferenta etica, in cazul produselor de lux sau al unui segment de elita al pietei si cand se presupune ca indivizii isi pot purta singuri de grija in cautarea unor produse care nu sunt de stricta necesitate. 
 
Aceasta arata ca, pentru produsele obisnuite, un factor decisiv in analizarea implicatiilor etice la stabilirea preturilor il reprezinta concurenta si posibilitatea de alegere pe care o ofera clientilor. Cu alte cuvinte, sugestia ca un pret etic pentru produse de stricta necesitate este pur si simplu ceea ce oamenii sunt pregatiti sa plateasca trebuie sa se bazeze pe optiunile disponibile. Raspunsul variaza in functie de cat de mare este nevoia pentru produsul respectiv si daca clientii pot merge in mai multe magazine in cautarea unui pret competitiv. 
 
 


Tags: preturistabilire pretmanagementmarketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa stabilesti un pret etic si sa realizezi cu succes managementul de produs
Rating:
Nota: 3.25 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Solutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri

de Stanciu Ioana
12 Feb 2016
Managementul riscurilor fara ajutor poate fi dificil pentru unii manageri. Pentru estimarea riscurilor se utilizeaza indexul probabilitate-impact...

6 avantaje in managementul riscurilor

de Marinache Paula
08 Ian 2016
In general, companiile care investesc cel mai mult in managementul riscurilor sunt cele cu un grad de expunere ridicat la risc si pentru care...

Cum sa folosesti strategia de management a timpului adecvata

de Anca Raileanu
11 Dec 2015
Atunci cand faci un efort constient de a te concentra, trebuie sa iti gestionezi timpul in avans. La sfarsitul fiecarei zile, acorda-ti un moment...

De 2 ori management - al resurselor profesionale si personale

de Stefania Tanase
04 Sep 2015
Implementarea unor strategii de management al resurselor profesionale si personale aduce beneficii importante pentru afacere dar si pentru angajati....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Va prezint un nou fond de investiti!!!

Intrebare:
Compania Laser ne oferă 12% in fiecare zi din suma investită.
Suma minima care se poate investi este 5$ Ex: investiție de 1.000 $ obțineți 12% / zilnic din suma investita 1.440 USD ( R.O.I. 440.00 $) Depozitele mari cresc castiguri mari zilnic. Link inscriere:
https://laser.online/?referrer=Anicuta
Laser Online este un fond de investiții Ón cele mai avansate aplicații ale tehnologiei laser pentru medicină, informatică și alte domenii de activitate.

Raspuns: Buna ziua,rog mai multe detalii pe mariusavalcea@yahoo.com  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton