Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ESENTIAL pentru reusita unei afaceri

de
5173 0 22 Mar. 2007
Management


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.25
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cresterea vanzarilor, imbunatatirea serviciilor catre clienti, racolarea unor oameni competenti si pastrarea lor in firma, tinerea concurentei sub observatie, preocuparea pentru tot ce este nou - toate acestea sunt recunoscute ca elemente esentiale pentru reusita unei afaceri. Dar nu suficiente.

Longevitatea unei firme depinde si de alti factori, pe care vi-i prezentam in cele ce urmeaza. Desigur, nu exista o reteta garantata pentru a evita un esec, dar factorii la care ne vom referi ofera o anumita protectie. O protectie care nu va elimina situatiile dificile, dar care va reduce amploarea daunelor.

Ce relatii exista intre angajatii dvs.?
Este cunoscuta deja influenta motivarii si participarii personalului la succesul firmei, dar se neglijeaza adesea un factor important: armonia relatiilor dintre angajati.

Lipsa armoniei se manifesta imediat: proiectele avanseaza greu, termenele de lucru nu sunt respectate, oamenii abandoneaza orice noua initiativa pentru ca sunt prea preocupati sa-si rezolve conflictele personale; informatia in cadrul firmei circula prost, sunt alimentate zvonurile, climatul de munca se deterioreaza continuu, astfel ca, intr-o perioada nu foarte lunga, este pusa in pericol chiar supravietuirea afacerii.

Ca sa nu ajungeti aici, luati din timp cateva masuri simple:

1. Selectati cu atentie personalul. Puneti intrebari directe si precise in cadrul interviului, cautati sa identificati indivizii autoritari si pe cei carora le place sa lucreze in echipa. De asemenea, incercati sa aflati cum reactioneaza acestia la comentarii nefavorabile si la opinii diferite de ale lor.

2. Analizati-va propria influenta, ca sef, asupra armoniei din firma. Sunteti un lider autoritar? Favorizati pe cineva anume? Ganditi-va daca nu cumva la luarea deciziilor va consultati cu un numar din ce in ce mai restrans de oameni. Daca este asa, inseamna ca exista angajati (sefi de departamente) ale caror pareri le neglijati. Ca urmare, ei se vor simti neimportanti si vor avea o dispozitie mai putin favorabila unor relatii armonioase cu ceilalti.

3. Definiti foarte clar ierarhiile din firma. Cine este seful cui? Nu lasati aici loc de dubii, fiecare trebuie sa stie foarte bine la cine sa se duca pentru o aprobare sau pentru un sfat. Aflati cat de bine stati la acest capitol incercand, spontan, sa trasati o organigrama a personalului din firma dvs. Daca ezitati, atunci sa fiti convins ca angajatii sunt si mai dezorientati decat dvs.!

Nu pierdeti din vedere PROFITUL!
Nu vom vorbi aici despre importanta calitatii productiei sau despre metode de imbunatatire a productivitatii, ci despre structura costurilor. Cunoasteti aceasta structura, referitor la productia pe care o realizati? Stiti cat va costa fiecare dintre produsele firmei dvs.?

Analizati rata profitului. Este stabila, in crestere sau in declin? Daca este in declin, inseamna ca promovati produse putin rentabile. Iar vanzarea doar de dragul vanzarii, fara sa tineti cont de rata profitului, nu este de nici un folos. Nu trebuie sa va concentrati pe obtinerea unui volum mare al vanzarilor, pentru ca riscati sa pierdeti din vedere esentialul: este necesar nu numai sa vindeti, ci sa si vindeti produse rentabile, adica acelea care au un pret bun si cheltuieli de productie cat mai scazute.

Studiati cu mare atentie piata!


Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii




Firmele sanatoase au departamente distincte pentru vanzari si pentru marketing. Combinarea acestor doua activitati intr-un singur serviciu se dovedeste adesea un dezavantaj pentru marketing.

Personalul are tendinta sa se concentreze pe vanzari, lasand pe un plan secundar actiuni deosebit de importante: sondarea pietei, urmarirea tendintelor acesteia, examinarea modului in care ar trebui sa evolueze produsul pentru a continua sa raspunda asteptarilor consumatorilor, derminarea celor mai potrivite canale de distributie etc. Iar rezultatul va fi ca va veti indeparta din ce in ce mai mult de clienti, pana cand o alta firma va umple acest gol creat de propria dvs. neglijenta.

Verificati doua lucruri:

1. De cand dateaza ultimul sondaj in randurile clientilor dvs.? Daca dateaza de mai mult de un an, inseamna ca nu mai sunteti la curent cu nevoile clientilor, ratand astfel oportunitatea de a va imbunatati oferta si de a va spori, implicit, cifra de afaceri;

2. Ce atitudine aveti, ca intreprinzator? Considerati ca toate pietele va apartin si ca puteti vinde orice, oricui? O astfel de atitudine este nociva. Existenta ei constituie un semnal major de alarma, pentru ca dovedeste ca nu aveti o directie clara de actiune.

Fiti receptiv fata de tot ce este nou!
Intreprinzatorii de succes sunt capabili sa faca diferenta intre valori si principii. De exemplu, ei stiu ca loialitatea fata de clienti este o valoare importanta, dar si ca vanzarea permanenta catre aceeasi clientela este un principiu periculos. Daca aceasta clientela devine mai putin numeroasa sau inregistreaza dificultati financiare serioase, intreprinzatorul trebuie sa lase balta principiile si sa inceapa sa caute alti beneficiari. Valorile dau personalitate unei firme, ii permit sa se distinga de concurenti. Principiile, din contra, o pot impiedica sa se dezvolte, pentru ca alimenteaza rezistenta la schimbari.

Pentru a afla daca nu cumva confundati valorile cu principiile, examinati-va atitudinea fata de nou. Cum reactionati in fata ideilor noi? Presupunem ca firma dvs. si-a vandut intotdeauna produsele in urma unor intalniri directe cu clientii, pentru ca dvs., seful, credeti foarte mult in eficienta contactului personal.

Dar angajatii de la Serviciul Clienti avanseaza ideea ca rezultate mai bune ar avea apelurile telefonice sau expedierea de scrisori de oferta. Ce faceti? Daca va opuneti in mod categoric, fara sa lasati loc de discutii, s-ar putea sa gresiti. Conservatorismul nejustificat denota o lipsa de flexibilitate care poate avea ca rezultat stagnarea procesului de dezvoltare.

Informati-va, informati-va, informati-va!
Intreprinzatorii cu afaceri stabile si durabile cunosc domeniul in care activeaza la fel de bine cum isi cunosc propria firma. Ei sunt la curent cu cifrele globale ale pietie, cu pozitia firmei lor pe piata, pot chiar estima volumul vanzarilor inregistrat de firmele concurente.

Daca doriti sa va inscrieti si dvs. in rindul unor asemenea intreprinzatori, informati-va permanent despre ceea ce se intampla. Lipsa informatiilor corecte si complete se traduce prin costuri mai ridicate decat cele anticipate, termene nerespectate, intarzieri la livrarea marfurilor, proiecte carora nu le mai dati de capat etc., adica lucruri care compromit viitorul oricarei afaceri.



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

ESENTIAL pentru reusita unei afaceri
Rating:
Nota: 3.25 din 2 voturi

Articole conexe

Scapa acum de scuza 'Nu am timp'! Afla in doar cateva ore cum sa ai dublu succes in cariera si in viata

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
Ceea ce vei citi in continuare nu este despre sedinte, tone de e-mail-uri, sarcini si telefoane pe care le amani. Desi are legatura cu ele. Are...

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Motivul pentru care romanii se tem sa inceapa o afacere

de Idei De Afaceri
25 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu numit "Barometrul antreprenoriatului romanesc", care masoara perceptiile oamenilor de afaceri romani in privinta a...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton