Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Masura calitatii managementului: profitul

de
2214 0 08 Iul. 2008
Management


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Oriunde in lume, calitatea managementului se apreciaza cel mai bine prin prisma abilitatii de a produce profit. Daca poti sa produci profit, esti O.K. Daca nu, e mai bine sa te lasi de management.

Profitul este elementul esential care tine lucrurile in miscare si acest lucru e valabil in orice economie, fie ea capitalista sau socialista.

Adevarul e ca nici o institutie (observati cat de general e termenul) nu poate functiona daca nu genereaza profit. Chiar si o biserica, oricat de “non-profit” ar fi ea, trebuie sa-si acopere cumva cheltuielile (si de-aceea comercializeaza lumanari si calendare sau percepe taxe pentru nunti sau botezuri).

Iar in cazul unei afaceri importanta profitului nici nu mai trebuie reliefata, pentru ca insasi ideea de “afacere” este compromisa daca activitatea desfasurata merge in pierdere.

Si, in aceste conditii, e surprinzator faptul ca exista destui manageri care scapa din vedere acest obiectiv fundamental al muncii lor: obtinerea de profit. Ei par sa se concentreze mai degraba pe rezolvarea problemelor punctuale, care apar zi de zi, si par sa nu vada imaginea de ansamblu. Pentru ei, a-si face datoria inseamna doar sa lucreze cu constiinciozitate.

Un manager in adevaratul sens al cuvantului are insa o atitudine complet diferita, orientata strict spre obtinerea de profit. Un astfel de manager n-o sa se laude niciodata ca munceste din greu 12 ore pe zi si nici n-o sa astepte sa fie premiat pentru faptul ca isi petrece weekend-ul la firma, rezolvand probleme, in loc sa fie in mijlocul familiei. El stie ca asemenea lucruri nu au absolut nici o importanta daca nu duc la obtinerea de rezultate. Ca urmare, el vede lucrurile dintr-o perspectiva foarte simpla: pierzi sau castigi. Fara variante intermediare.
  
Cine obtine profitul?
Nu se poate imagina nici macar un singur post intr-o firma, care sa nu aiba legatura cu profitul obtinut de respectiva firma. Chiar si responsabilul cu donatiile si actiunile de caritate dintr-o mare companie (sa ne imaginam ca ar exista un asemenea post si in Romania) are un cuvant de spus in aceasta privinta. Doar ca profitul pe care-l aduce el nu este foarte evident la prima vedere.


Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




Ganditi-va insa ca, daca acel responsabil ar aproba niste donatii in scopuri care nu sunt pe gustul clientilor companiei, acestora le-ar scadea disponibilitatea de a face in continuare afaceri cu compania respectiva. Si la fel de adevarat este si faptul ca niste donatii bine plasate pot imbunatati semnificativ imaginea firmei; ca urmare, clientii vor capata incredere si comenzile lor vor creste.

Managerul fiecarui departament trebuie sa fie permanent preocupat de profitabilitatea pe “felia” sa si, mai mult, trebuie sa poata arata in orice moment in ce masura se reflecta munca sa in rezultatele generale ale firmei. Atunci cand nu exista aceasta preocupare se poate ajunge la masuri neinspirate de genul “Ca sa reducem costurile, renuntam la cheltuielile cu reclama” sau “Eliminam bugetul alocat imbunatatirii produsului” sau “Desfiintam departamentul de relatii publice” sau “Anul acesta nu pleaca nimeni la specializare”. Si cum s-ar putea oare ataca asemenea masuri, daca nu se cunoaste impactul pozitiv al cheltuielilor cu reclama, cu imbunatatirea produsului etc. asupra profitului firmei?

Inchipuiti-va, de exemplu, ca dvs., ca manager general, ar trebui sa aprobati participarea catorva angajati la un curs de pregatire privind exploatarea cu maxima eficienta a unui anumit tip de echipament (pe care-l folositi si dvs. in firma). Poate ca prima reactie va fi sa nu acordati atentie acestui curs, gandindu-va ca n-ati face decat sa aruncati bani pe fereastra.

Dar daca seful departamentului de productie vine la dvs. si va arata ca, exploatand mai bine echipamentul, durata de viata a acestuia se mareste si se reduc si cheltuielile de intretinere (cu o suma de zece ori mai mare decat costul cursului), cu siguranta va veti schimba parerea.

Nu uitati niciodata ca un ban economisit este, de fapt, un ban castigat.
  
Un sfat practic in loc de concluzie
Alcatuiti o lista cu modurile in care munca dvs. si a fiecaruia dintre oamenii dvs. afecteaza profitul firmei. Studiati bine aceasta lista, fiti sigur ca intelegeti exact conexiunile care apar si ajutati-i si pe managerii din subordinea dvs. sa constientizeze aceste conexiuni.

Cu cat oamenii din firma inteleg mai bine relatia de tip “cauza si efect” dintre activitatea lor de zi cu zi si rezultele finale ale firmei, cu atat cresc sansele ca ei sa devina mai motivati si mai eficienti.



Tags: managementmanagerafaceriprofitul

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Masura calitatii managementului: profitul
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Managerii mizeaza pe cresterea afacerilor in urmatoarele 3 luni

de Alina Constantinescu
07 Sep 2016
Potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Statistica (INS), managerii se asteapta in urmatoarele trei luni la o crestere a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Investesc 10000 euro. Este cineva interesat?

Intrebare: Investesc 10000 euro intr-o afacere profitabila. Daca este cineva interesat rog detalii complete pe valilig@yahoo.co.uk.

Raspuns: Buna seara, am vazut pe site ca va doriti sa investiti bani intr-o afacere profitabila...eu am un...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton