Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Team-building - Cum se formeaza o echipa de lucru

de Maria Nicutar 05 Iun. 2011 4576
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Orice companie isi implementeaza proiectele cu ajutorul unei echipe de lucru. Activitatile necesare au nevoie de specialisti din diverse domenii. Dupa caz, avem marketeri, advertiservi, contabili, graficieni, web-designeri samd. O buna formare si organizare a echipei si activitatii sale este rampa de lansare a unui proiect de succes.

Iata care sunt pasii esentiali in dezvoltarea unei echipe:

1.    Echipa se formeaza. In functie de scopul si marimea proiectului se identifica activitatile necesare si personalul care se va ocupa de atingerea obiectivelor. In aceasta etapa leader-ul are responsabilitatea de a crea un mediu favorabil membrilor echipei pentru a se cunoaste, pentru a-si intelege rolul si valoarea in cadrul proiectului.

Este esential ca acesta sa comunice subordonatilor sai obiectivele si misiunea proiectului si trebuie sa stabileasca de la bun inceput ce responsabilitati detine fiecare si ce reguli vor sta la baza bunei functionari in cadrul echipei.

2.    In echipa apar conflicte si nemultumiri. In aceasta etapa se aduc in discutie problemele legate de proiect si de buna functionare in echipa. Spre exemplu, un marketer poate sa nu fie de accord cu timpul care i se pune la dispozitie pentru a-si dezvolta strategia de actiune sau un grafician poate aduce in discutie nemultumiri legate de resursele care ii sunt puse la dispozitie:echipament adecvat, software-urile necesare samd.

Aceasta etapa este deosebit de importanta deoarece pune pe masa toate problemele care ar fi putut sa apara in timpul dezvoltarii proiectului si pot fi discutate si rezolvate acum. Leader-ul trebuie sa incurajeze comunicarea sugestiilor si nemultumirilor, iar pentru aceasta trebuie sa arate ca este de incredere.

3.    Se rezolva conflictele si se ajunge la un compromis. In acest punct se poate vorbi despre o buna intelegere si acceptare a rolurilor asignate in cadrul echipei. S-au facut ajustarile necesare iar membrii echipei se pot concentra pe obiectivele proiectului.

4.    Echipa isi incepe activitatea iar leader-ul responsabil de buna functionare asigura feedback permanent membrilor echipei. Orice problema care apare de-a lungul procesului de desfasurare trebuie anticipata sau rezolvata cat mai rapid posibil.

Nu uitati ca intr-o echipa lucrurile stau asemanator cu un joc de domino. Fiecare piesa care cade darama o alta piesa si se creeaza o inertie dezastruoasa.

5.    Echipa se dizolva. In acest punct este benefic sa dati echipei un rezultat final, sa identificati problemele care au aparut de-a lungul desfasurarii proiectului si in ce masura, acesta s-a dovedit de succes. Pe viitor veti asigura o mai buna functionare a echipei daca stiti sa comunicati criticile in mod constructiv si nu intr-un mod negativ.






Tags: teambuildingechipa de lucruleaderproiect

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum sa-ti motivezi echipa de angajati de la distanta: nu inceta sa faci proiectii pentru revenirea la programul normal

de Idei de afaceri
06 Apr 2020
Prin teleconferinte si munca de acasa, echipa ta are eficienta, isi indeplineste sarcinile de lucru, finalizati impreuna proiecte, totul pare a...

2 sfaturi care te vor ajuta la dezvoltarea proiectelor noi

de Teo Manole
16 Mai 2016
Fie ca sunteti manager sau antreprenor, trebuie sa fiti pregatiti pentru proiecte noi si sa va extindeti zona de confort. Prin intelegerea...

Cum sa estimezi timpul necesar unui proiect de afaceri

de Teo Manole
20 Apr 2016
Cei mai multi oameni considera ca este foarte dificil sa estimam cat timp va dura o activitate dintr-un proiect. Exista totusi cateva moduri in care...

5 sfaturi si strategii pentru a obtine performante de la echipa de proiect

de Teo Manole
11 Mar 2016
Lucrul pe baza proiectelor a devenit tot mai popular datorita avantajelor sale multiple. Pentru obtinerea performantei este nevoie de un management...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]