Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zippo - un moft de la Hollywood

de Andrioae Ruxandra 19 Apr. 2014 2402
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Imposibil sa fii un fumator inrait si sa nu fi auzit de faimosul brand Zippo. Brichetele Zippo au un design elegant, metalic, in nuante diferite; unele sunt simple, altele inscriptionate cu logo-urile companiilor de tutun. Brichetele Zippo au aparut in nenumarate filme americane, precum: Charlie`s Angels, Indiana Jones and the Last Crusade, Buried, The Green Berets, dar si in filme de Oscar. Este prima bricheta antivant si a aparut in SUA, in jurul anilor `30. In Romania, Zippo a aparut pe piata neagra prin perioada comunismului si nu oricine detinea o astfel de bricheta. Este accesibila oricui doreste sa o ofere drept cadou, preturile variind intre 43 si 130 de lei.


In 2011, directorul global marketing al Zippo, David Warfel, constient de criza care luase amploare in Romania, era ferm convins ca brandul va fi bine vandut oficial, datorita calitatii si aspectului minutios realizat. Vanzarile insa au demonstrat contrariul, intrucat doar colectionarii si prea putini fumatori au achizitionat acest gen de brichete, majoritatea preferand brichetele ieftine cumparate la colt de bloc. De aceasta data insa, reputatia numelui n-a castigat profit, fumatorii sau colectionarii nu s-au inghesuit sa achizitioneze, asa cum se preconizase initial.
 
Bricheta Zippo s-a dovedit a fi un moft inaccesibil, asa ca legendarul producator de brichete si-a propus introducerea pe piata a altor produse marca Zippo, precum parfumuri, ceasuri, pixuri si haine. 
Faptul ca brandul Zippo n-a dat lovitura cu produsul-simbol care i-a adus renumele si ca s-a reorientat catre lansarea pe piata a altor produse mai fezabile, dovedeste un singur lucru: pana si marile companii au momente de cumpana, in care afacerea stagneaza si nu-si permit sa inchida munca de-o viata. 
 
Una dintre calitatile unui antreprenor dedicat domeniului sau este flexibilitatea. Cum misiunea antreprenorului este sa produca bani, nu sa piarda, solutia pentru a nu intra in insolventa a fost, bineinteles, reorientarea catre solutiile care sa aiba in vizor un public larg, nu doar fumatorii si colectionarii. 
 
Publicitatea a avut rolul definitoriu de-a lungul vremii in ceea ce priveste brichetele Zippo, dar o astfel de afacere nu prezinta veridicitate atunci cand criza economica loveste din toate partile. Brandul, oricat de brand ar fi, nu poate inlocui declinul adus de majorarea preturilor alimentelor si accizelor la tutun. Daca nu fumezi, pentru ce iti trebuie o bricheta in valoare de 43 de lei?
 
Reorientarea ca modalitate de salvare a companiei de la insolventa este practicata si de “casele mai mari” care au avut profit de pe urma fumatorilor pasionati de accesorii pretentioase, iar profitul a inceput deja din lansarea ceasurilor, parfumurilor si hainelor marca Zippo.
 
Sursa: economie.hotnews.ro 


Tags: zippoafaceribrichete zippobrandmarketingcolectionari

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
07 Dec 2023
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]